Re: Vragentopic

931
dividedx11 wrote:Ik heb iets besteld in Australië, Het product kost €22,50 en de verzending €9. Ik had niet verwacht dat ik ik invoerrechten ging moeten betalen, maar nu zie ik op de track link van bpost dat ik meer dan €35 moet betalen!

€35 bijbetalen bij een product van €30,5 ga ik natuurlijk niet doen. Maar weten jullie wat er dan gebeurd als ik dit niet betaal? Gaat het pakket opnieuw naar de afzender?
Hangt er vanaf wie het levert. Ooit gehad bij Post NL. Daar wordt het inderdaad teruggestuurt als je het niet afhaal:

https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket- ... uitenland/

Bpost zal vermoedelijk gelijkaardige regeling hebben.
Image

Re: Vragentopic

932
Bedankt voor de info! Bij PostNL vind je hier inderdaad iets over, bij bpost niet...

Denk dat ik ze maar eens een mailtje ga sturen.

Wel vervelend, doordat het pakket een halve euro te veel kost zit ik hier nu mee :p En dan te denken dat ik al drie maanden op dit pakket wacht :dizzy:
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Vragentopic

933
Zit Colossus a.k.a. de slager nog op het forum? :p

Wij laten wel eens een koe slachten en verdelen het vlees onder de familie.
Onze eigen slager zegt nu dat het verkopen van runder nieren niet mag want het is slachtafval. Terwijl een ander orgaan zoals runder lever wel verkocht mag worden.

Klopt dit? Zijn nieren tegenwoordig verboden? Wat zou de reden kunnen zijn? Of houdt mijn slager stiekem de nieren zelf? :D

Op de foto: voor: nieren, achter: leverworst.

Image
Last edited by Kolm on 15 Jan 2021 20:11, edited 1 time in total.
Reason: Echte naam even weg gehaald

Re: Vragentopic

934
Hij heeft hier wel een account met username Colossus en heel af en toe komt hij wel is langs maar is ondertussen ook alweer een tijdje geleden dat hij nog wat gepost heeft.

Verder kan ik zo meteen niets vinden van een verbod... Wel een paar recepten :think:

PS: Op het publieke deel van het forum proberen we echte namen niet te vermelden ;)
Image

Re: Vragentopic

935
Gebakken niertjes zijn erg lekker maar ik weet niet of die dan van een rund of een varken komen. Al een hele tijd niet meer gegeten bedenk ik me nu. Hmm. ^^

Leuke vraag overigens, weer eens iets anders. :cool:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Vragentopic

936
FGras wrote:Zit Colossus a.k.a. de slager nog op het forum? :p

Wij laten wel eens een koe slachten en verdelen het vlees onder de familie.
Onze eigen slager zegt nu dat het verkopen van runder nieren niet mag want het is slachtafval. Terwijl een ander orgaan zoals runder lever wel verkocht mag worden.

Klopt dit? Zijn nieren tegenwoordig verboden? Wat zou de reden kunnen zijn? Of houdt mijn slager stiekem de nieren zelf? :D

Op de foto: voor: nieren, achter: leverworst.

Image
nee die is intussen zelf geslacht...

Re: Vragentopic

937
Vraagje:

Van no man sky en control heb ik een PS4 en PS5 versie op mijn console staan. Heb ik beide versies ook nodig om het spel te kunnen spelen of kan ik de PS4 versie van het spel verwijderen?

Re: Vragentopic

938
Je kan de PS4 versie verwijderen.

Als je voor 1 van beide de PS5 upgrade vanaf de fysieke PS4 disc hebt gedaan, moet je wel de PS4 disc in je PS5 steken elke keer je de PS5 versie wil spelen maar je hoeft de PS4 versie niet geïnstalleerd te houden. Kan wel zijn dat er in dat geval iets van de PS4 versie staat dat 1MB ofzo is ipv de volledige installsize.
Image

Re: Vragentopic

939
Kolm wrote: 19 Sep 2021 13:44 Je kan de PS4 versie verwijderen.

Als je voor 1 van beide de PS5 upgrade vanaf de fysieke PS4 disc hebt gedaan, moet je wel de PS4 disc in je PS5 steken elke keer je de PS5 versie wil spelen maar je hoeft de PS4 versie niet geïnstalleerd te houden. Kan wel zijn dat er in dat geval iets van de PS4 versie staat dat 1MB ofzo is ipv de volledige installsize.
Ah nice, dat scheelt weer wat gigabytes!

Re: Vragentopic

940
FGras wrote: 19 Sep 2021 14:03 Ah nice, dat scheelt weer wat gigabytes!
Dat zeker! Op release van de PS5 werd een PS4 game altijd meteen geïnstalleerd als je de disc instak, ook als er een PS5 upgrade vanaf disc mogelijk was. Dus dan werd telkens opnieuw die PS4 versie ernaast geïnstalleerd. Gelukkig hebben ze dat heel snel aangepast waardoor je nu zelf even 'Copy' moet selecteren voor hij zo'n PS4 versie gaat installeren :)
Image

Re: Vragentopic

941
Is er iemand die Far Cry 6 besteld heeft via de Ubisoft store zelf?
Meestal krijg ik dan 1-2 dagen voor release een verzendingsmail met tracking informatie maar die heb ik nog niet gehad.
Als ik inlog kan ik wel de tracking links zien voor oudere bestellingen maar voor Far Cry 6 nog niks.

Ik heb wel 2 weken geleden een mail gehad van '13 days to release' met info hoe het zou gaan en daar staat ook opnieuw in dat je een mail krijgt met tracking link.

Maar kans lijkt me klein dat het morgen gaat aankomen als ik nu nog geen verzendingsmail heb gehad en er ook na inloggen nog niets staat dat het verzonden zou zijn :?
Image

Re: Vragentopic

942
Kolm wrote: 06 Oct 2021 19:33 Is er iemand die Far Cry 6 besteld heeft via de Ubisoft store zelf?
Meestal krijg ik dan 1-2 dagen voor release een verzendingsmail met tracking informatie maar die heb ik nog niet gehad.
Als ik inlog kan ik wel de tracking links zien voor oudere bestellingen maar voor Far Cry 6 nog niks.

Ik heb wel 2 weken geleden een mail gehad van '13 days to release' met info hoe het zou gaan en daar staat ook opnieuw in dat je een mail krijgt met tracking link.

Maar kans lijkt me klein dat het morgen gaat aankomen als ik nu nog geen verzendingsmail heb gehad en er ook na inloggen nog niets staat dat het verzonden zou zijn :?
Ik heb het al gehad dat ik pas 's nachts een verzendbevestiging krijg en de ochtend daarop het pakje al ontvang. Dus hopelijk dat is nu ook het geval bij jou.

Via gamemania had ik eergisteren al bericht ontvangen. Er stond bij PostNL dat het vandaag geleverd zou worden, maar het zal voor morgen zijn.
Image

Re: Vragentopic

943
gamerke1992 wrote: 06 Oct 2021 21:11 Ik heb het al gehad dat ik pas 's nachts een verzendbevestiging krijg en de ochtend daarop het pakje al ontvang. Dus hopelijk dat is nu ook het geval bij jou.

Via gamemania had ik eergisteren al bericht ontvangen. Er stond bij PostNL dat het vandaag geleverd zou worden, maar het zal voor morgen zijn.
Dat heb ik ook al vaker gehad maar dan bij bol ofzo.
Bij Ubisoft is het altijd 1-2 dagen van tevoren de mail. En meestal heeft het 2 dagen nodig vanuit Duitsland met UPS.

Maar wat me vooral opvalt is dat er ook in mijn account nog niks is aangepast dat wijst op een verzending.

Marty had gisteren besteld en vandaag verzendingsmail gehad. In zijn account staat ook 'wordt verwerkt' en bij mij staat er nog 'openstaande levering'. Dus ik vrees er een beetje voor :P
Image