Re: Fietsentopic

91
Dus je gaat ze nemen die DA? Wel zien dat het dan carbon is zoals jij het wil hé want ipv die alu velgrand bij mij. Dit is goedkoper en die remblokjes ook. Moet je ook zelden vervangen slijt niet zo snel als carbon. Dan ga jij iets beter en mooier wielen hebben dan ik maar je betaald er ook voor :D

Die Allez ja, wielen en een zadel veranderen kan iedereen. Je moet enkel opletten dat de casette ook een 10 of 11 speed is want anders past de ketting er niet op of het wiel tussen de frame daarom dat er bij mijn C50 velgen een spacer kan opzetten want nu kan ik de wielen niet wisselen en is dit mijn enige paar. Heb ook Fulcrum wielen maar die zijn goedkoop (€250) en zaten er origineel op, maar die kunnen nu als reservewielen dienen. Heb de 105 groep laten versteken naar een Ultegra en dit heb ik niet zelf gedaan zo technisch ben ik niet en heb er de sleutels niet voor. Dit heb ik later allemaal beslist. Die S-Works heb ik gwn in de winkel gezegd deze onderdelen wil ik en steek hem maar ineen gaande van zadel, kader, groep, wielen, banden, stuurlint, crankverzet ed.
Image

Re: Fietsentopic

92
RoyVdW wrote:Dus je gaat ze nemen die DA? Wel zien dat het dan carbon is zoals jij het wil hé want ipv die alu velgrand bij mij. Dit is goedkoper en die remblokjes ook. Moet je ook zelden vervangen slijt niet zo snel als carbon. Dan ga jij iets beter en mooier wielen hebben dan ik maar je betaald er ook voor :D

Die Allez ja, wielen en een zadel veranderen kan iedereen. Je moet enkel opletten dat de casette ook een 10 of 11 speed is want anders past de ketting er niet op of het wiel tussen de frame daarom dat er bij mijn C50 velgen een spacer kan opzetten want nu kan ik de wielen niet wisselen en is dit mijn enige paar. Heb ook Fulcrum wielen maar die zijn goedkoop (€250) en zaten er origineel op, maar die kunnen nu als reservewielen dienen. Heb de 105 groep laten versteken naar een Ultegra en dit heb ik niet zelf gedaan zo technisch ben ik niet en heb er de sleutels niet voor. Dit heb ik later allemaal beslist. Die S-Works heb ik gwn in de winkel gezegd deze onderdelen wil ik en steek hem maar ineen gaande van zadel, kader, groep, wielen, banden, stuurlint, crankverzet ed.
Als ik die Dura Ace wielen nemen zal het wss zoals bij jou zijn, met alu velgrand. Bespaart mij de (relatieve kost) van carbon remblokjes en het altijd vervangen naar terug normale remblokken bij wielwissels. Het remmen is denk ik ook nog altijd beter daardoor.

Vind die Allez echt wel nice ook. Zou goede winterfiets zijn bij mij.

Mensen die zelf dingen kunnen doen vind ik wel tof. Zou het ook wel willen kunnen, maar inderdaad ook niet zo technisch aangelegd.
Image

Re: Fietsentopic

93
Deze week naar Duitsland en gisteren naar Blankenberge gereden en terug goed voor 320km deze week 600 op planning dat is fietsverslaving ;p Ruler je moet ook zien dat je een 11 of 10 spoed moeten nemen ivm die wielen wat de cassette nu is ook heel belangrijk anders past de ketting er niet op.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
Image

Re: Fietsentopic

94
RoyVdW wrote:Deze week naar Duitsland en gisteren naar Blankenberge gereden en terug goed voor 320km deze week 600 op planning dat is fietsverslaving ;p Ruler je moet ook zien dat je een 11 of 10 spoed moeten nemen ivm die wielen wat de cassette nu is ook heel belangrijk anders past de ketting er niet op.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk

Naar Duitsland? Dan toch eerst met de auto en dan daar fietstocht? Ik gisteren toer gedaan van 81km. Ben nog aant opbouwen.

Het zou 11 speed moeten zijn. Maar voorlopig zijn de plannen toch nog eventjes terug in de kast. Andere zaken zijn momenteel belangrijker :P
Image

Re: Fietsentopic

95
NTGSruler wrote:
RoyVdW wrote:Deze week naar Duitsland en gisteren naar Blankenberge gereden en terug goed voor 320km deze week 600 op planning dat is fietsverslaving ;p Ruler je moet ook zien dat je een 11 of 10 spoed moeten nemen ivm die wielen wat de cassette nu is ook heel belangrijk anders past de ketting er niet op.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk

Naar Duitsland? Dan toch eerst met de auto en dan daar fietstocht? Ik gisteren toer gedaan van 81km. Ben nog aant opbouwen.

Het zou 11 speed moeten zijn. Maar voorlopig zijn de plannen toch nog eventjes terug in de kast. Andere zaken zijn momenteel belangrijker :P
nee nee hoor, Roy doet het tripje naar Moffenland als opwarming voor het serieuzere werk :idea:

Re: Fietsentopic

96
Ja auto naar ginder en dan daar ritten doen van 130 zoiet in bergjes. 85 per uur gehaald. Da's al mooi he 80km das toch al de helft of meer van België in de breedte pruts landje xp

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
Image

Re: Fietsentopic

97
RoyVdW wrote:Ja auto naar ginder en dan daar ritten doen van 130 zoiet in bergjes. 85 per uur gehaald. Da's al mooi he 80km das toch al de helft of meer van België in de breedte pruts landje xp

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
Nice!

Bedankt! Maar ben nog voorlopig rustig weer de km's aant opbouwen. Vorig jaar maximum gedaan van 115km. Dit jaar proberen te verbreken.
Image

Re: Fietsentopic

99
Dit kan zowel hier als in het wist je dat topic.

Het wereldrecord rond de wereld fietsen is verbroken met 44 dagen naar 78d14u40min. Hij legde 29000km af. Dit is een bovenmenselijke prestatie.
Hieronder het artikel uit HLN.

Mark Beaumont vatte het plan op om - naar de klassieker van Jules Verne - in 80 dagen de wereld rond te fietsen. De 34-jarige Schotse duursporter deed uiteindelijk nog één dag straffer en verbeterde zo het vorige wereldrecord met maar liefst 44 dagen.
Duizelt het al een beetje? Beaumont fietste zo'n 400 km per dag. Per dág, dat leest u goed. In totaal maalde hij een slordige 29.000 km af. Dat is meer dan tien keer op en neer naar de Côte d'Azur, na elkaar, wel te verstaan. En dat dus op 78 dagen, 14 uren en 40 minuten. Zo'n prestatie is niet voor iedereen weggelegd. Beaumont zat zo'n 16 uur per dag op de fiets en sliep amper vijf uur per nacht. "Dit is zonder twijfel de meest veeleisende uitdaging voor mijn lichaam en geest ooit", zei hij bij zijn aankomst aan de Arc de Triomphe in Parijs.

In 2008 zette Beaumont zelf het record 'rond de wereld fietsen' op 194 dagen. Het werd daarna twee keer verbroken. Toen Beaumont op 2 juli in Parijs aan zijn nieuwe uitdaging begon, stond het op 123 dagen. Daar pitste de Schot dus nog eens 44 dagen af. Netjes.

"Wat je al snel leert, is dat er een groot verschil is tussen pijn hebben en gewond zijn", getuigt Beaumont. "Ik ben niet gewond, ook al zal het even duren voor mijn lichaam gerecupereerd is. Ik denk niet dat ik nog vlot de trap op en af kan. Ik heb sinds 2 juli niet echt meer gestapt."

Guinness
De sterke Schot fietste door Europa, Rusland - waar hij ongelukkig ten val kwam en met spoed naar de tandarts moest - Mongolië en China. Van daar vloog hij naar Australië, dat hij even van west naar oost doorkruiste. Hij pakte een vlucht naar Nieuw-Zeeland en daarna naar Noord-Amerika. Opnieuw een lange tocht van west naar oost om met het vliegtuig weer in Europa te belanden, in Portugal. Spanje nog daarna, en Frankrijk, tot weer in startstad Parijs.

Die vermelding in het beruchte boek 'Guinness World Records' is dubbel en dik verdiend, met ontzettend veel dank, zo zegt hij, aan zijn ondersteuningsteam. Twee Guinness-vermeldingen overigens: en passant brak Beaumont ook nog eens het record van de meest gefietste kilometers in een maand. Van Parijs tot Perth legde hij in dat tijdsbestek 11.315 km af.
Image

Re: Fietsentopic

102
NTGSruler wrote: Lol :lol:
200km solo is mijn doel dit seizoen. Rondje Ijsselmeer lijkt mij wel fantastisch.
Als je solo 200km doet: stop je dan ergens voor drank en voeding? Of heb je rugzakje mee? Toptubebag? Ben dat nog allemaal aant uitzoeken hoe ik dat het beste aanpak.
Anders mss best antwoorden in het fietstopic hier.
Is dat echt jouw doel? Dacht dat je als amateur ongetraind was :P Ik heb zelf wel een soort Camelback van B-win (cado gekregen), maar gebruik deze eigenlijk nooit want tijdens een MTB toertoch van +-80km is er altijd wel één of twee bevoorradingen. Voor lange tochten +150km stop ik even onderweg aan een café of supermarkt om mijn drinkbussen bij te vullen. Denk dat zo'n rugzak eerder een last is dan een voordeel heb er zelf niet echt ervaring mee. Met de club doen we jaarlijks een tocht van +250km en dan eten we s'middags een maaltijd in een brasserie ofzo want dan zijn we ook 12 à 14 uur onderweg in totaal. Het voordeel is zeker wel dat je meer drinkt met zo'n rugzak want je kan meer meenemen en bij materiaalpech kan je gerief zoals bommetjes, pompje opbergen want dit zit soms vervelend in de achterzakjes.

https://www.ijsselmeerchallenge.nl/
https://ploegmaats.cc/
Image

Re: Fietsentopic

103
Ongetraind zou ik zeker niet zeggen. Denk dat ik wel in de categorie "iets betere getrainde wielertoerist" pas.

Camelback denk ik niet dat een optie wordt. Zoals je zegt wss meer een last. Het doel 200km wil ik in stappen aanpakken. Eerst paar +100km ritten om dan als eerste doel een Century (100 miles = 160km) te rijden solo. Eens dat mij gelukt is wordt het proberen om de 200km te halen. In se is de training relatief makkelijk. Kilometers maken en uren in het zadel doorbrengen om er gewoon aan te worden. De moeilijkheid ligt echter dat ik het ook aan een relatieve gemiddelde snelheid wil doen. De 200km behalen is echter het doel op zich. Waarom precies die afstand is moeilijk te zeggen maar tis eerder een persoonlijke uitdaging.

Ik ben in de ritten die ik dit jaar heb gedaan al volop aan het experimenteren geweest met voeding en sportdrank. Kijken wat ik goed verdraag en wat mij energie geeft + makkelijk mee te nemen is.

Kwa techniek train ik op een soepele cadans tss de 90-100. Tot deze week deed ik gemiddeld 3 ritten per week. 2 lange op duur en 1 korte rit. Deze week is het weer echter veranderd en vanaf volgende week is het weer 4 drukke weken op het werk. Ik probeer dan er woon-werkverkeer in te steken wat 50km is heen en terug. Maar meestal doe ik de terug rit meer kilometers. Zo had ik laatst 25km heen en 50 terug wat 75 op een dag is. Ik merk dat ik fysiek wel sterker wordt. Ik ga ook nog lopen, vrijdag deed ik 15km op 1u17min wat net geen 5min de km is. Redelijk goed maar ik heb nog scherper gestaan en wil op mijn 37e terug pieken kwa fysiek.
Image

Re: Fietsentopic

104
Kleine tip voor Gentenaars die al eens fietsen. Bij de fietsambasade kan je voor 5 euro (en een waarborg) een vervangfiets huren tijdens de reparatie. Soms zijn er lange wachtlijsten voor herstellingen, maar je kan ondertussen verder :)
cron