Re: Je laatste aankoop (geen games)

1967
Ik meen dit echt, maar 50% van mijn pakjes van PostNL geraken verloren. En ik bestel redelijk veel online. Ik moet zo vaak contact opnemen met hun klantendienst en daar ben je echt niets mee.

Ze hadden bijvoorbeeld voor 2000 euro aan custom made medische materialen ‘geleverd’ om 23 uur in de avond. Na contact met hen werd er bevestigd dat dit aan de receptioniste was overhandigd. Beetje vreemd als ons volledig kantoor afgesloten wordt door security vanaf 19 uur…

Na dit uit te leggen wouden ze mij nog niet geloven en moest ik eens bij de buren gaan horen. Wij hebben geen ‘buren’ op ons kantoor.

Deze week hebben ze en slaapzak ‘geleverd’ in de brievenbus. Hoe gek kan je het bedenken. En er is echt niets te vinden. Ook niet op de grond ofso.
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1968
gamerke1992 wrote: 03 Aug 2023 14:54 Ik meen dit echt, maar 50% van mijn pakjes van PostNL geraken verloren. En ik bestel redelijk veel online. Ik moet zo vaak contact opnemen met hun klantendienst en daar ben je echt niets mee.

Ze hadden bijvoorbeeld voor 2000 euro aan custom made medische materialen ‘geleverd’ om 23 uur in de avond. Na contact met hen werd er bevestigd dat dit aan de receptioniste was overhandigd. Beetje vreemd als ons volledig kantoor afgesloten wordt door security vanaf 19 uur…

Na dit uit te leggen wouden ze mij nog niet geloven en moest ik eens bij de buren gaan horen. Wij hebben geen ‘buren’ op ons kantoor.

Deze week hebben ze en slaapzak ‘geleverd’ in de brievenbus. Hoe gek kan je het bedenken. En er is echt niets te vinden. Ook niet op de grond ofso.
Grote brievenbus lijkt mij.. :?
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1970
Ik heb gisteren de kindle scribe ontvangen. Het is een E-reader. Maar nog belangrijker een digitaal notitieboekje. Ik gebruik deze om nog meer Japans te leren en notities van het werk.

Daarnaast ook om wetenschappelijke artikels te lezen en samen te vatten

Ik wou eigenlijk oorspronkelijk een ReMarkable 2 of Supernote kopen. Maar toen wist ik nog niet dat Amazon onlangs hetzelfde type apparaat hadden uitgebracht voor een veel voordeligere prijs.
Image
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1971
zenmaster wrote: 08 Aug 2023 21:03
Twee voor permanent achterin de PS4 en PS5, als savegame backup.
Die ik wou waren in België duurder, of in de juiste kleur niet te koop. Wel in Nederland... 🙄

Goede koop volgens de pro´s hier? Of had ik iets beter voor goedkoper kunnen kopen? 😛 Deze waren €8 denk ik.
Geen idee of je het al wist maar PS5 savefiles kan je niet op USB een backup van maken.
PS5 savefile kan enkel backup naar de cloud waar je minimum PSPlus Essential voor nodig hebt.
Savefile van PS4 games die je op PS5 speelt kan je wel vanop je PS5 een backup naar USB maken.
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1972
Kolm wrote: 08 Aug 2023 21:35
zenmaster wrote: 08 Aug 2023 21:03
Twee voor permanent achterin de PS4 en PS5, als savegame backup.
Die ik wou waren in België duurder, of in de juiste kleur niet te koop. Wel in Nederland... 🙄

Goede koop volgens de pro´s hier? Of had ik iets beter voor goedkoper kunnen kopen? 😛 Deze waren €8 denk ik.
Geen idee of je het al wist maar PS5 savefiles kan je niet op USB een backup van maken.
PS5 savefile kan enkel backup naar de cloud waar je minimum PSPlus Essential voor nodig hebt.
Savefile van PS4 games die je op PS5 speelt kan je wel vanop je PS5 een backup naar USB maken.
Wtf. :lol: Nee dus. Zal voor de PS3 worden dan, of voor´t werk.

Das wel fucked up... Afzetters. Je kan zonder abo dus geen PS5 games spelen op dat ding.
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1973
zenmaster wrote: 08 Aug 2023 22:00
Wtf. :lol: Nee dus. Zal voor de PS3 worden dan, of voor´t werk.

Das wel fucked up... Afzetters. Je kan zonder abo dus geen PS5 games spelen op dat ding.
Je kan prima PS5 games spelen, maar zonder abo is er geen enkele manier om een backup van je saves te maken voor het geval de PS5/game crasht en je savefile corrupt. Of nog zoveel andere redenen waarom je backups zou maken...
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1974
gamerke1992 wrote: 08 Aug 2023 21:33 Ik heb gisteren de kindle scribe ontvangen. Het is een E-reader. Maar nog belangrijker een digitaal notitieboekje. Ik gebruik deze om nog meer Japans te leren en notities van het werk.

Daarnaast ook om wetenschappelijke artikels te lezen en samen te vatten

Ik wou eigenlijk oorspronkelijk een ReMarkable 2 of Supernote kopen. Maar toen wist ik nog niet dat Amazon onlangs hetzelfde type apparaat hadden uitgebracht voor een veel voordeligere prijs.
Is dat wat? Mijn baas heeft mij al paar keer proberen zo'n ding te verpatsen maar - hoewel ik zeer digitaal ingesteld ben - heb ik mijn notities over dossiers nog steeds graag manueel (ik scan ze dan later in en drop ze bij het dossier). DIe Kindle heeft volgens mij ook geen integratie met Google of Dropbox?
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1975
@Kolm: voor mij is dat hetzelfde. :P Ik maak van alles backups. Al genoeg miserie gehad vroeger, met foto´s bv. Maar je kan dan bv. zonder cloud ook niet je saves opslaan, PS5 helemaal leegmaken mocht je dat willen, en saves terug erop. Slaat op niks. :P
Stel je PS5 gaat dood buiten garantie, dan ga je behalve €550 voor een nieuwe ook nog moeten betalen voor je savedata.

Voor mij is dit allemaal nieuw, dus ben nog even verbouwereerd.
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1976
zenmaster wrote: 08 Aug 2023 22:46 @Kolm: voor mij is dat hetzelfde. :P Ik maak van alles backups. Al genoeg miserie gehad vroeger, met foto´s bv. Maar je kan dan bv. zonder cloud ook niet je saves opslaan, PS5 helemaal leegmaken mocht je dat willen, en saves terug erop. Slaat op niks. :P
Stel je PS5 gaat dood buiten garantie, dan ga je behalve €550 voor een nieuwe ook nog moeten betalen voor je savedata.

Voor mij is dit allemaal nieuw, dus ben nog even verbouwereerd.
Voor dat ene geval van PS5 leegmaken zou je misschien nog de volledige backup kunnen gebruiken.

Die heeft wel een belangrijke opmerking voor als je nooit ingelogd bent en dat je je trophies moet syncen:
Important information
- Don’t turn off your PS5™ console while backing up or restoring data. Doing this may cause data loss or corruption, or damage to your PS5 console or USB drive.
- When restoring data, your PS5 console will erase all data saved on your console. Make sure you don’t erase any important data by mistake. Erased data cannot be restored.
- Users who have never signed in to PSN can restore saved data only to the original PS5 console that was backed up. To restore saved data to another console, you must sign in on that console.
- Games and apps saved in your extended USB storage or M.2 SSD storage aren't included in backup data.
You can continue using your storage drives as is by connecting extended USB storage or installing your M.2 SSD to the PS5 console that you're restoring.
- Trophies aren’t included in the backup data. Update your game status before backing up your data.

https://www.playstation.com/en-us/suppo ... -data-USB/
Maar ja, elke dag/week een volledige backup draaien is ook niet echt een goeie oplossing :L:

En de enige reden dat je niet gewoon je saves kan kopiëren naar USB is dat ze hopen dat het nu langer gaat duren voor de PS5 gehackt wordt en om andere manieren van cheaten tegen te gaan.

Ik vind het zelf ook klote omdat ik normaal zowel op USB als in de cloud dingen backup. USB voor het geval cloud raar doet en cloud voor bv inbraak/brand/USB kapot... Maar bon, ik game veel en PSPlus essential is het dan ook wel waard en dat is zeker niet voor iedereen het geval.
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1977
Sanity penguin wrote: 08 Aug 2023 22:37
gamerke1992 wrote: 08 Aug 2023 21:33 Ik heb gisteren de kindle scribe ontvangen. Het is een E-reader. Maar nog belangrijker een digitaal notitieboekje. Ik gebruik deze om nog meer Japans te leren en notities van het werk.

Daarnaast ook om wetenschappelijke artikels te lezen en samen te vatten

Ik wou eigenlijk oorspronkelijk een ReMarkable 2 of Supernote kopen. Maar toen wist ik nog niet dat Amazon onlangs hetzelfde type apparaat hadden uitgebracht voor een veel voordeligere prijs.
Is dat wat? Mijn baas heeft mij al paar keer proberen zo'n ding te verpatsen maar - hoewel ik zeer digitaal ingesteld ben - heb ik mijn notities over dossiers nog steeds graag manueel (ik scan ze dan later in en drop ze bij het dossier). DIe Kindle heeft volgens mij ook geen integratie met Google of Dropbox?
Je kan alles blijkbaar makkelijk exporten, maar dat heb ik nog niet uitgetest. Mijn notities komen automatisch in de kindle app van mijn iPhone terecht.

Het schrijven en lezen is alsof het echt papier en pen is. Daar ben ik super van onder de indruk.

Ik heb nu een handboek over Japans er op gezet en op de PDF schrijf ik notities alsof ik het uitgeprint voor mij heb liggen.
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1979
Ja, wel jammer, maar een extra USB stick is geen weggegooid geld.

Had vorige week een used PS3 controller gekocht en die is vandaag eindelijk aangekomen. Het is de zwarte transparante. Ken de officiële naam niet. Op 1 plaats zeggen ze Crystal Black, op een andere Clear Smoke... Wel blij mee. Mooi ding en in veel betere staat dan ik dacht. 🙂 Moet alleen eens gepoetst en getest worden. Als hij niet werkt wissel ik de behuizing wel met een andere.

Weet iemand waar ik een soort database met foto´s of info kan vinden van wat er allemaal door Sony is uitgebracht voor de verschillende consoles? Is nu niet superbelangrijk, maar wel interessant.
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1980
Een 2 jarig plan voor online lessen Japans. Ik studeer het nu 608 dagen (elke dag). En ik vond de vooruitgang te traag.

Ik kan wel al de standaard schriften lezen en schrijven (hiragana en katakana). En een beetje kanji. Ik kan mijzelf voorstellen en een beetje context uit gesprekken halen. Maar echt conversaties houden lukt niet.

Dus ik hoop met deze lessen grote stappen te kunnen zetten.

Ik wou al heel lang echte lessen volgen, maar het valt helaas niet te combineren met mijn job.

Door de Japanse taal te leren ben ik ook anime gaan appreciëren. Ik kijk momenteel Vinland. Mooi gemaakt allemaal en goed verhaal.

Beetje random post hier, maar dan ben ik eens wat actiever op het forum :)
Image
cron