Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

8867
+/- die hele stikstof discussie.
Aan de ene kant is er nog nooit zo veel saamhorigheid geweest onder alle boeren.

Aan de andere kant, deze hele discussie maakt geen sense. De veestapel halveren en daarmee minstens 5% van de hele economie exporteren voor het behoud van een paar kale heide vlaktes met wat zandduinen en een groep uitgehongerde paarden.

Laat die stikstof lekker voor wat het is.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

8868
FGras wrote:+/- die hele stikstof discussie.
Aan de ene kant is er nog nooit zo veel saamhorigheid geweest onder alle boeren.

Aan de andere kant, deze hele discussie maakt geen sense. De veestapel halveren en daarmee minstens 5% van de hele economie exporteren voor het behoud van een paar kale heide vlaktes met wat zandduinen en een groep uitgehongerde paarden.

Laat die stikstof lekker voor wat het is.


Sent from my iPhone using Tapatalk
En dan nog de extra uitstoot die nodig is om dat vlees etc van het buitenland naar hier te transporteren. Het is enkel een verplaatsing van het probleem naar een land dat er minder om geeft om vervolgens extra uitstoot te creëren om het tot bij ons te krijgen.

--- gisterenavond 3u ipv 1u45 onderweg naar België wegens boeren op de ring van Rotterdam.
--- rij je na de colonne voorbij te zijn 120-130 om plots in een bocht 2-3 boeren aan 40km/u tegen te komen. Die grote colonnes zijn goed zichtbaar,maat die kleine losse groepjes zijn levensgevaarlijk. Helemaal op stukken zonder licht met wat bochten.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

8869
En als we dan toch over kromme dingen bezig zijn, vandaag in het radionieuws gehoord:
Item 1: er zijn in Vlaanderen 7600 middelbare scholieren die geen boeken kunnen kopen omdat ze te arm zijn. Daardoor lopen ze achterstand op omdat ze niet goed kunnen volgen en soms zelfs strafstudie omdat ze niet in orde zijn met hun materiaal.

Item 2: middelbare scholieren in Brussel gaan vandaag 1 dag werken bij een bedrijf om voor 1 dag hun droomjob te doen. De opbrengst gaat naar kinderen in Afrika zodat zij hopelijk hun dromen kunnen vervullen.

Zou die opbrengst niet beter naar de vlaamse arme scholieren gaan?
Mensen zijn gevoelig voor de armoede in derdewereldlanden terwijl ze blind zijn voor de armoede in eigen land naar mijn idee. En niet alle armoede is 'eigen schuld'.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

8870
@Kolm: Welkom terug in wat er leeft onder de Belgische bevolking en de boosheid omtrent de politiek. Altijd maar geld vrijmaken voor Derde Wereldlanden of vluchtelingen terwijl er zoveel armoede en miserie is onder de eigen bevolking. Het zal was allemaal wel wat meer genuanceerd mogen zijn. Maar er is een reden waarom zoveel Belgen "Vlaams" gestemd hebben. En ja het merendeel uit protest. Maar wat doen de heren politiekers? Vrolijk een coalitie vormen met de "verliezende" traditionele partijen en we doen gewoon lekker verder met waar we mee bezig waren. En tot zover mijn beklag want ik heb helemaal niets tekort. En toch.. Bekijk nu eens de ganse situatie Turkije-Syrië.. Arm Europa. We worden gewoon onder de voet gelopen binnenkort..
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

8871
Terwijl Europa nog grotendeels in puin lag kort na de tweede WO ben ik mijn halve jeugd al bezig geweest met het sparen van zilverpapier, postzegels, aluminium flessendoppen en ik weet wat al niet meer. Dat was voor de missie want "die arme negertjes hadden niet eens kleren om aan te trekken". Achteraf gezien hadden ze die gezien het klimaat daar mijns inziens ook niet echt nodig of was het om sommige van de missionarissen en zendelingen hen het broekje weer uit te kunnen trekken?

Die hulp aan de 'derde wereld' is alleen maar gegroeid.

De westerse wereld heeft vele eeuwen nodig gehad om met vallen en opstaan en de nodige grove fouten, bijvoorbeeld kolonisatie en slavernij, het huidige peil van civilisatie te bereiken. Die tijd moet de derde wereld ook worden gegund en niet opgedrongen op ons peil brengen. O er liggen zeker ook economische belangen ten grondslag, we maken nog steeds grove fouten, maar de verbeteringen komen doorgaans wel van binnenuit.

Situaties zoals onlangs beschreven werd in het AD van 17 oktober hoeven en mogen in onze westerse wereld niet meer voorkomen. https://www.ad.nl/buitenland/hartversch ... ~a3e2e20b/

Image


Natuurlijk mogen zulke situaties ook niet in andere landen voorkomen. Maar daar moet men zelf achter komen, dat moet men zelf bereiken. Alleen dan creëer je voldoende draagvlak daar EN hier.


PS, ik weet dat het niet de bedoeling is om politiek getinte standpunten in te nemen maar dit zijn wel zaken waaraan ik me dagelijks erger. M.i. zouden extreem links en extreem rechts geen bestaansrecht hebben als de politiek zich wat meer zou richten op het eigen volk en de eigen cultuur.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

8872
Sowieso zijn we in het Westen snel geneigd om te vinden dat wat wij willen iets is wat een ander ook wil. Cultuur (en idd klimaat) is overal anders en dus zijn de behoeftes en verlangens ook compleet anders. Als we hulp willen bieden (wat natuurlijk an sich fantastisch is) zou het in mijn beleving daarom sowieso beter zijn om te beginnen met de vraag waar men behoefte aan heeft.

Ik denk dat beide (kijken naar je eigen issues én anderen helpen) overigens prima naast elkaar kunnen bestaan, maar zoals deze voorbeelden al aangeven wijst de praktijk uit dat 'we' dan vaak doorslaan in het een óf het ander. Sowieso is het gewoon raar dat we de ene dag iets verschrikkelijks kunnen horen en het blijkbaar na 1/2 weken niet meer 'relevant' kunnen vinden. Al betrap ik me er zelf ook op dat het snel in de vergetelheid raakt, helaas.

Overigens heb ik niet de illusie dat het ooit perfect gaat zijn. Zelfs al heb je het nog zo goed geregeld, dan nog zullen situaties als hierboven blijven bestaan. Sommige ouders zijn niet geboren om ouders te worden, waardoor situaties van kwaad tot erger gaan. Ik denk dat in dit geval misschien betere opvangmogelijkheden gecreëerd zouden kunnen worden, maar dan nog voorkom je het nooit helemaal. Dat heeft puur met de imperfectie van de mens te maken. Al hoop ik met alles wat ik heb dat dit een pessimistisch beeld is.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

8873
@NTGSruler: Wat mij nog het meeste opviel is hoe tegenstrijdig Vlaanderen Wallonië stemden.
Overigens is het in Nederland net hetzelfde. Enerzijds is er veel geld voor asielzoekers en anderzijds is er sprake van het korten van de pensioenen van mensen die jarenlang hard gewerkt hebben...

Wat de hulp aan derdewereldlanden betreft kwam ik toevallig recent nog een opiniestuk tegen dat aangeeft om er volledig mee te kappen en waarom dan wel: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/10/02 ... lingshulp/
Het geeft nog eens een andere kijk op al die hulp die niet altijd helpt.

--- Wat gaat de tijd snel :O
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

8879
Dankjewel Sora!! :cool:

---- Discussies op het werk. Uurghh het neemt zoveel energie van mij af.
++++ Gelukkig ging het niet rechtstreeks om mij en heb ik vandaag een en ander kunnen uitklaren. Weliswaar nog altijd met verschillende meningen maar daar ben ik nu te oud en vooral te ervaren voor geworden om hier nu wakker van te liggen. Toch heeft het mij terug wat rust gegeven in mijn hoofd en kan ik straks volop als fanboy genieten van de nieuwe Call of Duty.

++/-- Waar zijn de tijden gebleven dat ik volop kon uitkijken naar een game en de release zorgenloos kon beleven? Waar is die cartoon van Kolm weer naartoe? :-"
Image
cron