Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9887
Mr.Wolf wrote:-------- Vanavond mijn examenresultaten
-------- Ik denk dat mijn laatste theorie vak van de opleiding toch mijn eerste buis gaat worden... Vak was veel te moeilijk voor wat het zou moeten zijn!
+++++ Het project begint op z'n einde te lopen :jip:
Ik denk dat het moet zijn:
++++ Vanavond mijn examenresultaten.

Je hebt je best gedaan en dan komt het best goed! :cool:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9889
@NTGSruler; VOLLEDIG gelijk ivm covid.

-Paar vriendschappen die nu op de klippen zijn gelopen owv covid
-Contacten die verwateren, al kan dat ook + zijn
-Al die regels en isolatie zijn erger dan het virus zelf.
-Zoals het citaat van Hardy. 'Degene die alleen zijn en gewoon worden zijn de gevaarlijken, ze hebben niemand nog nodig om den duur en beseffen hoe vredig een conflict vrij leventje is zonder omringt te zijn door de idiote mensheid.'
-+Gaan praten met dokter, soms wil ik hier weg en voel ik me anders.
-Soms denken dat alles een leugen is en de bevolking sussen
++Bevolking die in opstand komt, rebelleren is niet slecht ipv volgzaam doen wat ze u wijsmaken
--Vernielingen zijn ongehoord, nul tolerantie
+Zoals Shampi zegt, erover zwijgen
+Dokter gaat voor me psychiater contacteren.
++Ricky Gervais show Humanity en serie After Life
+Katten
++ Schilderen en appartement opsmukken, vastgoedwaarde stijgt.
+Veel vrije tijd
+Morgen test gaan doen in Brussel, we zullen zien
+MTB
+Extra GPS gekocht 2e hands goeie deal
+Press X to Revive

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9890
Sora_Lizard wrote:
Mr.Wolf wrote:-------- Vanavond mijn examenresultaten
-------- Ik denk dat mijn laatste theorie vak van de opleiding toch mijn eerste buis gaat worden... Vak was veel te moeilijk voor wat het zou moeten zijn!
+++++ Het project begint op z'n einde te lopen :jip:
Ik denk dat het moet zijn:
++++ Vanavond mijn examenresultaten.

Je hebt je best gedaan en dan komt het best goed! :cool:
Thanks voor het leuke antwoord. Ik was er (raar maar waar) toch op alles goed door! Op dat gevreesde buisvak had ik nog een 12/20 gehaald :jip:
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9892
Sora_Lizard wrote:@ Mr.Wolf, gefeliciteerd! :jip: :jip:



@RoyVdW, "-Al die regels en isolatie zijn erger dan het virus zelf." Totdat je zelf of een van je geliefden aan de beademing ligt . . . .
Ja Sora dat kan en is erg, maar in het algemeen zijn er veel mensen die het nu moeilijk hebben. Zijnde financieel of mentaal of beide of... Zelfmoorden stijgen mee. Onze vrijheden zijn nu ingeperkt. Mensen worden enkel beboet ipv beloond. Vele natuurlijke overlijdens worden ook onterecht of foutief bij de statistieken geteld. Het is beetje alles of niks qua maatregelen want versoepelen doet geen goed qua cijfers. NL draagt nu de gevolgen van hun extraverte karakter en BE doet het beter. Benieuwd wat onze veiligheidsraad op 13/2 zal beslissen omtrent oa contactberoepen en horeca.

Gelukkig kunnen we nog vrij buiten sporten en de natuur intrekken. Dus daar zie ik het positieve natuurlijk wel dat dit ook tijdelijk is al duurt het nu al wel langer dan er gedacht werd.

Maar genoeg nu over dit onderwerp want iedereen is het grondig beu
Image


Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Last edited by RoyVdW on 04 Feb 2021 22:02, edited 3 times in total.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9893
Proficiat @Mr. Wolf!

-- Heb mijn laptop twee weken moeten missen omdat ik hem binnen moest steken te reparatie. Problemen die ik eigenlijk al vanaf de eerste maanden had, en ik had er genoeg van.
-- Twee weken is best lang, zeker omdat ik hem anders dagelijks om en bij de 8uur gebruik voor mijn zelfstandige activiteit en school
--- Ondertussen de laptop van mijn vriendin gebruikt, was om gek te worden aangezien zo goed als alles dat ik doe vrij veel vermogen vraagt van de processor en pc in het algemeen
+++ Zo lang het maar zulke banale dingen zijn waar ik over moet klagen :cool:
+++++++ Laptop nu dus net terug. Volledig nieuw omhulsel, nieuw scherm, nieuwe batterij, nieuwe trackpad, nieuw toetsenbord en nieuwe speakers. Ze hadden me evengoed een nieuwe laptop kunnen geven :p
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9895
@RoyVdw: Het zijn ook niet enkel de overlijdens...
Voor elke overlijden zijn er eens zoveel die de rest van hun leven bijna niks meer kunnen. Voor elke daarvan zijn er weer eens zoveel die maanden of jaren moeten revalideren voor ze opnieuw kunnen lopen laat staan werken. En voor elke daarvan heb je er weer eens die maanden na zogenaamd hersteld te zijn nog niet eens de trap op kunnen zonder naar lucht te moeten happen. Dit kost ook allemaal want wie gaat die werkonbekwaamheid en zorg betalen denk je?

Gooien we alles open terug naar het oude, dan lopen de ziekenhuizen binnen een paar weken over. Als je dan wordt aangereden dan is er voor jou ook geen plaats meer op de IC terwijl je zonder IC komt te overlijden terwijl je er volledig van had kunnen herstellen. Dat ongeval, daar heb je dan mogelijk ook niet zelf om gevraagd net zoals veel mensen die nu met Corona op de IC liggen. Het is van tevoren ook niet met zekerheid te zeggen wie erg ziek gaat zijn en op de IC terecht komt of erger: dood gaat.
Ook jonge sportieve gezonde mensen komen er terecht. We hebben hier met Divided er zelfs een voorbeeld van.

De hele maatregelen zijn uiteindelijk een vorm van damage control. Doen we het niet dan wordt het velen malen erger, ook op lange termijn. Men probeert een afweging te doen van de gevolgen van de maatregelen en de gevolgen van geen maatregelen. En als iedereen zich er ECHT aan zou houden dan zouden de cijfers ook een stuk lager liggen en de maatregelen losser kunnen. Maar in de praktijk zijn er teveel mensen die zich er niet aan houden. Gaande van flagrant negeren tot de regels buigen of ruim interpreteren zodat wat zij willen wel mag. Heel veel mensen wanen zich echter onkwetsbaar terwijl niet te voorspellen is of ze dat ook zijn. 'Gezond verstand' werkt duidelijk niet.

In Australië zijn deze week 2 miljoen mensen 5 dagen in quarantaine gemoeten omdat er 1(!!!) besmetting was. Direct streng bij het minste, maar daardoor is het wel onder controle. Hier is het naar verhouding dus helemaal niet zo streng maar daardoor blijft het wel aanmodderen.


--- Wees gerust: Na bijna 1 jaar thuiswerken en nauwelijks de deur uitkomen omdat we allebei hoog risico zijn, zijn we het ook goed zat en zouden we het liever anders zien. Helaas zijn er een hoop dit dat voor ons verpesten :(
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9896
Wrm moet ik me toch steeds verantwoorden naar jullie als ik hier zeer sporadisch iets zeg. Krijg net de volle lading. Dat kan ik precies beter niet meer doen. Neem dit niet persoonlijk.

Dat weet ik allemaal wel Kolm. Daarom zeg ik dat de mensheid te idioot is. Democratie werkt niet aar behoren. Onze politici hebben geen ballen. Het zou zoals Australië of China veel strenger moeten ipv dat aanmodderen. Want blijven werken zoals NTGS zei moeten we wel. Hier is het gwn een kwestie van tijd ivm het vaccineren voor hoelang dat zal werken in de toekomst. Dit kan ook het nieuwe normaal zijn en dat dit nooit meer weggaat.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9897
@Sora - Roy - Kolm:

Denk dat we allemaal overtuigd zijn van het nut van de maatregelen.
Het is dankzij die, die er zich niet aan houden of achterpoortjes zoeken dat we 11 maanden later nog altijd in hetzelfde straatje zitten.

Kolm: je geeft het voorbeeld aan van in Australië. Waarom kan dat hier niet bij ons? Het is dankzij de politiek die altijd met 2 maten en gewichten werkt, we nog steeds in deze situatie zitten.
Binnen België mocht je je tijdens de 1e lockdown niet verplaatsen. Grenzen bleven wel nog steeds open en besmette mensen konden nog altijd binnen.
2e lockdown: reizen met Kerst wordt afgeraden. Wat doen de mensen? Reizen. Verbied het dan gewoon.

Huidige situatie: vandaag komt het overlegcomité weer samen ivm de heropening van de kappers en mss de horeca. Een week een half terug klonk het als volgt: op 5 februari gaan we kijken om kappers terug te laten openen op 13 februari, maar de besmettingen moeten wel nog dalen. 5 dagen later wordt er beslist dat mondmaskers verplicht zijn op het werk. Zelfs als je de 1.5m afstandsregel kan eerbiedigen. Er werd om perspectief gevraagd voor die mensen, wat ze hebben gedaan. Maar eigenlijk is het nog te vroeg om terug te heropenen. Wist je dat je in Oostenrijk naar de kapper mag op voorwaarde dat je een negatieve COVID test van maximum 48u geleden kan voorleggen? Mooie oplossing toch?
Vaccineren: we zitten rond de 300000 mensen nu in België die een prikje hebben gehad. Het vaccin van AstraZeneca zal nu niet meer gegeven worden aan 55+ want het zou te weinig bescherming bieden. Ik volg het allemaal niet meer hoor...

We gaan hier nog een tijdje mee verder sukkelen vrees ik. Ondertussen kunnen we enkel maar proberen ons zo goed mogelijk te verzorgen, voorzichtig zijn moesten er versoepelingen komen en voor de rest hopen dat we snel van deze miserie af zijn.

Ook ik zie hier vanaf hoor. Mijn zus is bevallen op 22 januari van een flinke dochter, Floor, ( naast haar 2 zonen), waar ik peter van ben. Ik heb ze tot nu dus nog maar enkel op foto gezien en nog niet eens in mijn armen gehad ;( Mijn zus had al voorgesteld om toch eens langs te komen, wat we BEWUST niet hebben gedaan. Stel je maar eens voor dat ik toch ergens een besmetting oploop, het nog niet weet en het aan Floor door geef... Wil ik niet op mijn geweten hebben.
Ik werk in Zeebrugge op 10 min van Knokke waar mijn ouders wonen. Hoeveel keer ik al gedacht heb, ik spring even binnen? Bewust niet gedaan. Ze zijn beiden 65+. Zou het ook niet willen weten!

Ik hou mij dus zoveel mogelijk aan de regels. En samen met mij zijn er een hoop anderen die dit ook doen!
Image

Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9898
Ik kan mij wel vinden in wat Roy zegt. Om voor nu even een gelijk speelveld te creëren op dit forum:

Van klimaat doelstellingen tot efficiënter werken, makkelijker immigratie controleren en stiekem regels doorvoeren. Er zijn zat reden te verzinnen waarom overheden baat hebben bij corona. Ik zie deze pandemie zelf daardoor ook nog wel 10 jaar aanmodderen. Dan heb ik persoonlijk eerder een fuck it, “alles of niets” mentaliteit en pak ik mijn kansen om te doen waar ik zin in heb dan dat ik mijzelf eenzaam opsluit in een kamertje in dit donkere, saaie, koude, natte land.

Ik kwam er gister achter dat er nog reisverzekeringen zijn die in oranje landen (bijna de hele wereld) functioneren. Daarom zit ik er ook over na te denken om van aanbieder te wisselen. Ik kan wel een paar weken een zonnig land gebruiken.

Alles natuurlijk wel binnen de gestelde regels en wetten. Maar ik zoek wel de grenzen op.

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9899
Moeste nu is allemaal zwijgen over covid en uw mening niet willen opdringen aan anderen het zou beter gaan.

Ik zie tegenwoordig niet anders meer!

Persoon a denkt dat het links is en persoon b denkt dat het rechts is.
Goed zo

ELK ZIJN MENING!

Maar blijkbaar wanneer het over covid gaat is het alsof iedern zijn mening wet is en zijn ze op missie om anderen te overtuigen!

Ik hoop dat jullie beseffen dat je het zo zelf kapot maakt....

Dus aub stop ermee OF respecteer andere hun mening zoals we voor covid deden...
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9900
Ik herken me wel heel erg in wat ShAmPi zegt, kan me eigenlijk ergens ook in alle standpunten verplaatsen, wat misschien maakt dat het extra opvalt. Nuance ontbreekt vaak, maar vooral de bereidheid om naar elkaar te luisteren, wat waarschijnlijk weer komt door een gebrek aan nuance... het cirkeltje blijft rond gaan....

Ik denk dat er een paar zaken zijn waar iedereen het hier wel over eens is: geweld is niet de manier en al zwaar getroffen ondernemers plunderen van hun spullen al helemaal niet. Punt is dat dit ook voornamelijk schorem is dat simpelweg een reden zocht om dit te doen...

De andere kant is dat er mensen, vooral ook jongeren zijn, die zich dusdanig ongehoord voelen dat ze zichzelf genoodzaakt zien om zo ver te gaan, omdat er anders toch niet geluisterd wordt. Vreselijke situatie.

Zoals shamps terecht zegt vind ik het vooral verschrikkelijk dat er een gigantische polarisatie plaatsvindt: we mogen het niet meer oneens zijn met elkaar. Nogmaals: wellicht vanwege gebrek aan nuance van beide kanten, maar maakt het niet minder erg.

Voor wat betreft mezelf: ik merk dat het stellen van een (al dan niet kritische ) vraag tegenwoordig door velen in mijn omgeving gezien wordt als 'dus jij bent een complottheoriedenker' of 'jij bent het dus niet met [x] eens'. Helemaal niet: ik stel een vraag, omdat ik graag wil begrijpen hoe iets zit, niet dat ik het er per definitie mee oneens ben. Zoals ShAmPi zegt vonden we dat voor covid niet zo heel erg vreemd ook. Op een of andere manier nu wel en dat vind ik een groot verlies om heel eerlijk te zijn.
Image