Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9782
+++ Man man man The Mandalorian was toch echt wel goed
++ Laatste tijd al heel wat kunnen gamen
---- Een leerkracht die me 7/20 heeft gegeven voor een creatieve 3D opdracht. Mocht het terecht zijn had ik er geen probleem mee, maar ik was enorm verschoten van deze score. Ik zal nooit een toptalent zijn in 3D animatie, maar ik heb zo veel uren in deze opdracht gestoken. Als het niveau dat ik nu haal een 7/20 is, is het voor mij gewoon onmogelijk om te slagen voor dit vak. Daarnaast komt dat er andere studenten die eigenlijk minder werk leveren (dat zeggen ze zelf) wel een 11 of 12 halen. Als kers op de taart heb ik dan nog eens 50% van deze opdracht gemaakt terwijl ik corona had, alle energie die ik had ging hier naar toe. Zelfs in het ziekenhuis heb ik er dagelijks aan gewerkt... Ik heb dit allemaal laten weten en dan nog krijg ik maar een 7, loop er al drie dagen met een vervelend gevoel door...
++ Proberen om positief verder te werken aan de andere opdrachten
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9783
dividedx11 wrote:+++ Man man man The Mandalorian was toch echt wel goed
++ Laatste tijd al heel wat kunnen gamen
---- Een leerkracht die me 7/20 heeft gegeven voor een creatieve 3D opdracht. Mocht het terecht zijn had ik er geen probleem mee, maar ik was enorm verschoten van deze score. Ik zal nooit een toptalent zijn in 3D animatie, maar ik heb zo veel uren in deze opdracht gestoken. Als het niveau dat ik nu haal een 7/20 is, is het voor mij gewoon onmogelijk om te slagen voor dit vak. Daarnaast komt dat er andere studenten die eigenlijk minder werk leveren (dat zeggen ze zelf) wel een 11 of 12 halen. Als kers op de taart heb ik dan nog eens 50% van deze opdracht gemaakt terwijl ik corona had, alle energie die ik had ging hier naar toe. Zelfs in het ziekenhuis heb ik er dagelijks aan gewerkt... Ik heb dit allemaal laten weten en dan nog krijg ik maar een 7, loop er al drie dagen met een vervelend gevoel door...
++ Proberen om positief verder te werken aan de andere opdrachten
Eventueel feedback vragen aan de leerkracht en als het echt niet terecht is, de ombudsdienst contacteren!
Was het ook een eindopdracht of een tussenopdracht die je nog kunt optrekken aan de hand van andere punten?
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9784
Mr.Wolf wrote:
dividedx11 wrote:+++ Man man man The Mandalorian was toch echt wel goed
++ Laatste tijd al heel wat kunnen gamen
---- Een leerkracht die me 7/20 heeft gegeven voor een creatieve 3D opdracht. Mocht het terecht zijn had ik er geen probleem mee, maar ik was enorm verschoten van deze score. Ik zal nooit een toptalent zijn in 3D animatie, maar ik heb zo veel uren in deze opdracht gestoken. Als het niveau dat ik nu haal een 7/20 is, is het voor mij gewoon onmogelijk om te slagen voor dit vak. Daarnaast komt dat er andere studenten die eigenlijk minder werk leveren (dat zeggen ze zelf) wel een 11 of 12 halen. Als kers op de taart heb ik dan nog eens 50% van deze opdracht gemaakt terwijl ik corona had, alle energie die ik had ging hier naar toe. Zelfs in het ziekenhuis heb ik er dagelijks aan gewerkt... Ik heb dit allemaal laten weten en dan nog krijg ik maar een 7, loop er al drie dagen met een vervelend gevoel door...
++ Proberen om positief verder te werken aan de andere opdrachten
Eventueel feedback vragen aan de leerkracht en als het echt niet terecht is, de ombudsdienst contacteren!
Was het ook een eindopdracht of een tussenopdracht die je nog kunt optrekken aan de hand van andere punten?

Inderdaad dit. Indien er veel van de opdracht af hangt natuurlijk. Ik ben zelf tijdens mijn masterproef ook naar de ombuds geweest omdat er abnormale verwachtingen waren in vergelijking met andere studenten. And guess what, ik kreeg gelijk. Ze hebben toen moeten toegeven dat ik een onderzoek deed waar ze eigenlijk gehoopt hadden om 3 studenten voor in te zetten, maar ik was de enige die dit gekozen had.

Als het een losstaande opdracht is die jouw eindscore niet al te veel beïnvloed kan je het zo laten natuurlijk.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9785
Bedankt voor de tips! Ga ik inderdaad overwegen. Het is 1 van de 3 opdrachten dit semester, ze wegen alle drie even zwaar door. Moet dus minstens 12/20 halen voor de volgende twee opdrachten om te kunnen slagen, en die kans lijkt me klein. Had dezelfde leerkracht vorig jaar en was ook maar net met de hakken over de sloot terwijl anderen met een evenwaardig werk (het blijft natuurlijk subjectief) een (veel) hogere score kregen. Heb er dus weinig vertrouwen in. Heb wat schrik om naar de ombudsdienst of iets dergelijke te gaan omdat deze leerkracht ook een van de coaches is voor mijn bachelorproef... Ga blij zijn eens ik afgestudeerd ben :relief:
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9786
Ik weet natuurlijk niet hoe het systeem in België werkt en ook de beoordeling van een docent is in zulke gevallen redelijk subjectief. Maar hoe dan ook moet de docent zijn cijfer kunnen verantwoorden, beargumenteren. Je kunt hem / haar vragen om op zijn minst te verduidelijken om welke reden(en). Enerzijds toon je dan belangstelling en dat wordt doorgaans als positief gezien, anderzijds leer jij dan van je eventuele fouten. Dat kan dan weer een voordeel zijn voor de komende proeven.
Ik heb zelf meerdere jaren voor de klas gestaan weet daarom hoe mijn (ex)collega's er normaal gesproken over denken. Succes! :cool:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu
cron