'It's all about the drinks'-topic

1
Een topic opgericht door Wastelander dat het heel goed deed op het vorige forum, kan ook hier niet ontbreken :)
Praat hier over allerlei dranken, zowel alcoholisch als niet-alcoholisch. Praat over je favoriete dranken en ontdek nieuwe dranken die door anderen aangeraden worden.

Ik zal dan maar de spits afbijten met een foto van wat ik vandaag van W.O.L.F. gekregen heb :)
Zoals jullie misschien nog weten van op het vorige forum, ben ik nu bezig met klassiekers eens bewust te proeven. Want hier en daar drinkt ge al wel eens wat, zonder altijd even goed te weten wat het precies is. Ook zijn de ervaringen bij bepaalde bieren telkens weer anders, dus iets een paar keer proeven, kan nooit kwaad... :cool:
Image
Zoals jullie zien, zijn het bekende bieren. Momenteel ben ik een lijstje aan het opstellen van minder bekende bieren die ik graag eens wil proeven. Als er nog suggesties zijn, laat maar weten! ;)

Re: 'It's all about the drinks'-topic

3
ShAmPi wrote:Gulden draak!

Anyway ik drink het liefst fanta citron zero.
heel soms eens misschien een pilsje
Inderdaad de Gulden Draak, die wou ik al langer eens proberen :)
Ik heb nu de 9000 Quadruple gekozen, volgende keer neem ik wel eens de 'gewone' mee.

En ahzo, het is dus de Fanta die u een 'drunken site admin' gemaakt heeft? :p

Re: 'It's all about the drinks'-topic

4
Super dat dit topic er weer is :D Ik heb daarnet mijn bieren die overschieten van kerst, nieuwjaar en verjaardag cadeaus eens samen gezet en dat is niet veel meer :p Ik moet dringend nog eens naar de bierwinkel gaan.

Nu momenteel heb ik nog 2x hoppus, kwak, tongerlo bruin, La Trappe quadrupel en diabolici (0,75 l)

Die gulden draak wil ik ook eens uitproberen, dus die neem ik volgende keer zeker al mee.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

5
Aangezien ik een Fristi lover ben (vroeger Fanta Citron Zero) ken ik er niet zoveel van.
Maar naar het schijnt zijn volgende bieren wel obscuur en lekker.
Het zijn allemaal bieren van rond mijn streek (naar wat ik heb vernomen)

Draeckenier
Image
Hopdraeck
Image
Wieze Tripel
Image
Affligem Patersvat
Image
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

7
Die foto op de initiële post ziet er best te smaken uit. Ik ben niet zo'n drinker, maar als wij gaan uiteten ofzo, bestel ik wel altijd een biertje. Geen gewone pils of pintje want daar ben ik helemaal niet voor te vinden. Liefst kies ik er dan nog eentje uit dat ik nog niet gedronken heb. Valt soms al eens tegen, maar zo heb ik al wel verschillende pareltjes ontdekt, zeker als het op streekbieren aankomt.

Ik ben vooral een voorstander van een donker biertje: Leffe, Grimbergen, Floreffe, Ter Dolen, Affligem, Rochefort ...

Enige blonde bier dat mij kan bekoren is een Tripel Karmeliet :bier:
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

8
ShAmPi wrote:Aangezien ik een Fristi lover ben (vroeger Fanta Citron Zero) ken ik er niet zoveel van.
Maar naar het schijnt zijn volgende bieren wel obscuur en lekker.
Het zijn allemaal bieren van rond mijn streek (naar wat ik heb vernomen)

Draeckenier

Hopdraeck

Wieze Tripel

Affligem Patersvat
Interessant, die zal ik eens op mijn lijstje zetten :cool:
Sanity penguin wrote:Die foto op de initiële post ziet er best te smaken uit. Ik ben niet zo'n drinker, maar als wij gaan uiteten ofzo, bestel ik wel altijd een biertje. Geen gewone pils of pintje want daar ben ik helemaal niet voor te vinden. Liefst kies ik er dan nog eentje uit dat ik nog niet gedronken heb. Valt soms al eens tegen, maar zo heb ik al wel verschillende pareltjes ontdekt, zeker als het op streekbieren aankomt.

Ik ben vooral een voorstander van een donker biertje: Leffe, Grimbergen, Floreffe, Ter Dolen, Affligem, Rochefort ...

Enige blonde bier dat mij kan bekoren is een Tripel Karmeliet :bier:
Ik lust de meer voorkomende pilsmerken ook wel, maar dat is niet zoiets dat ge echt op uw gemak drinkt om te proeven. Daarom dat ik liever meer speciale en zwaardere bieren heb.
Verder drink ik op dit moment vooral blonde bieren, maar dat is omdat ik nog niet echt bewust donkerdere bieren geproefd heb, ik bleef altijd nogal bij wat ik al kende. Maar er staan er een paar donkerdere klaar :)

Nog een vraagje over hoe jullie bier bewaren (en dan vooral meer speciaal bier natuurlijk, geen gewone Jupiler ofzo). Doen jullie dat in de kelder/frigo/...?
Mijn natuurlijke koelplaats waar het bier op 10-12 graden kon staan (dus ideaal voor de zwaardere bieren) is nu het weer beter wordt helaas te warm geworden. Ik heb ook geen kelder. Ik vind het jammer om speciale bieren in de frigo te zetten, omdat het daarbij doorgaans niet de bedoeling is om die zo koud te drinken.

Re: 'It's all about the drinks'-topic

9
Hangt beetje van je smaak en de bieren af.
Sommige bieren zijn kelderbieren sommige moeten 3-5° zijn.
Meestal staat wel op het flesje wat ze aanraden.

Ik heb een heel coole kelder en daar staan dus mijn zware bieren.

Maar ik raad inderdaad frigo af tenzij je ze liever frigokoud hebt.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

10
Hangt inderdaad van het bier af. De meesten staan bij mij ook buiten de frigo, in de kelder.
het blijft dus koel en er kan geen (zon)licht aan. het zijn veelal de pilsbiertjes die in een koelkast bewaard moeten worden.

Ik meen dat zo ergens rond de de 10° ideaal is. Wil ik toch al eens wat frisser, dan zet ik het een halfuurtje ofzo in de koelkast, maar ik bewaar geen enkel van mijn 'zwaardere' bieren bewaar ik constant in de koelkast.

Hoe kouder het bier, hoe minder je de smaak kan beleven.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

15
Sanity penguin wrote:
RoyVdW wrote:Cool weetje mensen. Ik heb op mijn kamer een biercollectie staan van 101 unieke zware bieren met een lengte van zeven meter :p

Whisky is ook lekker en gezonder dan bier. Nu heb ik er zin in, maar moet nog schoolwerk doen. Heb het toch niet in huis.
Pics or it didn't happen :p
Dekke dacht wel dat dat ging komen. Wacht, eerst camera opladen dan. Camera van GSM is stuk dus instant pic lukt niet. Ga ook niet de tijd erin steken om alles mooi op een rijtje te zetten want het staat in een hoek achter een sofa en naast een kleerkast. Gwn een bewijsfoto volstaat, geloof mij gwn :bye:
Image