Re: Voetbaltopic

76
NTGSruler wrote:Ik kon het gisteren niet geloven dat het 0-2 was!
Ik was weer eens te laat om te kijken (werden matchen vroeger niet allemaal om 20.45u gespeeld?), en heb de tweede helft gezien. Jammer van Noemer maar terecht. Was bibberen op het laatste maar blij dat ze gelijkspel hebben behaald. Mijn schoonbroer en een collega waren daar aanwezig. Avond van hun leven veronderstel ik!
Sinds vorig seizoen worden Champions league matchen op 2 tijdstippen gespeeld (18u55 en 21u) voor meer tv geld te kunnen binnenhalen.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Image

Re: Voetbaltopic

77
In dat geval: gefeliciteerd met het punt sterche! ;)
In Spanje spelen bevalt ons momenteel blijkbaar wel... Met enig kunst- en vliegwerk de 0 gehouden, maar uiteindelijk wel een erg verdiende overwinning tegen Valencia geboekt, met mooie goals ook nog eens.
Image

Re: Voetbaltopic

78
paveman wrote:In dat geval: gefeliciteerd met het punt sterche! ;)
In Spanje spelen bevalt ons momenteel blijkbaar wel... Met enig kunst- en vliegwerk de 0 gehouden, maar uiteindelijk wel een erg verdiende overwinning tegen Valencia geboekt, met mooie goals ook nog eens.
valencia is al lang vergane glorie hoor. twas al een prestatie om een 4de te wordne in spanje. in knock-out enkele jaren terug had valencia nog een winnend doelpunt nodig diep in verlengingen tegen club brugge
Image

Re: Voetbaltopic

79
Oh, weet ik hoor. Maar ze hebben vorige week wel gewoon bij Chelsea gewonnen. En ook al zitten die ook net op hun top, dit blijven beide evengoed lastig in te schatten ploegen. Op zich vergane glorie, maar hier en daar toch behoorlijke kwaliteit in de ploeg. Als je dan na twee wedstrijden (Lille en Valencia) nog de maximale score en 6 voor, 0 tegen hebt, dan doe je het alsnog erg goed. Toch?
Image

Re: Voetbaltopic

80
paveman wrote:Oh, weet ik hoor. Maar ze hebben vorige week wel gewoon bij Chelsea gewonnen. En ook al zitten die ook net op hun top, dit blijven beide evengoed lastig in te schatten ploegen. Op zich vergane glorie, maar hier en daar toch behoorlijke kwaliteit in de ploeg. Als je dan na twee wedstrijden (Lille en Valencia) nog de maximale score en 6 voor, 0 tegen hebt, dan doe je het alsnog erg goed. Toch?
Zeker goed gedaan. Kbedoel gewoon dat dit geen grote verrassing is. Ajax kan in die groep zeggen dat ze tenminste de evenknie zijn van chelsea en Valencia vanwege de europese prestaties de afgelopen 2 jaar.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Image

Re: Voetbaltopic

81
Doet me goed dat je het zo ziet! :D
Ergens denk je dat het nooit lang kan duren dat het goed gaat, maar aan de andere kant vind ik het beleid wat binnen de club gehanteerd wordt goed, dus moet het wellicht geen verrassing zijn... ;)
Image

Re: Voetbaltopic

82
paveman wrote:Doet me goed dat je het zo ziet! :D
Ergens denk je dat het nooit lang kan duren dat het goed gaat, maar aan de andere kant vind ik het beleid wat binnen de club gehanteerd wordt goed, dus moet het wellicht geen verrassing zijn... ;)
Tjah ze moeten proberen om niet teveel spelers ineens te verkopen om zo ieder jaar nog een team te hebben en niet helemaal opnieuw

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Image

Re: Voetbaltopic

85
Maakt niet uit: ook die moeten gewonnen worden en er zijn maar weinig ploegen die er daadwerkelijk 9-0 van winnen. Relatief gezien dus alsnog een knappe prestatie ;). Los daarvan blijft het feit dat ze zich als eerst geplaatst hebben (terwijl ook andere landen in minder sterke poule's zitten)!
Image

Re: Voetbaltopic

86
paveman wrote:Maakt niet uit: ook die moeten gewonnen worden en er zijn maar weinig ploegen die er daadwerkelijk 9-0 van winnen. Relatief gezien dus alsnog een knappe prestatie ;). Los daarvan blijft het feit dat ze zich als eerst geplaatst hebben (terwijl ook andere landen in minder sterke poule's zitten)!
Meh gebeurd wel vaker hoor zo'n scores

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Image

Re: Voetbaltopic

87
Het gebeurt vaker inderdaad, maar hoe vaak zie je wel niet dat het toch maar bij 2/3-0 blijft haken...? Of als er dan wel uitgelopen wordt dat het alsnog bij 5/6-0 blijft? Voor een sporter zijn juist dit soort wedstrijden erg lastig: iedereen gaat ervan uit dat je er wel even overheen walst, maar het is onvermijdelijk dat je je lastig kunt opladen tegen zo'n tegenstander.

Ik heb het even opgezocht: als je de uitslagen vanaf 2014 bekijkt is het 1 keer eerder voorgekomen dat het 9-0 werd (Rusland, eerder dit jaar). Daarnaast 2x 7-0 en 2x 8-0. Op 38 wedstrijden.

Mijn punt was vooral dat je elke prestatie wel kunt bagatelliseren, maar je als eerste plaatsen voor een eindronde is in mijn beleving altijd een felicitatie waard! ;)
Image

Re: Voetbaltopic

88
Om mee te beginnen, ik weet niets maar dan ook helemaal niets van voetbal. Maar hier lezende heb ik inmiddels wel begrepen dat Brugge niet alleen een plaats in België is maar ook een voetbalclub. Toch? En Ajax schijnt die ene andere bekende club in Nederland te zijn naast Feijenoord. Feijenoord dat naar ik begrepen heb zelfs op het punt staat te degraderen of zoiets.

Verder heb ik ook geleerd dat de Rode Duivels geen bier is maar het nationale elftal van België en dat ze gewonnen hebben van San Marino. Met 9-0 maar liefst. Volgens fsterchele schijnt dat niets bijzonders te zijn? Maar wat hebben die andere teams in dezelfde poule dan gedaan tegen San Marino? Of zitten er geen andere teams in die poule?

O ja, ik vind het al bijzonder dat een landenteam een eigen naam heeft! :D
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Voetbaltopic

89
Brugge is mijn afkomst Sora. :lol: Om geheel precies te zijn, er zijn zelfs 2 voetbalclubs in Brugge. Club Brugge en Cercle Brugge. Het spreekt voor zich dat je als Bruggeling voor 1 van de 2 ploegen supportert.

Een landenteam een naam heeft ? Het Nederlandse voetbalteam wordt toch Oranje genoemd? De Duitsers worden Der Mannschaft genoemd bijvoorbeeld.

De meeste Belgische teams in de sport hebben een naam.
Image