Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9916
Sora_Lizard wrote:
Mr.Wolf wrote:+++++ Vandaag 3 test sollicitaties gedaan bij bedrijven en ze waren alle 3 even enthousiast!
+++ Volgens mij, zie ook je examenresultaten, is wat meer gepast zelfvertrouwen bij jou op zijn plaats! Je mag ook best trots zijn op jezelf. :flow:

:jip: :jip: :jip:
Nochtans heb ik op dat ene buisvak bijna alles moeten gokken waardoor ik er echt niet zeker van was! Dat komt er ook van als er geen deftig cursusmateriaal gegeven is en de lessen op niks trokken. Soit, ik heb op het einde van het examen eens goed mijn gedacht gezegd, dus misschien was hij geschrokken :lol:

+++++ Sneeeeeeeeeeeuw
++/-- Lesvrije week nu en mezelf toch al wat voorbereiden op de master met een online cursus wiskunde
Image

Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9918
Mr.Wolf wrote:------ Nu heb ik een lesvrije week, wil mijn projectgroep toch perse om 20 uur nog samenkomen om te werken. Sorry, maar op dat uur werk ik niet meer voor school... Ik kreeg het ook pas tegen 18 uur te horen dat er blijkbaar een bijeenkomst zou zijn. Sommigen zijn in mijn ogen iets te fanatiek...
Met een paar biertjes erbij, dat zijn vaak de leukste bijeenkomsten/vergaderingen. En met zo’n 9 tot 5 mentaliteit ga je niet ver komen. :p Maar als je het echt niet leuk vind of andere plannen hebt moet je het natuurlijk niet doen.

- Van die zwaar verouderde bedrijven die met een brandbrief naar de tweede kamer om meer financiële steun gaan vragen.

Als Intertoys en Blokker de afgelopen 10 jaar iets meer in het internet hadden besteed liepen ze financieel nu juist gigantisch binnen. Die zijn nooit meegegaan met de tijd en daardoor nu verleden tijd, laat ze maar omvallen.

https://fd.nl/ondernemen/1373284/kabine ... nu-beweert

+ straks schaatsen!

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9919
FGras wrote:
Mr.Wolf wrote:------ Nu heb ik een lesvrije week, wil mijn projectgroep toch perse om 20 uur nog samenkomen om te werken. Sorry, maar op dat uur werk ik niet meer voor school... Ik kreeg het ook pas tegen 18 uur te horen dat er blijkbaar een bijeenkomst zou zijn. Sommigen zijn in mijn ogen iets te fanatiek...
Met een paar biertjes erbij, dat zijn vaak de leukste bijeenkomsten/vergaderingen. En met zo’n 9 tot 5 mentaliteit ga je niet ver komen. :p Maar als je het echt niet leuk vind of andere plannen hebt moet je het natuurlijk niet doen.

- Van die zwaar verouderde bedrijven die met een brandbrief naar de tweede kamer om meer financiële steun gaan vragen.

Als Intertoys en Blokker de afgelopen 10 jaar iets meer in het internet hadden besteed liepen ze financieel nu juist gigantisch binnen. Die zijn nooit meegegaan met de tijd en daardoor nu verleden tijd, laat ze maar omvallen.

https://fd.nl/ondernemen/1373284/kabine ... nu-beweert

+ straks schaatsen!
Dit lukt hier bij mij thuis gewoon niet zo laat! Rond 22 uur gaat onze pa slapen omdat hij de volgende dag telkens weer vroeg op moet... Aangezien wij een erg open huis hebben en er amper muren zijn, hoort iedereen mij als ik luidop spreek op mijn bureau!
En als ik nog iets te doen zou hebben, zou het nog een heel ander verhaal zijn! Nu ben ik uit miserie begonnen met taken die eigenlijk tot andere richtingen behoren en waar ik zelf te weinig van ken. Hierdoor maak ik ook dingen stuk.
En nu moet ik eerlijk zeggen dat ik 20 uur voor groepswerk schandalig vind :p Begin dan gewoon in de voormiddag ipv zo laat op de avond nog...
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9920
FGras wrote:En met zo’n 9 tot 5 mentaliteit ga je niet ver komen. :p
Wat is er mis met een 9 to 5 mentaliteit? :p Voor sommige mensen werkt het, voor anderen niet.
Als ik in een drukke periode zit (met lessen en mijn werk), begin ik vaak om 7u of 7u30. Ik stop dan tegen 18u. Mijn klasgenoten die pas om 12u 's middags uit hun bed rollen willen dan om 20u vergaderen, maar daar heb ik dan ook geen zin meer in hoor. Doe mij maar 9 to 5 dan als ik kan kiezen.

Wel moet ik je gelijk geven dat dat soms best nog wel gezellig kan worden. Als het met mensen is waar ik een band mee heb en goed mee overeen kom, dan zou ik het wel zien zitten. Maar als het puur is om nog enkele uren te vergaderen en door te werken, dan heb ik daar geen zin meer in na een lange werkdag. :silly:
Last edited by dividedx11 on 12 Feb 2021 16:20, edited 1 time in total.
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9921
Ik denk dat die situatie heel persoonlijk is. Goede afspraken maken goede vrienden.

Tijdens mijn opleiding heb ik ook vele avonden versleten met collega studenten voor projecten en groepswerken. Maar dit werd wel steeds op voorhand besproken.

+++ wauw het is druk op het werk
+++ dus doet het weekend straks zeker deugd!
+++ ik heb veel training gegeven deze week en zelfs in het Frans is het vlot gegaan. In het Nederlands en Engels vind ik geen probleem, maar in het Frans heb ik steeds wel stress.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9922
dividedx11 wrote:
FGras wrote:En met zo’n 9 tot 5 mentaliteit ga je niet ver komen. :p
Wat is er mis met een 9 to 5 mentaliteit? :p Voor sommige mensen werkt het, voor anderen niet.
Als ik in een drukke periode zit (met lessen en mijn werk), begin ik vaak om 7u of 7u30. Ik stop dan tegen 18u. Mijn klasgenoten die pas om 12u 's middags uit hun bed rollen willen dan om 20u vergaderen, maar daar heb ik dan ook geen zin meer in hoor. Doe mij maar 9 to 5 dan als ik kan kiezen.

Wel moet ik je gelijk geven dat dat soms best nog wel gezellig kan worden. Als het met mensen is waar ik een band mee heb en goed mee overeen kom, dan zou ik het wel zien zitten. Maar als het puur is om nog enkele uren te vergaderen en door te werken, dan heb ik daar geen zin meer in na een lange werkdag. :silly:
Dit dus! Dit zijn ook mensen waar ik totaal geen band mee heb :p Bij een van de leden moet ik mij soms ook serieus inhouden of ik vlieg uit! Ik zal ook veel sneller vroeg op de dag beginnen dan alles uit te stellen tot in de avond...
Ach ja, aftellen tot woensdag en dan ben ik eindelijk van die helse groepswerk af...
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9923
Mr.Wolf wrote:
dividedx11 wrote:
FGras wrote:En met zo’n 9 tot 5 mentaliteit ga je niet ver komen. :p
Wat is er mis met een 9 to 5 mentaliteit? :p Voor sommige mensen werkt het, voor anderen niet.
Als ik in een drukke periode zit (met lessen en mijn werk), begin ik vaak om 7u of 7u30. Ik stop dan tegen 18u. Mijn klasgenoten die pas om 12u 's middags uit hun bed rollen willen dan om 20u vergaderen, maar daar heb ik dan ook geen zin meer in hoor. Doe mij maar 9 to 5 dan als ik kan kiezen.

Wel moet ik je gelijk geven dat dat soms best nog wel gezellig kan worden. Als het met mensen is waar ik een band mee heb en goed mee overeen kom, dan zou ik het wel zien zitten. Maar als het puur is om nog enkele uren te vergaderen en door te werken, dan heb ik daar geen zin meer in na een lange werkdag. :silly:
Dit dus! Dit zijn ook mensen waar ik totaal geen band mee heb :p Bij een van de leden moet ik mij soms ook serieus inhouden of ik vlieg uit! Ik zal ook veel sneller vroeg op de dag beginnen dan alles uit te stellen tot in de avond...
Ach ja, aftellen tot woensdag en dan ben ik eindelijk van die helse groepswerk af...
Ja oke, het is wat anders als je moet samenwerken met mensen waar je het niet zo mee kan vinden. Dan zou ik ook niet om 20:00 nog voor een meeting met ze afspreken! :’)

OT:
+ heerlijk geschaatst vandaag, morgen weer!

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9924
--- corona en Valentijn. Normaal gaan we dan altijd eens uitgebreid uit eten. Ik weet dat het heel commercieel is, maar toch is het voor mij persoonlijk een goed excuus om eens te genieten.
+++ wel een afhaal menu gaan halen bij een sterrenzaak
--- Wel heel duur, om niet het comfort te hebben van in het restaurant te zitten
+++ toch iets om naar uit te kijken nu.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9927
-------- Groepswerk madness continues... Dat ene manneke dieje een tijd geleden tegen mij had gezegd dat ik altijd degene was die als eerste vertrok, begint mij serieus te irriteren. Vrijdag kwamen we nog effe om 21 uur samen om af te spreken wat we nog moesten doen. Na de meeting zegt dat ventje nog tegen mij van: "Ik wil dat gij dit en dat nog implementeert. Pakt maar effe een stylo en schrijf maar op wat ik wil dat gij nog doet!". Ik heb toen effe mijn woorden ingeslikt, en gisteren samen met iemand anders besloten dit onderdeel niet uit te voeren, aangezien het volgens ons geen nut heeft! Het stoort mij vooral dat hij iedereen begint te commanderen en er bijna niemand iets van durft te zeggen. Hij haalt ook iedereen zijn gemoedstoestand naar omlaag! Het is nooit goed, onze site is niet mooi, de andere groepen hebben een site die er mooier uitziet dan de onze,... Ook probeert hij onze agenda's te regelen. Als ik zeg dat ik straks iets ga doen, kreeg ik steeds de vraag wat er mis is om het nu niet te doen (zelfs om 20.30 uur in de avond). Nu gaan we straks aan elkaar vertellen wat we hebben gedaan en alles samenvoegen tot 1 geheel zodat het project eindelijk klaar is! Als hij commentaar heeft op dat stuk dat ik nu niet gedaan heb, zal er toch wel eens een bom gaan ontploffen! To be continued dus!
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9929
Wel grappig dat je dit forum zo gebruikt als uitlaatklep. Zeg het hel gwn wat er op uw lever ligt want dit blijft niet duren ze. Opkroppen komt achteraf nog slechter uit want hij zal zich niet aanpassen totdat dit geweten is. En spreek uit ervaring, groepsopdrachten deed ik vroeger ook nooit graag want afspreken was al een heel gedoe. Er was altijd wel iemand die niet kon of een uitvlucht had. Met een 9-5 mentaliteit geraak je er ook niet hoor dus 's avonds afspreken vind ik dan wel weer 'normaal' aangezien dan ter veronderstelling iedereen tijd zou hebben. Blij dat ik van die school zever vanaf ben want ik laat ook niet graag mijn resultaat afhankelijk zijn van andere.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9930
Ik denk dat ondertussen iedereen er van mijn naaste omgeving er al van afweet haha. Ik heb nu heel de namiddag nog samengewerkt met onze teamleader en dat vond ik top! Heb er ook kunnen vertellen wat er net allemaal aan de hand was en blijkbaar zorgt die kerel voor heel wat terreur bij ook de andere teamleden! Sommigen konden blijkbaar in de nacht niet slapen ervan! Heel blij dat ik dat gesprek met hem heb kunnen voeren!
Nu was dat lastige mannetje er daarnet niet, maar de rest vond de acties die ik had ondernemen zeer terecht!
Image
cron