Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9871
Over corona:

Ik ben met alles hier wel akkoord.
Maar even dit: alle sociale contacten worden aan banden gelegd. Ontspanningsmogelijkheden worden aan banden gelegd.
Wat mogen we wel nog doen? Werken...
Het is geen probleem om met een hoop mensen op trein, tram, bus te kruipen om dan op ons werk met een hoop anderen te moeten samenwerken. Ja, thuiswerk is de norm, maar niet iedereen kan dat.
Reizen. De Belgische politiek en virologen geven letterlijk toe dat het reizen in de Kerstvakantie de kiem heeft gelegd voor de derde golf ( ontkennen of niet, waar we nu inzitten). Dus gaan ze nu eindelijk de niet-essentiele reizen verbieden! :lol: :lol:
Ondertussen zijn de mensen die zich nu bijna 10-11 maanden aan de regels houden weer de klos. Maatregelen blijven gelden, kappers en dergelijke nog steeds niet open, horeca blijft dicht en ga zomaar verder.
Wat een geklungel is dit dan ook weer met die vaccins?? In Israël gaan ze ondertussen beginnen met de 18 jarigen te vaccineren, en heeft er 1/3 van de bevolking al de 2e prik gehad.
In België ligt de regering over straat te rollebollen met AstraZeneca omdat er vertraging op hun levering zit omdat een deel van hun stock naar de UK is gegaan. Dit omdat de UK 3 maand eerder een contract heeft afgesloten, en bovendien heeft een Europese jurist een overeenkomst met het bedrijf op papier gezet waarin staat: Dat AstraZeneca "hun best moeten doen" om zo snel mogelijk te leveren.
Ondertussen blijven wij brave Belgjes maar de regels volgen en blijft de politiek maar aanmodderen.

Dat er nu betogingen gebeuren begrijp ik maar al te best. Dat er daarbij vernielingen, politiemensen aangevallen worden en er onrust gestookt wordt, is niet ok en ga ik niet mee akkoord.
De politiek moet verantwoording afleggen voor hun geklungel. Eenduidig worden en eens beginnen met de helft van hun loon af te geven als voorbeeld naar al diegenen die nu hun werk kwijt zijn, het financieel en sociaal zėėr moeilijk hebben.
Deze pandemie zal ons nog jaren achtervolgen financieel. Laat ik nog maar zwijgen over al die mensen die het psychologisch niet meer aankunnen en nog lang zullen meedragen.

++++ Onze kameraad is reeds een week bij ons. Wat doet ze het goed! Sterk en vol vertrouwen al! :love:
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9872
Ach... Ik probeer zoveel mogelijk te zwijgen/lezen over die covid.
Maar sinds gisteren wil ik toch eventjes dit kwijt.
En kzal er minnetjes voorzetten dan ik het on topic

--------- Maat heeft me vertelt dat hij stopt met zijn goed draaiende brasserie. Heeft eerste lockdown er nog extra geld ingepompt om de take away vlot en handig te kunnen laten verlopen. Heeft nu 2 a 3 weken geleden naar bank gestapt samen met zijn vriendin waar hij 4 jaar met samen is om lening aan te gaan voor hun huisje samen.
Reactie van de bank? "Ah mijnheer is zelfstandig in de horeca? Ja sorry bij die mensen geven we momenteel geen lening".
Dit was dus meer dan een slag in het gezicht...

Gelukkig dalen de cijfers alleen maar sinds de horeca en contactberoepen gesloten zijn?... :think: :think:
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9873
Ik kan alleen maar hopen dat we zo snel mogelijk van heel dat coronaverhaal verlost zijn, al zullen de gevolgen op meerdere vlakken waarschijnlijk inderdaad nog jaren voelbaar zijn... :|

+++++ Grote stap in ons leven: we hebben een appartement gekocht :lach:
--- Na een dikke 2 jaar dus opnieuw verhuizen :gosh:
----- Komende week mijn wijsheidstanden die getrokken worden, dat kon ook beter qua timing :-"

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9874
met0t0 wrote:Ik kan alleen maar hopen dat we zo snel mogelijk van heel dat coronaverhaal verlost zijn, al zullen de gevolgen op meerdere vlakken waarschijnlijk inderdaad nog jaren voelbaar zijn... :|

+++++ Grote stap in ons leven: we hebben een appartement gekocht :lach:
--- Na een dikke 2 jaar dus opnieuw verhuizen :gosh:
----- Komende week mijn wijsheidstanden die getrokken worden, dat kon ook beter qua timing :-"
Proficiat! Een mooie nieuwe stap :D
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9877
Proficiat met0t0 en WOLF! Veel plezier :cool:

+++ Geslaagd voor al mijn vakken van dit semester
+++ Een tijdje terug had ik hier geschreven over een leerkracht die me 7/20 had gegeven voor een opdracht. Heb het gelukkig kunnen ophalen met de andere twee opdrachten, zelfs nog 11/20 kunnen halen. Blij dat ik dit vak niet moet meenemen...
++ Nu weekje vakantie
--/++ Morgen wel heel België rondrijden voor een schoolopdracht. 250km op een dag... Al een geluk dat ik het redelijk graag doe :relief:
+++ Redelijk wat tijd om te gamen
--/+++ Af en toe eens een down dagje, maar ik raak er veel sneller terug bovenop in vergelijking met enkele jaren terug
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9882
Veel succes met de verhuis en proficiat Divided met de resultaten!

-------- Kreeg net verweten in mijn groepswerk van ene dat ik altijd als eerste vertrek uit de meeting, terwijl dit nog nooit gebeurd is... Heb hem hier dan wel is over aangesproken en dan krijg je te horen dat het niet negatief bedoeld was en al die zever. Ik heb idd niets te doen in dit project omdat alles buiten mijn gebied valt (ik doe cybersecurity terwijl ik moet werken in een webdesign/electronica project waar geen ruimte is voor cybersecurity of infrastructuur), maar ik heb elke dag bijna hulp aangeboden en proberen mee te werken aan dingen waar ik niks van kan/snap. Zo'n dingen maken mij echt verschrikkelijk kwaad!
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9883
Mr.Wolf wrote:Veel succes met de verhuis en proficiat Divided met de resultaten!

-------- Kreeg net verweten in mijn groepswerk van ene dat ik altijd als eerste vertrek uit de meeting, terwijl dit nog nooit gebeurd is... Heb hem hier dan wel is over aangesproken en dan krijg je te horen dat het niet negatief bedoeld was en al die zever. Ik heb idd niets te doen in dit project omdat alles buiten mijn gebied valt (ik doe cybersecurity terwijl ik moet werken in een webdesign/electronica project waar geen ruimte is voor cybersecurity of infrastructuur), maar ik heb elke dag bijna hulp aangeboden en proberen mee te werken aan dingen waar ik niks van kan/snap. Zo'n dingen maken mij echt verschrikkelijk kwaad!
Wel goed dat je hem er onmiddellijk op aangesproken heb. Best duidelijk maken zoals je het hier ook vertelt en zorgen dat iedereen van de groep dat gelijk hoort/begrijpt.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9884
Mr.Wolf wrote:Veel succes met de verhuis en proficiat Divided met de resultaten!

-------- Kreeg net verweten in mijn groepswerk van ene dat ik altijd als eerste vertrek uit de meeting, terwijl dit nog nooit gebeurd is... Heb hem hier dan wel is over aangesproken en dan krijg je te horen dat het niet negatief bedoeld was en al die zever. Ik heb idd niets te doen in dit project omdat alles buiten mijn gebied valt (ik doe cybersecurity terwijl ik moet werken in een webdesign/electronica project waar geen ruimte is voor cybersecurity of infrastructuur), maar ik heb elke dag bijna hulp aangeboden en proberen mee te werken aan dingen waar ik niks van kan/snap. Zo'n dingen maken mij echt verschrikkelijk kwaad!
Bij ons was dit ook een groepwerk met allemaal verschillende richtingen.
Handel, verkoop, boekhouden, informatica, etc...

En zo moest je dus een project (fictief bedrief) starten waarbij iedereen nodig was.
Als Informaticus zat ik dus ook in de meetings 99% van de tijd voor niets.

Ik heb dan op een week hun programma geschreven welke ze wouden. En heb voorgesteld om het informatica gedeelte zogezegd als extern bedrijf te laten.
Zo moest ik meeste "vergaderingen" niet meer meemaken.

Ook bij de voorstelling (verdediging) van ons groepswerk was dit zo naar voor gebracht dan.
Iedereen van het "bedrijf" stond daar in kostuum behalve ik en mijn compagnon van informatica :)

De vraag werd gesteld waarom en het externe bedrijf was onze uitleg.

Er zat iemand van Microsoft Belgie en die vond dit een van de meest realistische oplossingen die ie ooit gezien had op een schoolwerk.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9885
@Penguin: Zo heb ik het ook gedaan. Heb mezelf ook even heel rustig gehouden en mijn stem niet verhoffen (aangezien ik soms wel fel kan reageren als ze mij van iets beschuldigen waar ik niks mee te maken heb)

@Shampi: Dat is wel tof om te horen! Het jammere is hier dat we nu 3 weken van half 9 tot 16 uur in een MS Teams call zitten om samen te werken! Er moeten dan ook API's gebouwd worden en apps geschreven worden in php (iets waar binnen ons traject amper aandacht aan werd geschonken). Jammer dan dat ik vaak niets begrijp van die uitleg. Het is ook zo dat je nu goed moet presteren binnen deze 3 weken of ik kan een jaar langer studeren omwille van dit ene vak.

Heb ook net de resultaten teruggekregen van de tussentijdse evaluatie die we vorige vrijdag moesten invullen en hier zit ik wel altijd rond het gemiddelde. Dus dit is voor mij ook al een geruststelling dat ik er zeker doorgeraak voor dit nutteloze vak voor mijn opleiding...
Image
cron