Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

8838
NTGSruler wrote:@gamerke: da's inderdaad het lastigste gedeelte. Nooit niet fijn al kan mijn vrouw er gelukkig redelijk goed mee om.
Dus het is altijd leuk? :-"

Dubbele ontkenningen zijn wel altijd leuk, als developer word je daar op een bepaald moment nogal gevoelig voor omdat je steeds meer in programmeertaal denkt :P
Mr.Wolf wrote:--------- Pffff, de verwachtingen beginnen nogal hoog te liggen dit jaar :/ Het motto lijkt wel: "google is je beste vriend". Dacht dat scholen nog altijd dienden om te leren, niet om een heel vak zelfstandig te doen...
Welke richting volgde je ook al weer? Stond me bij dat het iets van ICT/software development was? :think:
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

8840
Mr.Wolf wrote:--------- Pffff, de verwachtingen beginnen nogal hoog te liggen dit jaar :/ Het motto lijkt wel: "google is je beste vriend". Dacht dat scholen nog altijd dienden om te leren, niet om een heel vak zelfstandig te doen...
Wel, school is er om je te leren informatie beoordelen, samenwerken , informatie verwerven en alle andere 21st century skills te verwerven. Uiteraard moet het een basis leggen om op te bouwen, maar ik denk dat heel veel mensen hier kunnen getuigen dat hun job er 10 jaar geleden helemaal anders uitzag en ze al heel veel hebben moeten bijleren tijdens hun cerrière.

+++ Eindelijk weekend, ik hou van mijn job, maar damn wat kunnen de dagen lang zijn (wij hebben heel veel avondactiviteiten en ik werk 2 dagen in de week van 9 tot 20u)

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

8841
W.O.L.F. wrote:
Mr.Wolf wrote:--------- Pffff, de verwachtingen beginnen nogal hoog te liggen dit jaar :/ Het motto lijkt wel: "google is je beste vriend". Dacht dat scholen nog altijd dienden om te leren, niet om een heel vak zelfstandig te doen...
Wel, school is er om je te leren informatie beoordelen, samenwerken , informatie verwerven en alle andere 21st century skills te verwerven. Uiteraard moet het een basis leggen om op te bouwen, maar ik denk dat heel veel mensen hier kunnen getuigen dat hun job er 10 jaar geleden helemaal anders uitzag en ze al heel veel hebben moeten bijleren tijdens hun cerrière.
Zoals Mr.Wolf het omschrijft klinkt het eerder alsof hij de basis ook maar zelf moet uitvinden...

Ik herinner me ook zo 1 docent die 1 van de basisprincipes (object georiënteerd) in programmeren moest aanleren. Als je daar gaat over opzoeken krijg je zoveel informatie die vaak ver boven entry level is en ook zoveel verschillende termen om je oren dat het teveel is om er ook maar iets van te kunnen maken zonder een jaar bezig te zijn. Hij toonde snel een paar slides en vervolgens zei die 'maak die oefening uit het boek' en als je er nog meer aan ging vragen dan kreeg je of geen antwoord, een antwoord naast de kwestie of een antwoord waar je niks mee was omdat je dat al wist.
Uiteindelijk kreeg je tijdens een les 4-5 mensen naast elkaar die probeerden uit te vogelen wat de bedoeling was en die elk dingetje dat ze begrepen aan hun buur uitlegde en die weer aan zijn buur enz. Aan het einde waren er voor dat vak heel veel niet geslaagd de eerste keer en in het opvolgende vak (design patterns) heeft de docent eerst de basis moeten uitleggen voor hij verder kon. Die docent kon ons in 1 les uitleggen wat die andere docent op een heel semester nog niet gedaan kreeg. Zonder die basis kan je ook niet over alle vervolgstappen gaan redeneren en wordt opzoeken op google lastig omdat je niet de goede termen kent waarmee je kan zoeken.

Dit verhaal gaat dan nog over hogeschool, waar het idee is vooral praktijkgericht te werken. Aan de universiteit wordt er vaak toch meer richting onderzoek gewerkt en daar is het dan ook logisch dat je vaker zelf wat moet uitzoeken. Tenminste, dat is toch mijn ervaring als grootste verschil tussen hogeschool en universiteit. In dat opzicht heb ik voor mijn werkrichting veel meer nuttige dingen geleerd op de hogeschool dan op de universiteit. Als je werkt in een commerciële wereld, dan is er geen tijd om nog allerlei andere langdurende onderzoekjes te maken, de klant wilt zo snel mogelijk zijn applicatie en alleen de problemen die je tijdens het maken van die applicatie tegenkomt, ga je uitzoeken.

--- Moe, maar dat verbaast me niks :moe:
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

8844
Ik heb het tot dusverre hier uit de boeken weten te houden maar het beïnvloed mijn leven de laatste weken toch wel heel erg.

Op vrijdagavond 13 (!) september bemerk ik wat jeuk tussen de twee kleinste tenen van mijn linkervoet. Een lichte vorm van zwemmerseczeem vermoedde ik. Als snel breidde het plekje zich uit en natuurlijk altijd in het weekend. Waarom is dat eigenlijk zo?
Maandag ochtend was het inmiddels een handbrede gezwollen rode vlek met veel jeuk en pijn.
Naar de huisarts. Schoolvoorbeeld van wondroos (Erysipelas). 10 dagen kuur met een antibioticum. Pas op de 4e dag werd de ontsteking enigszins tot staan gebracht nadat het zich inmiddels had uitgebreid tot aan mijn knie aan de voorzijde en achter tot aan mijn kuit.
Tijdens de 9e dag werd duidelijk dat de eerste kuur niet voldoende zou zijn. 's Morgens huisarts gebeld en de assistente zei dat ze overleg zou hebben met een arts en dan mij zou terugbellen. Om half drie nog geen belletje dus even gebeld of ze wel mijn goede nummer hadden. Nummer was correct maar het was ook nog geen 5 uur werd mij te verstaan gegeven.
Die dag volgde geen terugbel actie dus de volgende dag 's ochtends weer gebeld. De huisarts (een ander na later bleek) wilde me meteen zien. Meteen was toch wat lastig gezien de hele straat daar open ligt. Half uurtje later afgesproken en ik zou mijn best doen te komen. Dat was gisteren dus.

De andere huisarts, een jonge blonde dame, zag meteen dat het nog lang niet goed was. Diverse hulpmiddelen voorgeschreven gekregen en een tweede antibioticum kuur.
"Bent u mogelijk allergisch voor bepaalde antibiotica?"
"Niet dat ik weet, nog geen ervaring daarmee gehad."
Om 14u00 uur mijn eerste nieuwe tablet ingenomen.
Om 14u10 voelde ik me wat duizelig en moe. Dan maar even gaan liggen.
14u20 overal jeuk en ik voelde me beroerd en erg benauwd.
14u30 na eigen meting, bloeddruk in orde 120 /67 hart rond de 80!
14u35 na eigen meting maar net voldoende zuurstof in bloed. Ja, ik heb zulke en ook goede meetapparatuur in huis.
14u50 ik voelde me echter steeds beroerder dus;
14u55 huisarts gebeld. Of ik onmiddellijk wilde komen! (Ik kon nauwelijks op mijn benen staan)
15u02 huisarts assistente belt mij om te zeggen dat de dokter onderweg is.
15u10 dokter komt binnen en begint met injecties te geven
Huisarts belt om ambulance met spoed!
Je woning verandert in een slagveld op zo'n moment want de ziekenbroeders (allemaal vrouwelijk overigens) nemen de boel over.
Alles gemeten, twee infusen aangelegd, hartfilmpje gemaakt en weg naar het ziekenhuis.
Blijkt het een allergische reactie te zijn op het nieuwe antibioticum, ernstig anafylactisch.
Om ca. 18u45 lag ik op zaal en nog bij de levenden.
Vandaag kort voor het middaguur terug thuis. Met nieuwe werkende antibiotica, wel doodmoe maar met een helend been kon ik aan mijn verjaardag beginnen. Pffff.

Mijn dank aan de alerte nieuwe arts is groot.

Mijn dank aan de onvermoeibare Kolm vanwege haar hulp en steun is niet met woorden te beschrijven.


Boodschap van mijn uitgebreide verhaal: onderschat een mogelijke allergie niet! Het is echt veel heftiger dan ik ooit vermoed had, tot levensgevaarlijk aan toe!
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

8845
Sora_Lizard wrote:Ik heb het tot dusverre hier uit de boeken weten te houden maar het beïnvloed mijn leven de laatste weken toch wel heel erg.

Op vrijdagavond 13 (!) september bemerk ik wat jeuk tussen de twee kleinste tenen van mijn linkervoet. Een lichte vorm van zwemmerseczeem vermoedde ik. Als snel breidde het plekje zich uit en natuurlijk altijd in het weekend. Waarom is dat eigenlijk zo?
Maandag ochtend was het inmiddels een handbrede gezwollen rode vlek met veel jeuk en pijn.
Naar de huisarts. Schoolvoorbeeld van wondroos (Erysipelas). 10 dagen kuur met een antibioticum. Pas op de 4e dag werd de ontsteking enigszins tot staan gebracht nadat het zich inmiddels had uitgebreid tot aan mijn knie aan de voorzijde en achter tot aan mijn kuit.
Tijdens de 9e dag werd duidelijk dat de eerste kuur niet voldoende zou zijn. 's Morgens huisarts gebeld en de assistente zei dat ze overleg zou hebben met een arts en dan mij zou terugbellen. Om half drie nog geen belletje dus even gebeld of ze wel mijn goede nummer hadden. Nummer was correct maar het was ook nog geen 5 uur werd mij te verstaan gegeven.
Die dag volgde geen terugbel actie dus de volgende dag 's ochtends weer gebeld. De huisarts (een ander na later bleek) wilde me meteen zien. Meteen was toch wat lastig gezien de hele straat daar open ligt. Half uurtje later afgesproken en ik zou mijn best doen te komen. Dat was gisteren dus.

De andere huisarts, een jonge blonde dame, zag meteen dat het nog lang niet goed was. Diverse hulpmiddelen voorgeschreven gekregen en een tweede antibioticum kuur.
"Bent u mogelijk allergisch voor bepaalde antibiotica?"
"Niet dat ik weet, nog geen ervaring daarmee gehad."
Om 14u00 uur mijn eerste nieuwe tablet ingenomen.
Om 14u10 voelde ik me wat duizelig en moe. Dan maar even gaan liggen.
14u20 overal jeuk en ik voelde me beroerd en erg benauwd.
14u30 na eigen meting, bloeddruk in orde 120 /67 hart rond de 80!
14u35 na eigen meting maar net voldoende zuurstof in bloed. Ja, ik heb zulke en ook goede meetapparatuur in huis.
14u50 ik voelde me echter steeds beroerder dus;
14u55 huisarts gebeld. Of ik onmiddellijk wilde komen! (Ik kon nauwelijks op mijn benen staan)
15u02 huisarts assistente belt mij om te zeggen dat de dokter onderweg is.
15u10 dokter komt binnen en begint met injecties te geven
Huisarts belt om ambulance met spoed!
Je woning verandert in een slagveld op zo'n moment want de ziekenbroeders (allemaal vrouwelijk overigens) nemen de boel over.
Alles gemeten, twee infusen aangelegd, hartfilmpje gemaakt en weg naar het ziekenhuis.
Blijkt het een allergische reactie te zijn op het nieuwe antibioticum, ernstig anafylactisch.
Om ca. 18u45 lag ik op zaal en nog bij de levenden.
Vandaag kort voor het middaguur terug thuis. Met nieuwe werkende antibiotica, wel doodmoe maar met een helend been kon ik aan mijn verjaardag beginnen. Pffff.

Mijn dank aan de alerte nieuwe arts is groot.

Mijn dank aan de onvermoeibare Kolm vanwege haar hulp en steun is niet met woorden te beschrijven.


Boodschap van mijn uitgebreide verhaal: onderschat een mogelijke allergie niet! Het is echt veel heftiger dan ik ooit vermoed had, tot levensgevaarlijk aan toe!

Heel herkenbaar jammer genoeg. Dat ze het maar goed in je dossier noteren! Veel beterschap. :hug:
Image