Re: Thuisbatterij

16
Om toch even te reageren off topic @Kolm ^^

Allemaal zéér terechte punten!

Dat van dat fijnstof had ik tijd terug ook al gelezen, voornamelijk het fijn stof die vrijkomt door het remmen bij elektrische wagens is een probleem.

Kwestie dat gebruik van elektriciteit door de dag:

Momenteel zitten we thuis in ons gezin in een situatie dat we dit vrij goed kunnen doen. Ik en mijn vrouw zijn vrij veel thuis, dus de wasmachine, droogkast, vaatwas draait altijd overdag. Vandaag was weer een goede dag, want veel zon en voornamelijk licht.
Beetje jammer voor mensen die 9-5 werken, dat die op lange termijn hier niet van gaan kunnen profiteren. En zo zijn er velen.
Image

Re: Thuisbatterij

17
Zo heel erg off topic is het allemaal niet. De link is duidelijk te leggen temeer daar een elektrische auto naar ik begrepen heb ook stroom aan het huishouden terug zou kunnen leveren op momenten dat dit nodig is. ;)

Het verhaal van Kolm lijkt me redelijk compleet en maakt helder dat we er met elektrische auto's alleen er nog niet zijn. :)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Thuisbatterij

18
Wij wonen in een nieuwbouwappartement waar helaas (momenteel) geen mogelijkheid is om zonnepanelen te plaatsen (kokers van het dak naar de kelder vergeten inbouwen... :dizzy:). Jammer dat we hier met de mede-eigenaars pas achter kwamen als we de offertes begonnen op te vragen, want dit zou echt niet mogen bij een nieuw gebouw :|
Zonnepanelen hebben hun nut om de energiefactuur te drukken zeker al bewezen dus vanaf dat de technologie nog iets verder staat (nog meer rendement per paneel, dunnere kabels zodat we kabels langs de buitenmuren kunnen laten lopen, ...) willen we dit zeker installeren. Het meest interessante zou zijn in combinatie met een warmtepomp natuurlijk omdat we dan niet meer van aardgas afhankelijk zijn (we zien momenteel heel goed waar die afhankelijkheid toe leidt).
Ik denk dat we dan al snel 5 jaar verder zijn en dat de thuisbatterijen dan hopelijk nog wat verder staan, want dit lijkt ons ook heel interessant. Wel opletten met hoe groot zoiets is, want we hebben slechts een kleine berging waar nu een zeer compacte gasbrander hangt en voor de rest staat het goed vol :lol:

Al blijven we hopen dat we dit ooit allemaal zouden kunnen realiseren, want dat is altijd moeilijker in een appartementsgebouw... Zeker nu alles nog nieuw is, zullen weinigen vermoedelijk opnieuw willen investeren (het blijft een stevig kostenplaatje inderdaad).