Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9991
@Gamerke: ik ga akkoord hoor. Ik maak er mij niet druk om. Het vaccin zal in de komende tijd mss wel nog verbeteren, maar ben overtuigd dat ze niet iets in de mensen gaan injecteren wat niet getest of goedgekeurd is. In tegenstelling tot sommige doemdenkers die beweren dat dit allemaal de bedoeling is om de mensheid wat uit te dunnen.

@Paveman: zoveel te beter! Ik heb 2 linkerhanden, ben ik niet beschaamd voor om te zeggen! :P
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9994
dividedx11 wrote:+++ Vandaag ook twee interviews gedaan, waaronder een met Ben van OPM (en nu Invader)
++ Zalig om zijn gamecollectie te zien :love:
Dat moet inderdaad de moeite zijn :cool:
Hem niet naar onze site hier verwezen? :tong:

--- Het werk is bijna niet meer te doen met zo weinig op kantoor... Er zou versterking komen, maar er wordt gezwegen over wie en wanneer...
--- Moeilijk om te ontspannen, ondanks meer verlofdagen
+++ Ik kijk uit naar mijn 2 weken verlof van de verhuis, dan zal ik wel minder aan het werk kunnen denken door de verhuisdrukte

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9997
FGras wrote:+ Dingen aan het regelen om vanaf volgende maand op Gran Canaria te leven.
- Zoveel risico’s met geld omdat de verzekering geen annuleringen dekt.
+ Wie niet waagt wie niet wint!
Als dit je grote wens is, je droom, dan moet je het zeker doen! :cool:

Zelf ben ik in mijn leven twee keer geëmigreerd en uiteindelijk wel weer om verschillende redenen teruggekeerd naar NL maar de ervaring nemen ze me nooit meer af. ^^
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9998
gamerke1992 wrote:
FGras wrote:+ Dingen aan het regelen om vanaf volgende maand op Gran Canaria te leven.
- Zoveel risico’s met geld omdat de verzekering geen annuleringen dekt.
+ Wie niet waagt wie niet wint!
Heel veel succes! Dat moet een hele ervaring zijn.
Dank!
Sora_Lizard wrote:
FGras wrote:+ Dingen aan het regelen om vanaf volgende maand op Gran Canaria te leven.
- Zoveel risico’s met geld omdat de verzekering geen annuleringen dekt.
+ Wie niet waagt wie niet wint!
Als dit je grote wens is, je droom, dan moet je het zeker doen! :cool:

Zelf ben ik in mijn leven twee keer geëmigreerd en uiteindelijk wel weer om verschillende redenen teruggekeerd naar NL maar de ervaring nemen ze me nooit meer af. ^^
Echt emigreren is het niet hoor!
Voor nu is het puur uitproberen, dus tot maximaal een half jaar daar een huisje huren en vanaf daar digitaal werken. Een digital nomad lifestyle!

Ik ben ook wel van plan om hier in Nederland nog een keer een thuisbasis te kopen. Maar in mijn eentje kan ik dat geld de komende vijf jaar toch nog niet bij elkaar schrapen. Dus dan kan je net zo goed in een goedkoper of comfortabeler land leven!

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9999
"Voor nu is het puur uitproberen," klinkt voor mij toch als ooit mogelijk toch een definitieve stap te wagen. Daartegenover staat dan weer dat je een thuisbasis zou willen kopen in Nederland. Het lijkt een beetje met elkaar in tegenspraak maar ik kan me vergissen.

In verband met coronale omstandigheden zou ik het verblijf in Gran Canaria toch een maandje of 4 uitstellen. Momenteel weet niemand welke kant het opgaat en of je in geval van nog makkelijk kunt terugkeren. Daarbij weet ik niet hoe het zit met de zorgverzekering, ik zou daar echt goed naar informeren.

Afgezien van enige, tijdelijke, bezwaren blijf ik erbij dat je het zeker moet gaan doen!
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10000
Sora_Lizard wrote:"Voor nu is het puur uitproberen," klinkt voor mij toch als ooit mogelijk toch een definitieve stap te wagen. Daartegenover staat dan weer dat je een thuisbasis zou willen kopen in Nederland. Het lijkt een beetje met elkaar in tegenspraak maar ik kan me vergissen.

In verband met coronale omstandigheden zou ik het verblijf in Gran Canaria toch een maandje of 4 uitstellen. Momenteel weet niemand welke kant het opgaat en of je in geval van nog makkelijk kunt terugkeren. Daarbij weet ik niet hoe het zit met de zorgverzekering, ik zou daar echt goed naar informeren.

Afgezien van enige, tijdelijke, bezwaren blijf ik erbij dat je het zeker moet gaan doen!
Zeker, alles is mogelijk. Maar dan zou ik eerder officieel naar Bulgarije verhuizen, daar betaal je maar 15% inkomstenbelasting. :p

Het plan voor nu is deels remote werken. Half jaar in het buitenland, half jaar in het binnenland. Wanneer je in het buitenland zit kan je jouw huis in Nederland onderverhuren waardoor je de huurkosten in het buitenland er alweer uit hebt gehaald. Maarja, dan moet je wel een huis hebben.

Op corona ga ik niet meer wachten. Het originele plan was om in oktober weg te gaan. Maar toen had ik de geniale gedachte dat het nog maar een paar maanden duurt. Niet dus. Maargoed, dat zegt de overheid nu al meer dan een jaar. In principe loop ik in Spanje niet meer of minder gevaar dan hier in Nederland. De zorgverzekering zit wel goed, de reisverzekering was lastig. De meeste verzekeringen dekken niks meer. Maar ik heb er een gevonden. Enkel annuleringskosten en repatriëring worden niet gedekt. Daar kan ik mee leven.

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10001
----- Sollicitatie bij stad geel ging moeilijk voor het vakantiewerk deze zomer... Lastige vragen en een wrang gevoel op het einde
++++ Sollicitatie bij het andere IT bedrijf ging dan weer heel vlotjes en was echt tof! Als ik niet voor de master ging, had ik daar geprobeerd!
++++ Dagelijks overstelpt door mails van geïnteresseerde bedrijven in mij en daarnet nog een telefoon gekregen!
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10002
---- Vanaf morgen weer in "lockdown" in België :q: Een "Paasbreak" :nerd: Maar we mogen wel overal naartoe... We blijven maar in cirkels draaien ( waarom is in godsnaam het "roll eyes " smiley hier niet meer aanwezig eigenlijk? :think: )
++++ Vanavond de nacht op, maandag eerste nacht zelfstandig!
++++ Stuk van ons terras, de afsluiting wat meer afgespannen ( tot aan de grond) voor onze beste vriend ( Onze lieve hond). Daarnaast ons lounge-hoekje "lente-klaar" gemaakt. Eveneens een deftige zweefparasol gekocht, waardoor we deze zomer absoluut nergens naartoe hoeven te gaan en we thuis lekker kunnen genieten! Zonder parasol is het hier echt wel te warm om te zitten, dus met de parasol wordt dat nu draaglijker.
++++ In april komen ze onze screens plaatsen voor de ramen, dus als het niet meer lukt buiten onder de parasol, kunnen we lekker naar binnen in (hopelijk) een fris huis!
---- Stiefdochter deze week in quarantaine wegens een besmetting in haar klas. Vorige vrijdag kwam ze thuis, ziek, koorts 38 graden :cry: Haar in bed gestopt, zaterdag was ze beter, wel laten testen, gelukkig negatief! Zondagavond!! kwam dan het bericht van school dat haar klas in quarantaine moet deze week. Maandag is ze opnieuw getest, negatief. Vandaag opnieuw een test, ik vermoed en hoop terug negatief. Aangezien we vanaf morgen weer in lockdown gaan hier heeft ze weer een week extra vakantie. Gelukkig was het deze week wel met afstandsleren. Zėėr blij dat ze negatief is, want zag de bui al hangen..
++/-- Wat ik wil toevoegen aan het quarantaine verhaal van de stiefdochter: ik prijs mezelf en ons (mezelf, vrouw, stiefdochter) zėėr gelukkig! Maandag voor het veranderen, haal ik hier gewoon de laptop boven, internetkabel in, printer aansluiten en pagina's wat ze nodig heeft afprinten. Ik besef terdege dat véél mensen die luxe niet hebben, of het hier véél moeilijker mee hebben om te kunnen omschakelen. Mijn vrouw en ik hebben in dit volledig coronajaar steeds kunnen door werken, elke maand hebben we ons loon. Véél mensen zien zwaar af, ik hoop dat we dit allemaal snel achter ons kunnen laten. Ik begin nu ook wel coronamoe te worden.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10003
In aanvulling op bovenstaande van NTGSruler waarmee ik het van harte eens ben.

Evolutie. Slechts de soorten die zich telkens succesvol weten aan te passen aan nieuwe omstandigheden overleven. De mens is een sociale diersoort en we zijn nu eenmaal van elkaar afhankelijk.

Een aantal mensen is blijkbaar niet flexibel genoeg om zich aan te passen aan de veranderende omstandigheden. Het ergste in dit geval is dat zij door hun gedrag de gezamenlijke vijand telkens weer op ons spoor zetten. Hierdoor duurt het gewoon langer dat we deze vijand kwijtraken en hoe langer het duurt hoe groter de kans is dat er nieuwe mutaties van de vijand ontstaan. Nieuwe mutaties die we mogelijk steeds moeilijker van ons af kunnen houden.

Doordat het langer duurt sterven niet alleen onnodig meer mensen maar dreigen ook omgevingen en instellingen die we als sociale soort hebben opgebouwd en hard nodig hebben ten onder te gaan. Denk hierbij aan werkgelegenheid en detailhandel, horeca en sportscholen, cultuurverenigingen en zorginstellingen. En dat alleen omdat sommigen zich niet wensen aan te passen of zelfs de vijand ontkennen.

Schande!
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu
cron