Re: 'It's all about the drinks'-topic

32
Als jullie eens in West vlaanderen komen en maar bepaald aan de kanten van Ieper moeten jullie eens naar de Struisse Brouwers gaan in Vleteren. ( ja in de zelfde omgeving van de West vleteren en de sint bernardus :) )

Deze mannen maken sublieme bieren. Sterk straf en nat maar ozo lekker .
https://struise.com/

ff een weetje : Sint bernardus van 12 is identiek aan de west vleteren van 12 ;) Er zit wel een klein smaak verschil op maar het is door dezelfde mensen gemaakt :D

Re: 'It's all about the drinks'-topic

33
oxiraantje wrote:ff een weetje : Sint bernardus van 12 is identiek aan de west vleteren van 12 ;) Er zit wel een klein smaak verschil op maar het is door dezelfde mensen gemaakt :D
Algemeen geweten denk ik.
Aleja door mij toch.

Moet wel zeggen al is het een heel lekker biertje toch is het zwaar overroepen.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

34
ShAmPi wrote:
oxiraantje wrote:ff een weetje : Sint bernardus van 12 is identiek aan de west vleteren van 12 ;) Er zit wel een klein smaak verschil op maar het is door dezelfde mensen gemaakt :D
Algemeen geweten denk ik.
Aleja door mij toch.

Moet wel zeggen al is het een heel lekker biertje toch is het zwaar overroepen.
De mensen die een klein beetje kennis hebben van speciaalbieren weten dat idd :) ik vind het zelf zeker niet overroepen, daarop ook at het ävan mijn favoriete bieren is.

Gisteren heb ik tongerlo gedronken (bruin) en dat vond ik ook echt een heel goed biertje.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

35
Zo'n Westvleteren is toch niet te versmaden hoor :bier:
Ooit zo eens een pakketje op de kop kunnen tikken in de Colruyt een aantal jaar terug. Was toen denk ik uitzonderlijk in de winkel verkrijgbaar omdat hun verbouwingswerken hoger uitvielen dan gedacht en ze wat extra geld nodig hadden :p

Ook lekker is ons eigenste streek-/dorpsbier; de Bierbeekse. Nog één van die weinige blonde bieren dat mij kan bekoren :)
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

39
met0t0 wrote:
oxiraantje wrote:Deze mannen maken sublieme bieren. Sterk straf en nat maar ozo lekker .
https://struise.com/
Had ik nog niet van gehoord, interessant :)

Ik wil wel graag eens een echte Westvleteren drinken, maar om er nu echt zo gek voor te lopen, dat is het denk ik niet waard. Degenen die hem al gedronken hebben, waar hebben jullie hem gevonden? Met het afhaalsysteem?
Ooit in de Colruyt eens gekocht (was toen met een bon uit de Humo).
Was dat jaar dat ze verbouwingen deden en de kosten hoger uitvielen dan gepland. Dus ze hadden centjes nodig en hebben toen via Colruyt wat verkocht :p
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

40
Sanity penguin wrote:Ooit in de Colruyt eens gekocht (was toen met een bon uit de Humo).
Was dat jaar dat ze verbouwingen deden en de kosten hoger uitvielen dan gepland. Dus ze hadden centjes nodig en hebben toen via Colruyt wat verkocht :p
Dat had ik inderdaad gelezen, dat was best wel mooi meegenomen voor u dan :)

Ik heb het reservatiesysteem nog eens in detail bekeken en amai, wat een gedoe om eraan te geraken... Zeker dat ik nog naar daar over en weer zou moeten rijden om het bier te gaan halen en dan nog eens als ge graag het statiegeld (€12) voor de houten bak + flesjes terug zou willen krijgen. Dan verdoe ik er meer aan qua benzine :p
Momenteel houd ik het nog wel op Sint Bernardus :bier:

Re: 'It's all about the drinks'-topic

41
met0t0 wrote:
Sanity penguin wrote:Ooit in de Colruyt eens gekocht (was toen met een bon uit de Humo).
Was dat jaar dat ze verbouwingen deden en de kosten hoger uitvielen dan gepland. Dus ze hadden centjes nodig en hebben toen via Colruyt wat verkocht :p
Dat had ik inderdaad gelezen, dat was best wel mooi meegenomen voor u dan :)

Ik heb het reservatiesysteem nog eens in detail bekeken en amai, wat een gedoe om eraan te geraken... Zeker dat ik nog naar daar over en weer zou moeten rijden om het bier te gaan halen en dan nog eens als ge graag het statiegeld (€12) voor de houten bak + flesjes terug zou willen krijgen. Dan verdoe ik er meer aan qua benzine :p
Momenteel houd ik het nog wel op Sint Bernardus :bier:
Aaangezien Sint bernardus 12 praktisch hetzelfde is, is het de moeite niet om zo hard te zoeken en veel te betalen voor een 'echte' westvleteren.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

44
ShAmPi wrote:Gaan helpen bij maat bij verbouwing.
Conclusie: 13 jupilerkes zijn ook wel lekker!
Daar komt de hoofdpijn morgen... :p
Alhoewel, het valt te zien op hoeveel tijd en hoeveel fristi ge daarna nog gedronken hebt :p
gamerke1992 wrote:Aaangezien Sint bernardus 12 praktisch hetzelfde is, is het de moeite niet om zo hard te zoeken en veel te betalen voor een 'echte' westvleteren.
Ja inderdaad. Als ik alle kosten mee in rekening neem om zo'n bak van 24 Westvleteren 12's te gaan halen, dan kom ik op €65 ofzo uit... :|
Ik hoop dat er nog eens gewoon in de supermarkt zouden komen, anders laat ik het wel en ga ik voor Sint Bernardus 12.