Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9541
Mr.Wolf wrote:Ik vraag me af of het wel zo'n goed plan was om de horeca te sluiten... Daar was er toch nog de sociale controle. Ik kan me alleen maar voorstellen dat studenten bv. nu bij elkaar op kot gaan doorbrengen.
Ja ik vind het een moeilijke kwestie... Zelf vind ik het ook oneerlijk dat ze dichtmoeten, naar mijn gevoel was het daar redelijk veilig. Kotfeestjes zullen meer opduiken nu inderdaad.
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9542
Mr.Wolf wrote:Ik vraag me af of het wel zo'n goed plan was om de horeca te sluiten... Daar was er toch nog de sociale controle. Ik kan me alleen maar voorstellen dat studenten bv. nu bij elkaar op kot gaan doorbrengen.
Het zijn niet alleen studenten die gebruik maken van de horeca. ;)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9543
"Kotfeestjes zullen nu meer opduiken". Dat was tijdens de vorige lockdown ook al zo.

Héél erg dat ze de horeca sluiten.

De hygiëneregels volgen zijn ieders verantwoordelijkheid. Zolang er clowns tussen zitten en mensen die de regels negeren zullen we met maatregelen blijven zitten.
Ik hoorde van mijn vrouw het volgende:

Iemand dat ze kent werkt in een warenhuis waarin de richting in de gangen mooi is weergegeven met pijlen. Een ouder koppel loopt gewoon steevast tegen richting. De winkelbediende spreekt het koppel aan op een erg vriendelijke manier dat de pijlen er zijn voor een reden. Bijkomend legde ze nog eens uit waarom.
Geen antwoord. 2 minuten later ziet ze het koppel in een andere gang nog altijd deze aanpak negeren. Weer spreekt de winkelbediende hen aan van alsjeblieft wilt u de regels volgen? Waarop de man uitschiet en roept: Wil je ons nu eens godverdomme gerust laten en ons laten gaan waar wij willen?? (Echt letterlijk dit). Waarop de winkelbediende antwoordde: Het zijn door die zeikers zoals u meneer dat we deze regels moeten implementeren en de mensen moeten aanspreken!

Om maar te zeggen: de mensen lopen op de toppen van hun tenen met dit rotvirus.

Volg gewoon de regels en basta.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9544
NTGSruler wrote:"Kotfeestjes zullen nu meer opduiken". Dat was tijdens de vorige lockdown ook al zo.

Héél erg dat ze de horeca sluiten.

De hygiëneregels volgen zijn ieders verantwoordelijkheid. Zolang er clowns tussen zitten en mensen die de regels negeren zullen we met maatregelen blijven zitten.
Ik hoorde van mijn vrouw het volgende:

Iemand dat ze kent werkt in een warenhuis waarin de richting in de gangen mooi is weergegeven met pijlen. Een ouder koppel loopt gewoon steevast tegen richting. De winkelbediende spreekt het koppel aan op een erg vriendelijke manier dat de pijlen er zijn voor een reden. Bijkomend legde ze nog eens uit waarom.
Geen antwoord. 2 minuten later ziet ze het koppel in een andere gang nog altijd deze aanpak negeren. Weer spreekt de winkelbediende hen aan van alsjeblieft wilt u de regels volgen? Waarop de man uitschiet en roept: Wil je ons nu eens godverdomme gerust laten en ons laten gaan waar wij willen?? (Echt letterlijk dit). Waarop de winkelbediende antwoordde: Het zijn door die zeikers zoals u meneer dat we deze regels moeten implementeren en de mensen moeten aanspreken!

Om maar te zeggen: de mensen lopen op de toppen van hun tenen met dit rotvirus.

Volg gewoon de regels en basta.
Dit! :cool:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9545
@NTGSruler: Een prima samenvatting idd! :cool:

En wat de horeca betreft... Hier in Nederland is horecapersoneel relatief het vaakst besmet met het coronavirus van alle beroepsgroepen gevolgd door onderwijs: https://www.ad.nl/ad-werkt/in-deze-bero ... ~a1821493/ (14-10-2020)

Volgens de horeca komt dit omdat er veel jongeren werken, maar ik denk dat alcohol toch ook een rol speelt. Zelfs in de gevallen die niet compleet van de kaart zijn door teveel alcohol. Alcohol verlaagt je inchattingsvermogen en denkvermogen waardoor je onbewust toch wat dichter op elkaar gaat staan of zitten or minder voorzichtig wordt. Veel mensen gaan ook steeds luider praten naarmate ze meer alcohol op hebben tot zelfs zingen aan toe. Allemaal kleine dingen, maar de som daarvan is niet goed :(

Het alcoholverbod na 20u op straat komt dus ook niet uit het niets. Ze willen er feestjes op straat mee voorkomen, dat is ook deels omdat die feestjes door een teveel aan alcohol compleet uit de hand lopen. Daar hebben we ondertussen ook genoeg voorbeelden van gehad.

Waar in België ook niet genoeg nadruk op wordt gelegd is dat je moet thuisblijven als je je ziek voelt. Of dat nu een hoestje is, niezen, een snotneus of lichte koorts. Laat je dan testen en kom zeker niet buiten voor je het resultaat weet. In alle 'vuistregel' lijstjes ontbreekt dat consequent en gaat het alleen over handen wassen en afstand houden wat natuurlijk ook belangrijk is.

Dit vond ik nog wel een artikel dat precies aantoont dat veel mensen de ernst helemaal niet door hebben en nog steeds veel te luchtig erover denken:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/09 ... k-jaar-ik/

Onderandere over hoe een dochter met haar bejaarde vader naar de huisarts gaat terwijl ze de dag erna een covid test heeft en daardoor een hoop mensen in gevaar bracht en ook besmette. Inclusief haar beide ouders.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9548
Volgens mij treffen zowel NTGSruler en Kolm de spijker / nagel op de kop. Daarbij komt dat alles wat maar een uitzondering zou kunnen vormen toch weer extra verkeer, auto, ov, fiets, te voet enzovoorts, gaat opleveren. Elke sector of elke groep mensen denkt wel een uitzondering te mogen zijn en komt vaak met begrijpelijke argumenten. Maar al deze groepen samen vormen feitelijk de gehele bevolking. Geen uitzonderingen maken dus maar leef met de woorden van NTGSruler: "Volg gewoon de regels en basta."

Laten we niet door ons gedrag grote groepen mensen telkens weer in gevaar brengen, dan duurt het ook steeds langer en brengen we zelf ook de economie grote schade toe.
Het duurt lang maar het is desondanks slechts tijdelijk. Daarna kunnen we met opgeheven hoofden feest gaan vieren
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9550
Ik ben het volledig met jullie eens. Ik en zo veel anderen doen zo hard ons best. Ik draag buitenshuis altijd mijn mondmasker. Ik spreek zelfs bewust niet meer af met vrienden. Ik hou afstand ten opzichte van mijn collega's en vreemden. Ik was en ontsmet mijn handen op de juiste momenten. En ook als ik in ziekenhuizen kom voor mijn werk zullen ze mij nooit op een foutje betrappen.

Ik ben echt kwaad op al die mensen die ik de regels niet zag volgen. En velen doen dit dan ook nog eens met fierheid.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9551
gamerke1992 wrote:Ik ben het volledig met jullie eens. Ik en zo veel anderen doen zo hard ons best. Ik draag buitenshuis altijd mijn mondmasker. Ik spreek zelfs bewust niet meer af met vrienden. Ik hou afstand ten opzichte van mijn collega's en vreemden. Ik was en ontsmet mijn handen op de juiste momenten. En ook als ik in ziekenhuizen kom voor mijn werk zullen ze mij nooit op een foutje betrappen.

Ik ben echt kwaad op al die mensen die ik de regels niet zag volgen. En velen doen dit dan ook nog eens met fierheid.
Ik doe hetzelfde. Vanaf dat ik 's morgens naar de trein vertrek tot wanneer ik terug thuis ben 's avonds, draag ik meer wel dan niet mijn mondmasker. Sommige mensen doen precies of dat een hele prestatie is terwijl je dat met een goed passend mondmasker zelfs niet merkt dat je er een draagt :q:

Waar ik zelf heel lastig van word zijn mensen die klagen dat ze niet extra kunnen/mogen thuiswerken van de werkgever en dat ze daardoor meer risico lopen op besmetting. Maar ondertussen leven ze wel alsof er geen virus is en volgen ze de regels hoe het hen uitkomt. Ze zien alleen de regels die voor hen voordelig zijn :(
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9552
gamerke1992 wrote:Ik ben het volledig met jullie eens. Ik en zo veel anderen doen zo hard ons best. Ik draag buitenshuis altijd mijn mondmasker. Ik spreek zelfs bewust niet meer af met vrienden. Ik hou afstand ten opzichte van mijn collega's en vreemden. Ik was en ontsmet mijn handen op de juiste momenten. En ook als ik in ziekenhuizen kom voor mijn werk zullen ze mij nooit op een foutje betrappen.

Ik ben echt kwaad op al die mensen die ik de regels niet zag volgen. En velen doen dit dan ook nog eens met fierheid.
En dan heb je nog de meer geëvolueerde mensensoort. Degenen die het mondmasker dragen... MAAR ONDER DE NEUS!
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9553
Mr.Wolf wrote:
gamerke1992 wrote:Ik ben het volledig met jullie eens. Ik en zo veel anderen doen zo hard ons best. Ik draag buitenshuis altijd mijn mondmasker. Ik spreek zelfs bewust niet meer af met vrienden. Ik hou afstand ten opzichte van mijn collega's en vreemden. Ik was en ontsmet mijn handen op de juiste momenten. En ook als ik in ziekenhuizen kom voor mijn werk zullen ze mij nooit op een foutje betrappen.

Ik ben echt kwaad op al die mensen die ik de regels niet zag volgen. En velen doen dit dan ook nog eens met fierheid.
En dan heb je nog de meer geëvolueerde mensensoort. Degenen die het mondmasker dragen... MAAR ONDER DE NEUS!
Die noemen wij de piemelneusjes ^^
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9555
ShAmPi wrote:----- installatie van de nieuwe 1909 build zorgt ervoor dat de certificaten op de pc verwijderd worden. Gezellig in een tijd waar iedereen telewerkt. Vooral gezellig voor ons ICT dienst...
Aie... die staat hier ook klaar om te installeren zie ik net. Zal daarmee nog maar wachten tot mijn werk is afgesloten dan :nerd:
Heb je toevallig een link met uitleg hoe je dat fixt?
Image