Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9721
Uiteindelijk maakt dit voor Sony niets uit. Zij verkopen hun consoles aan de gevraagde prijs. Wat de kopers erna mee doen, is hun probleem niet. Natuurlijk heb je de klachten van de velen die er geen kunnen krijgen.

Ik blijf erbij dat Sony een vraag overstijgt het aanbod marketingstrategie hanteert. Enerzijds hebben ze toegegeven dat ze wat bang waren met de hele COVID situatie dat ze een overtal gingen produceren die niet de deur uit ging. Ik vermoed dat Sony voor de moment nog nul winst heeft op de verkoop van hun consoles. Véél mensen zitten thuis, er zijn er die hun werk hebben verloren, er zijn er die maar aan een bepaald percentage van hun loon leven voor de moment. Anderzijds zijn er véél meer mensen thuis, dat geeft hen de kans om in deze periode net iets meer te gamen.

Terwijl er grote schaarste is van consoles, de vraag groot is, blijven ze in de picture en genieten ze van de gratis publiciteit.
Ze gaan nu hun productie opschroeven, maar er zullen nog tekorten zijn tot diep in 2021...

Ondertussen gebruiken scalpers hun bots om de weinige consoles op te kopen en er woekerwinsten uit te slaan..



Deze morgen heb ik ook eens wat de info gelezen op de site van Bol ivm de PS5. Blijkbaar hanteren ze de regel: 1 aankoop per account. Ergens is dit toch een begin. Maar ik vraag mij af als ik nu meerdere accounts maak met éénzelfde afleveradres, als dit daadwerkelijk gecontroleerd zal worden...
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9722
@NTGSruler: Ik weet dat bol alleszins wel de mogelijkheid heeft om over verschillende accounts heen het aantal op 1 adres te controleren en beperken.

Zelf heb ik dit ondervonden toen er een actie van lego was waarbij je maar 3 producten uit de actie mocht kopen per adres. Ik had eerst een order met iets anders, iets van lego dat wel tot de actie behoorde en iets van lego dat niet tot de actie behoorde.
Daarna had ik nog een tweede order met 2 items uit de actie. Dit tweede order werd volledig geannuleerd.
Dan zijn we die 2 items 1 voor 1 gaan bestellen op een ander account en dan werd 1 order geannuleerd.
Dan heb ik zelf dat geannuleerde weer besteld maar op een ander adres en dan ging het wel.

Dus ik kocht niet meer dan wat toegelaten was voor de actie, maar er zat in mijn geval nog een foutje in dat iets wat niet tot de actie behoorde, maar wel lego was, toch werd geteld als onderdeel van de actie...

Het lijkt alleen nu voor de PS5 dat ze het beperken tot account en niet adres... Accounts zijn echter heel snel aangemaakt :|
Anderzijds... 2 mensen op hetzelfde adres kunnen hem wel allebei willen hebben om samen te kunnen spelen.
Het zou kunnen zijn als ze de limiet zetten op 1 per adres dat als dat adres er nu eentje besteld, dat dat zelfde adres er over 3 maanden nog steeds geen tweede kan bestellen door die regel.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9724
Goh.

Naar mijn mening zijn er gewoon meer mensen die een ps5 willen.

- covid en mensen vervelen zich en hebben sneller het gevoel een console te willen

- maar vooral (naar mijn bescheiden mening) Vele huidige gamers hebben nu het geld om er direct een te kopen. Naar mijn mening zijn er vele gamers bijgekomen die vorige consolegeneratie nog geen werk hadden.
Ook kopen ouders nu sneller consoles voor hun kinderen. Oorzaken daarvoor zijn fortnite en co. Vaak ook omdat hun ouders (half) gamer zijn/waren.
Dus de stap om dit te komen voor je kind is veel kleiner dan vroeger.

Ps4 en xbone hebben in mijn ogen het consolegamen veel opender gemaakt. Op zich niet door ms en sony maar de timing was gewoon goed in combinatie met de generatie.

Die scalpers zijn er elke generatie. Nu valt het gewoon meer op omdat meer mensen er geen hebben. En de reden is niet scalpers maar vooral meer gamers volgens mij.

En de mensen zagen nu natuurlijk tegen sony en scalpers. Maja...

Edit: totaal offtopic ^^
Image
cron