Re: Je laatste aankoop (geen games)

1909
gamerke1992 wrote: 07 Jan 2023 11:32 Sony xm4
Fantastische keuze, toch zeker bij het pendelen met de trein heel handig voor mij (al zal dat bij u niet mogelijk zijn in uw auto ;)). Ik heb nu 3 jaar de XM3 en nog steeds super tevreden van. Zeer goede geluidskwaliteit en sublieme noise cancelling. Mocht mijn XM3 kapot gaan, zou ik ook eerder geneigd zijn om een XM4 te kopen, simpelweg omdat de XM5 minder opvouwt en dus veel meer plaats zou innemen in mijn rugzak.
Is het enkel voor muziek of ook om te gamen? Gamen heb ik met mijn XM3 nog niet gedaan omdat ik daar een aparte headset voor heb.

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1910
met0t0 wrote: 14 Jan 2023 18:52
gamerke1992 wrote: 07 Jan 2023 11:32 Sony xm4
Fantastische keuze, toch zeker bij het pendelen met de trein heel handig voor mij (al zal dat bij u niet mogelijk zijn in uw auto ;)). Ik heb nu 3 jaar de XM3 en nog steeds super tevreden van. Zeer goede geluidskwaliteit en sublieme noise cancelling. Mocht mijn XM3 kapot gaan, zou ik ook eerder geneigd zijn om een XM4 te kopen, simpelweg omdat de XM5 minder opvouwt en dus veel meer plaats zou innemen in mijn rugzak.
Is het enkel voor muziek of ook om te gamen? Gamen heb ik met mijn XM3 nog niet gedaan omdat ik daar een aparte headset voor heb.
Ik ben niet zeker, maar ik dacht dat het niet mogelijk was om te gamen met de XM3 of XM4 op je Playstation omwille van andere bluetooth signaal/connectie. Misschien dat het bedraad wel lukt. Das wel één van de zaken dat ik persoonlijk jammer vindt, want zou fantastisch zijn om met NC te kunnen gamen. Misschien in de toekomst.

Met de Inzone H9 kun je gamen met Noise Cancelling, maar vindt het design persoonlijk niet echt geslaagd.

https://www.bol.com/be/nl/p/sony-inzone ... qgQAvD_BwE
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1911
NTGSruler wrote: 14 Jan 2023 19:00 Ik ben niet zeker, maar ik dacht dat het niet mogelijk was om te gamen met de XM3 of XM4 op je Playstation omwille van andere bluetooth signaal/connectie. Misschien dat het bedraad wel lukt. Das wel één van de zaken dat ik persoonlijk jammer vindt, want zou fantastisch zijn om met NC te kunnen gamen. Misschien in de toekomst.
Inderdaad met draad in de controller. Ik gebruik de koptelefoon soms ook zonder Bluetooth op mijn laptop met draad. Als ik de koptelefoon aan zet en met draad verbind, dan heeft hij wel degelijk NC. Alleen niet de verschillende modi of adaptieve NC (dat hij meer geluid binnenlaat als je rondloopt en alles blokt als hij merkt dat je in vervoer bent), die werken alleen in verbinding met de app.

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1912
Inzone h9 met noice canceling is geweldig, vooral om dat hier op moment overdag in het gebouw aan het klussen zijn.

Als game geluid genoeg aanwezig is dan hoor ik het geboor en gesloop zo goed als niet.

En headset niet zo mooi? Dat kan maar je hebt hem toch op en dan zie je die toch niet :lol:
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1913
Ik gebruik de headset niet om te gamen. Daar heb ik de platinum headset van Sony voor. Die was toch ook rond de 200 euro als ik het mij goed herinner.

De XM4 gebruik ik voor muziek en series te kijken.

Ze zijn hier een huis aan het bouwen op 40 meter ofso en ik heb daar vrij veel last van als ik thuis werk, dus met die headset ben ik meteen weer in de rust :lol:

Verder kijkt mijn vriendin soms een serie die mij niet interesseert en dan kijk ik op mijn MacBook naar iets anders met deze headset.

De geluidskwaliteit is fantastisch.
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1914
@Met0t0: bedankt om nog even te verduidelijken! Tof dat het dus wel degelijk werkt MET NC met draad.

@Marty: wat vindt je dan zo goed aan de H9? Ik was er destijds wel in geïnteresseerd, maar de prijs en ja sorry de looks deden mij afknappen... Je ziet het idd niet als je hem op hebt natuurlijk. Maar hadden ze die microfoon nu echt niet kunnen inbouwen naar hedendaagse normen? :?

@Gamerke: snap ik volledig! Twas eigenlijk echt een héél persoonlijke mening van mij. Ik zou het zéér interessant vinden van Sony als de XM serie gewoon draadloos te verbinden zou zijn met een Playstation console. In plaats van altijd een andere bluetooth module voor iets. Maak dat nu gewoon eens compatibel en geef de consument iets extra voor zijn geld.
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1915
Ik had hem gekocht voor €229 inclusief €50 psn tegoed. Dat vond ik de moeite al waard.

Ik gebruik de headset niet voor de microfoon. Als alles door de koptelefoon gaat qua audio en chat wordt dat teveel voor mij om te verwerken :(
Gebruik altijd dat mono oortje voor chat.

Maar ik vind het geluid beter dan de pulse headset. Zit meer oomph achter en ik kan geluid beter plaatsen van waar het vandaan komt.
En ik heb minder last van dat ie mijn bril in de weg zit. Bij de pulse moet ik vaak mn bril weer recht doen :silly:

Volgende maand alleen even kijken welke ik ga gebruiken icm de psvr.
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1916
Marty wrote: 14 Jan 2023 22:19 Ik had hem gekocht voor €229 inclusief €50 psn tegoed. Dat vond ik de moeite al waard.

Ik gebruik de headset niet voor de microfoon. Als alles door de koptelefoon gaat qua audio en chat wordt dat teveel voor mij om te verwerken :(
Gebruik altijd dat mono oortje voor chat.

Maar ik vind het geluid beter dan de pulse headset. Zit meer oomph achter en ik kan geluid beter plaatsen van waar het vandaan komt.
En ik heb minder last van dat ie mijn bril in de weg zit. Bij de pulse moet ik vaak mn bril weer recht doen :silly:

Volgende maand alleen even kijken welke ik ga gebruiken icm de psvr.
Daar heb ik benieuwd naar voor de VR. Let me know.
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1917
Marty wrote: 14 Jan 2023 22:19 Ik had hem gekocht voor €229 inclusief €50 psn tegoed. Dat vond ik de moeite al waard.

Ik gebruik de headset niet voor de microfoon. Als alles door de koptelefoon gaat qua audio en chat wordt dat teveel voor mij om te verwerken :(
Gebruik altijd dat mono oortje voor chat.

Maar ik vind het geluid beter dan de pulse headset. Zit meer oomph achter en ik kan geluid beter plaatsen van waar het vandaan komt.
En ik heb minder last van dat ie mijn bril in de weg zit. Bij de pulse moet ik vaak mn bril weer recht doen :silly:

Volgende maand alleen even kijken welke ik ga gebruiken icm de psvr.
Oh wauw, mooie deal!

Interessant toch te horen dat er betere geluidskwaliteit is. Van de Pulse heb ik geen last met mijn bril eerlijk gezegd. Maar heb ook maar klein hoofdje ^^

Heb wel graag dat audio en chat door dezelfde koptelefoon komt, met de Pulse vind ik het super dat je dit individueel kan instellen. Als ik in chat zit, staat gamegeluid meestal super stil.
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1918
Ik laat mijn gamegeluid uit de tv komen en chat uit headset. Meestal is het gamegeluid toch niet echt nodig voor iets als ik met mensen samen speel en dan versta ik ze ook. Teveel geluid door elkaar en dan kan ik het er niet uit filteren.

Ik kan ook wel met slider op headset zeggen van meer chat of meer gamegeluid maar dan zou ik bij elke sessie weer dat slidertje goed moeten zetten omdat niet elke game even luid is (met default ingame instellingen) of als het gamegeluid plots wel weer belangrijk is ook weer slidertje knoeien. Dan is het makkelijker om gewoon de tv stiller/luider te zetten.

Voorlopig blijf ik gewoon bij mijn oude Playstation headset hangen, hij werkt goed genoeg en gebruik hem enkel voor chats.
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1919
Sinds ik naar iphone ben overgestapt in september ben ik zo tevreden van hoe alles samen werkt dat ik nu ook airtags heb besteld. Ik ben heel vaak in het buitenland voor mijn werk en ik ga in mijn handbagage en ruimbagage een airtag steken, zodat ik deze altijd kan volgen.

Het niet weten waar deze zijn geeft mij altijd wel onnodige stress. Zo heb ik onlangs in Madrid zelfs totaal onaangekondigd mijn handbagage moeten afgeven omdat er geen ruimte meer was op het vliegtuig. Aangezien daar elektronica enzo instak vond ik dat echt niet leuk. Het ergste is dan dat het slot van mijn handbagage stuk was omdat ze er mee gegooid hadden en dat hebben ze na vele telefoontjes en emails nooit willen vergoeden.
Image
Misschien wel een dure investering voor 100 euro, maar ik hoop dat dit mijn stress wat weg haalt en wie weet als ik ooit echt iets kwijt geraak dat ik het zo kan terugvinden. Dan is het snel terug verdiend.
Image
cron