Re: 'It's all about the drinks'-topic

961
Bij mijn weten moeten bierflessen met kurk altijd rechtop bewaard worden. 't Is geen wijn of champagne he :P
Ik wist zelfs niet dat dat bier bestaat. Ik heb ook al lang niks meer erover opgezocht of gelezen, dus een aangename ontdekking :)
De gewone Chimay Grand Réserve is al fantastisch, dus deze editie kan ook niet slecht zijn :)

Re: 'It's all about the drinks'-topic

962
met0t0 wrote:Bij mijn weten moeten bierflessen met kurk altijd rechtop bewaard worden. 't Is geen wijn of champagne he :P
Ik wist zelfs niet dat dat bier bestaat. Ik heb ook al lang niks meer erover opgezocht of gelezen, dus een aangename ontdekking :)
De gewone Chimay Grand Réserve is al fantastisch, dus deze editie kan ook niet slecht zijn :)
Het zal wel even duren voordat we eraan beginnen maar zodra we daarna weer bij kennis zijn zullen we er uitgebreid verslag van doen. :D
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: 'It's all about the drinks'-topic

963
Sora_Lizard wrote:
met0t0 wrote:Bij mijn weten moeten bierflessen met kurk altijd rechtop bewaard worden. 't Is geen wijn of champagne he :P
Ik wist zelfs niet dat dat bier bestaat. Ik heb ook al lang niks meer erover opgezocht of gelezen, dus een aangename ontdekking :)
De gewone Chimay Grand Réserve is al fantastisch, dus deze editie kan ook niet slecht zijn :)
Het zal wel even duren voordat we eraan beginnen maar zodra we daarna weer bij kennis zijn zullen we er uitgebreid verslag van doen. :D
schol !! :drink:

Re: 'It's all about the drinks'-topic

967
Mr.Wolf wrote:
met0t0 wrote:En al wat meer info gevonden? ;)

Ik vond de Gregorius echt wel lekker, heb er ook al 2 van gedronken :)
De Spencer is ok, maar niet echt de moeite om er zoveel meer voor te betalen.
Nu ben ik wel benieuwd hoeveel die kost :o
Eerst een kleine kanttekening: het voordeel bij bier is dat het niet zo absurd duur aangeboden kan worden als wijn en er ook minder grote prijsverschillen zijn.
Als ik zelf denk aan de prijs voor een flesje (33 cl) van een heel speciaal bier, dan denk ik aan maximum €3/flesje. Dan is dat buiten de grote speciaal gerijpte flessen gerekend natuurlijk. Maar voor zo'n flesje van de bieren waar Shampi het over heeft, betaalde je in het begin dat ze op de markt waren vlot €5/flesje. Ondertussen zal het ongetwijfeld al minder zijn, maar ik vermoed nog steeds niet aan normalere winkelprijzen en dat het zeker in cafés duur geschonken wordt.

Re: 'It's all about the drinks'-topic

968
Toch nog eens wat leven in dit topic brengen met deze klassieker ;)

Image


Gisteren voor het eerst gedronken. Dit is toch wel een heel moeilijk bier om nog iets over te zeggen, aangezien het overal zo hoog scoort.
Ik moet zeggen: ik vond het fantastisch lekker en heb er echt van genoten. Deze was 6 maanden oud, ik heb nog 11 flesjes over, die ga ik zeker nog een aantal jaren laten staan. Misschien worden ze dan nog beter.
Of dit het beste bier is dat ik al gedronken heb? Zo sterk zou ik het niet durven uitdrukken omdat ik er al zo veel gedronken heb en niet één favoriet heb. Dat het een van de beste is, staat wel vast.
Dit bier krijgt wel veel aandacht, maar er zijn absoluut makkelijker beschikbare alternatieven die even goed kunnen zijn (met de Sint-Bernardus Abt 12 op kop natuurlijk).

Re: 'It's all about the drinks'-topic

969
Ok let's win this shit :D

Ik ben samen met een collega begonnen met een 'Trappistenclub'

Dit is natuurlijk als big joke begonnen.
Maar nu zijn we er toch wel goed met bezig :D

Wat is dit clubje? :D

Awel

We hadden van elke abdij al de trappist gedronken (ja zelfs de nieuwe Tynt van Engeland ook)
En we hadden zoiets van "Wat nu?"

We hebben dan beslist van ALLE trappisten te drinken.
Alle dat we al gedronken hadden telt niet meer mee.
We beginnen van 0

Dit zijn zo'n 50 trappisten.

We hebben een excel en/of een word bestand waar we scores zetten, beetje uitleg en VERPLICHT een foto van de trappist met ons gezicht op :)
Als je ze wil zien zeg het maar gerust. Het zijn wel zo'n 30 foto's :D

Mijn laatste trappist was een Spencer IPA
En ik had net zelf een hamburger gemaakt.
Dus wat beter dan een Amerikaanse Trappist met een zelfgemaakte cheeseburger?

Image



Eventjes een sidenote op Metototototo zijn WVL 12
Wist je dat de Sint-Bernardus Abt 12 eigenlijk het ECHTE westvleteren recept is?
SB moest namelijk tot 1992(?) voor WVL brouwen.
Dus zij hebben het echte recept in handen.
In 1992 kwam de regel dat je binnen de muren moet brouwen om de zegel te krijgen en moesten ze dus stoppen.
Maar dan hebben ze gewoon voort gebrouwen onder SB Abt 12.

Westvleteren nu brouwt trouwens met westmallegist.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

970
Sora_Lizard wrote:Op de zaak vandaag een biertje gekregen, naar wat de gever zei, een bijzonder biertje:

Image


We zullen hem wel eens gaan proberen. Iemand bekend met dit bier? :)

Krijgt 9.9/10 van mij ;)

SUPER bier!
Blauwe Chimay gerijpt in eikenhouten vaten! FAN.TAS.TISCH
Chimay Grande Reserve is trouwens gewoon Blauwe Chimay in 75cl fles :)
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

971
Ik ben ook nog steeds grote fan van bier en blijf met regelmaat in het weekend vanalles proeven. MAAR (don’t shoot me) ik ben momenteel verschillende alcoholvrije bieren aan het proeven voor de niet weekend dagen. Jupiler 0,0 is oké, maar niet meer dan dat. Maes zijn alcoholvrij bier is beter en die van Leffe is naar mijn mening de beste tot nu toe.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

972
gamerke1992 wrote:Ik ben ook nog steeds grote fan van bier en blijf met regelmaat in het weekend vanalles proeven. MAAR (don’t shoot me) ik ben momenteel verschillende alcoholvrije bieren aan het proeven voor de niet weekend dagen. Jupiler 0,0 is oké, maar niet meer dan dat. Maes zijn alcoholvrij bier is beter en die van Leffe is naar mijn mening de beste tot nu toe.
ERUIT!!!

Re: 'It's all about the drinks'-topic

973
Ziet er goed uit, Shampi! :cool:
Dat vind ik wel de minste van de Spencer-trappisten, maar toch lekker, zeker in combinatie met zo'n hamburger :)
Ik heb hier nog de Spencer Quadrupel staan, binnenkort eens drinken.
Wat vond gij van de Tynt Meadow? Ik heb hem afgelopen zomer eens gedronken en ik vond het niet echt zo speciaal eigenlijk...

Ik heb alleen nog maar Jupiler 0.0 gedronken als alcoholvrij bier. Ik vind het wel goed dat ze nu ook een blonde Leffe alcoholvrij beschikbaar hebben :)

Re: 'It's all about the drinks'-topic

974
De tynt vondek ni slecht. Maar dan ook niet uitgesproken.
Em smaakt zoals vele belgische bieren smaken.
Beetje jammer wat ik bij vele buitenlandse trappisten tegenkom. Ze proberen TE veel belgie na te doen.
De quadrupelnis dat de holiday ale? Die heb ik hier ook nog staan.

Ik zal binnenkort mijn excel/word bestand eens uploaden
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

975
ShAmPi wrote:De tynt vondek ni slecht. Maar dan ook niet uitgesproken.
Em smaakt zoals vele belgische bieren smaken.
Beetje jammer wat ik bij vele buitenlandse trappisten tegenkom. Ze proberen TE veel belgie na te doen.
De quadrupelnis dat de holiday ale? Die heb ik hier ook nog staan.
Inderdaad jammer dat het te veel 'Belgische stijl'-bieren zijn, i.p.v. hun eigen ding te doen. Daarom vind ik de Gregorius net heel lekker, da's eens iets anders.

De Spencer die ik heb staan is niet de Holiday Ale, maar de Spencer Monks' Reserve Ale ;)
Image
cron