Voortbestaan PXTR

1
Beste leden, (zoveel zijn er niet)

Graag willen we even meegeven dat het forum PXTR zoals jullie het kennen, jammer genoeg, niet gratis is.
We zijn ondertussen bijna terug toe aan vernieuwing van ons abonnement voor de software waarop jullie dagelijks of op zijn minst regelmatig komen bezoeken om jullie gedachten kwa games, Playstation of "life" in het algemeen hier kwijt te kunnen.

Tot nu toe werd deze software betaald in "deeltjes" door de verschillende "kaderleden". M.a.w. de pot werd verdeeld onder deze mensen.

In 2025 zullen we ondertussen alweer 10!!! jaar bestaan. :jip: Zoals Sora zo mooi zegt: tijd om ons 2e Lustrum te vieren!

Echter moeten we in 2023 (maart als ik mij niet vergis) deze software terug vernieuwen om ons 2e lustrum zelfs maar te kunnen vieren!!

Concreet:

Het kost +-200 euro voor 2 jaar om deze licentie te vernieuwen.
Per kaderlid werd/wordt een deeltje betaald (staat nu op +- 20 euro).

De vraag naar de niet-kaderleden toe is het volgende:
Zijn er eventueel van jullie geïnteresseerd om een deeltje bij te leggen en zodoende de taart in mooie stukken te kunnen blijven verdelen?

Er zijn reeds een héél aantal kaderleden die toegezegd hebben om deze keer weer hun deeltje te gaan bij leggen. Echter zou het leuk zijn als de "bijdrage" natuurlijk eerder beperkt zou kunnen blijven, denk dat iedereen dit wel snapt. Hoe méér leden bijleggen, hoe kleiner het bedrag.

Als er iemand dit ziet zitten laat het hier dan weten, dan voegen we jullie toe aan de pot.

Als PXTR uiteindelijk verdwijnt, hangt een beetje af van de leden. Willen jullie je dagelijkse portie forum blijven behouden, lijkt het mij leuk dat er nog wat mensen bij dragen.

Het alternatief is naar een Discord of een Whatsapp groep te gaan, maar waar is de fun in dat hé? Plus dan gaan er héél wat mensen gaan afhaken vermoed ik.

Meer info gewenst? Shoot!
Image

Re: Voortbestaan PXTR

4
zenmaster wrote: 21 Jan 2023 19:59 Ik wil wel helpen.

Kan dit misschien gepinned worden ofzo zodat iedereen die passeert het ziet? 😅
Zenmaster alvast bedankt voor de interesse en het aanbod om te helpen.

Om een idee te geven van wie allemaal zijn duit in het zakje doet: (ook voor mensen hier die misschien nog twijfelen)

Hier een kort overzicht van de mensen die inmiddels hebben toegezegd mee te willen doen aan de volgende (2023 - 2025) verkenging van PXtR:

Sanity penguin
Kolm
Met0t0
Sora Lizard
NTGSruler
Gamerke1992
Paveman

@Zenmaster: mogen wij jou hier bij rekenen? Er is nog bedenktijd tot ergens laten we zeggen eind februari.
Het is natuurlijk de bedoeling als je ja zegt, we hier dan ook effectief kunnen op rekenen :)
Image

Re: Voortbestaan PXTR

8
Sora_Lizard wrote: 21 Jan 2023 21:32 Dat is mooi. Onze boekhouder Sanity zal ons laten weten welke kosten precies betaald moeten worden. :)
Wel; hieronder overzichtje.

Onze domeinnaam wordt jaarlijks vernieuwd (net gebeurd), hosting tweejaarlijks. We hebben ook nog wat in kas momenteel. Om nog twee jaar verder te gaan, komt het neer op onderstaande:

+ Domeinnaam (1 jaar) = €16,99
+ Hosting (2 jaar) = €190,80
- huidige kas = €32,92
___________________________________
TOTAAL = €174,87 nog nodig.
Laten we dus afronden op €175 om makkelijk te tellen.

Dus dat betekent dat we dit momenteel onder 8 (thanks Zenmaster!) dienen te verdelen en uitkomen op €21,875 per persoon. Dus hoe meer er nog eventueel bijkomen, hoe kleiner ieders bijdrage hoeft te zijn 😀
Image

Re: Voortbestaan PXTR

9
We kijken niemand erop aan als je niet wilt bijdragen. Dat hebben we nooit gevraagd en feitelijk zou het niet nodig moeten zijn. Toch stellen we het op prijs indien je in ieder geval even je mening geeft op de post van NGTSruler. Bij voorbaat dank. :)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Voortbestaan PXTR

10
Pesoonlijk vind ik Discord wel een betere optie. Iets meer gebruiksgemak. Heb ik gelijk alle “forums” waar ik regelmatig op kijk op 1 plek. En straks een app op de PS5 als het goed is, dan zijn we daar allemaal ook automatisch op connected.

Whatsapp lijkt mij niks.

Re: Voortbestaan PXTR

11
Bedankt voor je mening FGras.

Als je het zo bekijkt kan Discord inderdaad wel een goede optie zijn. Toch als het op "connectie" met elkaar komt. Persoonlijk heb ik wel niet zo héél véél ervaring met Discord.

Ik vermoed eerder dat het "gezellige" wat we hier op het forum hebben zal verdwijnen bij een eventuele overstap naar Discord.
Ook denk ik heb je hier een mooi overzicht van verschillende topics? Al moet ik eerlijk toegeven dat er bitter weinig nieuwe topics worden aangemaakt. Sommige topics hebben hier nu éénmaal hun populariteit.

Persoonlijk heb ik hier met velen een goede verstandhouding opgebouwd in het "Playstation universum", waar ik regelmatig samen games mee speel of trophies behaal. Zelfs nog met mensen die hier nu (jammer genoeg) niet meer komen. Denk als we overstappen naar Discord, dit grotendeels zal wegvallen, behalve voor de meer "hardcore" Playstation speler hier.
Image

Re: Voortbestaan PXTR

12
Sora_Lizard wrote: 27 Jan 2023 18:40 We kijken niemand erop aan als je niet wilt bijdragen. Dat hebben we nooit gevraagd en feitelijk zou het niet nodig moeten zijn. Toch stellen we het op prijs indien je in ieder geval even je mening geeft op de post van NGTSruler. Bij voorbaat dank. :)
Ow. Mja, ik ben nog steeds een heel groot voorstander van een old school forum. Whatsapp al helemaal niet, als vervanger van het forum tenminste niet. Om iets af te spreken oké. Voor de rest zou dat vreselijk onoverzichtelijk zijn.
Discord… Ik gebruik het niet en heb ook geen idee wat het is. Maar als ik dan weer een nieuwe messaging app(?) erbij moet nemen.. :? Weet het niet.
Image

Re: Voortbestaan PXTR

13
DAG IEDEREEN (beeld u even Alberto Koen Vermicelli in van Samson & Gert)
Om wat humor te gebruiken bij deze aankondiging. Alles hast ein ende, und der würst has tzwei. Is ook zo'n uitspraak.

Nee. Ik zie dit nu pas want ik (Doom)scroll nog eens even hier.

Als jullie hulp nodig hebben, vaak komt deze uit onverwachte hoek. Ooit (in 2017) was ik 'een goede vriend van PxtR' met die mooie chinese medaille owv een eerdere sponsoring en ik dacht dat dit om dezelfde reden was. Aangezien ik toch genoeg heb gescalpt wil ik dit voortbestaan graag ondersteunen en zo de zin van mijn leven bevorderen en een existentiële crisis vermijden. (Uiteraard zijn dit niet DE reden, maar ook ludiek bedoeld zoals u weet als u me nog herinnert of kent)

Gamen is al veeeeeel te lang geleden. Gelukkig wat getemperd anders was ik slachtoffer van mijn eigen drang naar plats en eronder bedolven. Voor wat ze nog waard zijn, met sommige crap van tegenwoordig. Cashgrab few minute one's de die. Dat komt er niet in. OK. (Ook dit bedoel ik natuurlijk overdreven.) Mijn leven is nu wat anders ingedeeld en met een vriendin ook andere bezigheden. Ook zei zegt dat ik eens terug zou moeten gamen hihi.

Discord heb ik ooit eens gebruikt voor Among Us te spelen. Het is mss gebruiksvriendelijker maar ken het eigenlijk niet echt. Gebruik voor hier de app Tapatalk, maar pc kan ook en dat is goed. Whatsapp lijkt me te onoverzichtelijk.

Dus ik wil gerust wat helpen zodat jullie deze ultra grave hobby in ultra HD kunnen blijven beoefenen. Heb de laatste jaren toch niet zoveel games als jullie gespeeld dus heb dat geld bespaard :)

Mijn afwezigheid wil niet zeggen dat ik de kern hier ben vergeten. Veel goede herinneringen aan het gamen.

Sent from my EB2103 using Tapatalk

Image

Re: Voortbestaan PXTR

14
Ik moest kloppen, want de bel doet het niet! (vrijwel elk personage in Samson & Gert) :)

De zin van je leven bevorderen en een existentiële crisis vermijden lijkt mij alvast iets waardevol om achterna te gaan.

Het is niet omdat je de laatste tijd minder met games bezig bent, leuke platinums hebt behaald, of je completion hoog hield, dat je hier minder welkom bent.
Feit is wel dat er de laatste tijd véél easy games uitkomen met platinums die te behalen zijn in een uurtje. Ieder zijn ding zeg ik altijd, dus als iemand 20 zo'n games platinum wil halen op een weekendje, so be it!

De meeste van de vaste kern komen hier toch gewoon om eens wat te leuteren over koetjes of kalfjes of wat te discussiëren over nieuwe games die uitkomen.
Das ook de reden waarom we dit forum graag willen behouden, omdat het een uitlaatklep biedt aan iedereen om hier eens te passeren en een update te geven in je leven of dus gewoon wat te praten over games. Want games en in het bijzonder Playstation is toch een gemeenschappelijke hobby wat we hier allemaal hebben, speel je nu 30u in een week of 5u, dat maakt allemaal niet uit.

Ik ben alvast verrast, maar ook wel blij dat je graag een donatie wil doen om het forum toch voor de volgende 2 jaar alleszins in leven te houden.
Een donatie betekent dat je zelf mag kiezen welk bedrag je wil geven Roy, is dat nu 5 of 20 euro, allemaal goed.
Alle beetjes helpen, en van mij alvast een gemeende dank u wel.

Het is interessant natuurlijk voor de boekhouding om even te laten weten hoeveel je daadwerkelijk wil doneren, op die manier kan Sanity jouw bedrag erbij rekenen.

Mijn afwezigheid wil niet zeggen dat ik de kern hier ben vergeten. Veel goede herinneringen aan het gamen.

"De kern" is RoyVdW hier alvast ook niet vergeten. Zou zeggen, neem het gamen gerust terug wat meer op (ik sta ondertussen 10 platinums voor op jou :P ), en blijf méér goede herinneringen maken met het gamen. Laat je gerust hier wat meer horen.
Image

Re: Voortbestaan PXTR

15
Ik kan me volledig bij Ruler aansluiten. Ik game de laatste tijd ook heel erg weinig en dat heeft bijzondere redenen zoals een aantal leden weet. :dizzy:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu
cron