Re: 'It's all about the drinks'-topic

24
Elexus wrote:Ouders al kunnen overtuigen om nu 10 jaar oude porto mee te nemen voor mij, volgende stap is 20 jaar. :p

Ik ga zelf wss wel eens een duurdere fles kopen en verstoppen op mijn kamer huehue.
Ik heb nog nooit porto gedronken. Eigenlijk weinig sterkere dranken behalve wat amaretto, vodka, whisky en cognac. Ik vind ze om te beginnen nogal duur (ik weet dat het dan ongeveer compenseert door de kleinere hoeveelheden die ge ervan drinkt) en ik heb ook liever het gevoel om echt iets te drinken, i.p.v. hele kleine slokjes te nippen van een glas.
gamerke1992 wrote:Ik bewaar ze in mijn kamer. Wanneer ik dan een bier wil drinken wikkel ik er keukenpapier rond, maak ik het nat en steek ik het 5 minuutjes in de vriezer. Dan is die direct op de goede temperatuur :)
Nu ge dat zegt, doet het er mij aan denken dat ge onlangs zei dat uw bier heel erg met brokken was. Dat kan volgens mij ook aan te grote temperatuursverandering liggen. Ik weet dat een te lage temperatuur de aroma's afbreekt, maar ik weet niet meer zeker of zo'n grote temperatuurschok ook het bier serieus kan verslechteren. Misschien dat anderen er hier wat meer van weten ;)
RoyVdW wrote:Hier de pic van de 101 flesjes collectie. Oké 7 meter net niet, maar wel bijna. 3 houten meters + 4 rijen ervoor.
Dat is veel leeggoed :p

Re: 'It's all about the drinks'-topic

25
met0t0 wrote:
gamerke1992 wrote:Ik bewaar ze in mijn kamer. Wanneer ik dan een bier wil drinken wikkel ik er keukenpapier rond, maak ik het nat en steek ik het 5 minuutjes in de vriezer. Dan is die direct op de goede temperatuur :)
Nu ge dat zegt, doet het er mij aan denken dat ge onlangs zei dat uw bier heel erg met brokken was. Dat kan volgens mij ook aan te grote temperatuursverandering liggen. Ik weet dat een te lage temperatuur de aroma's afbreekt, maar ik weet niet meer zeker of zo'n grote temperatuurschok ook het bier serieus kan verslechteren. Misschien dat anderen er hier wat meer van weten ;)
Die had ik de avond dat ik ze kreeg al open gedaan, dus toen had ik ze nog niet bewaard op mijn kamer ;) Mijn ander bier dat er al veel langer staat, is wel nog goed. Maar goed dat je er aan denkt :D
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

27
gamerke1992 wrote:Die had ik de avond dat ik ze kreeg al open gedaan, dus toen had ik ze nog niet bewaard op mijn kamer ;) Mijn ander bier dat er al veel langer staat, is wel nog goed. Maar goed dat je er aan denkt :D
Het was maar een gedacht natuurlijk ;)

Nu heb ik mijn voorraad in een doos gestoken op een plaats waar de temperatuur doorheen de dag varieert tussen 12 en 16 graden. Valt best goed mee dus :)
In de zomer zal ik wel met een probleem zitten, maar dat zijn zorgen voor dan :p

Daarnet onderstaande gedronken. Ik weet nog altijd niet goed of ik donker bier echt zo heel lekker vind. Het was wel best te smaken, maar het kan natuurlijk ook aan het specifieke bier liggen.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

28
met0t0 wrote:
gamerke1992 wrote:Die had ik de avond dat ik ze kreeg al open gedaan, dus toen had ik ze nog niet bewaard op mijn kamer ;) Mijn ander bier dat er al veel langer staat, is wel nog goed. Maar goed dat je er aan denkt :D
Het was maar een gedacht natuurlijk ;)

Nu heb ik mijn voorraad in een doos gestoken op een plaats waar de temperatuur doorheen de dag varieert tussen 12 en 16 graden. Valt best goed mee dus :)
In de zomer zal ik wel met een probleem zitten, maar dat zijn zorgen voor dan :p

Daarnet onderstaande gedronken. Ik weet nog altijd niet goed of ik donker bier echt zo heel lekker vind. Het was wel best te smaken, maar het kan natuurlijk ook aan het specifieke bier liggen.
Image
Heb je al eens sint bernardus 12 gedronken? Dat is ook bruin bier, maar echt mijn favoriete bier, ondanks dat ik meer voor blond bier ben.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

29
met0t0 wrote:Ik heb nog nooit porto gedronken. Eigenlijk weinig sterkere dranken behalve wat amaretto, vodka, whisky en cognac. Ik vind ze om te beginnen nogal duur (ik weet dat het dan ongeveer compenseert door de kleinere hoeveelheden die ge ervan drinkt) en ik heb ook liever het gevoel om echt iets te drinken, i.p.v. hele kleine slokjes te nippen van een glas.
Dat ga je eens aan uw schoongrootouders moeten vragen, die hebben altijd porto :)

Dienen waterloo was nog wel een heel klein beetje oke, maar van ee, iets grotere slok moet ik toch nog altijd een beetje walgen :p Ik ga echt nooit alcohol leren drinken en ik ben ook niet van plan er op te gaan oefenen :p

Re: 'It's all about the drinks'-topic

30
gamerke1992 wrote:Heb je al eens sint bernardus 12 gedronken? Dat is ook bruin bier, maar echt mijn favoriete bier, ondanks dat ik meer voor blond bier ben.
Ik heb van Sint Bernardus alleen nog maar de tripel gedronken, maar ik zal eens uitkijken voor de 12 als ik nog eens bier ga halen ;)
cron