Re: 'It's all about the drinks'-topic

48
Ik heb net bierglazen en bier gekregen van de oma van mijn vriendin. Nu blijkt het bier wel al een tijd vervallen te zijn, maar ik heb gehoord dat bier niet echt vervalt (vooral bruin, zuur en hoog alcoholpercentage bier). Wat kennen jullie over de houdbaarheid? Zouden jullie bijvoorbeeld een kwak goed tot 2013 nog opdrinken?
Image
Image
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

49
Goh
Bier vervalt niet echt maar gaat echt wel anders/slecht smaken hoor.
En je hebt de kans dat je rap de porseleinen pot zul gaan bruinen.

Hangt ook af welk bier.
Bier van hoge gisting vervalt minder snel dan een simpel pilsje :D

bvb Orval
Daar staat ook een vervaldatum op.
Maar voor een Orrval van 3 jaar overtijd betaal je meer dan eentje die niet overtijd is :D

Probeer het zou ik zeggen.
Je zal er niet aan sterven en je kan hem weggieten als het je niet afgaat.
Als er brokken onderaan het flesje zijn is dit door de gisting.

Op zich heel gezond
Maar kan pijn doen aan de kont! :D


Zo lust ik wel duvel dat overtijd is.
Heeft een apart smaakje dat me wel ligt :p
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

50
Voor die bierglazen, tweedehandswinkels zijn echt de moeite. Voor een klassiek bierglas (zoals voor Jupiler) betaal je bij de Kringwinkel in Gent 50 cent, bierglazen die tulpvormig zijn (zoals La Chouffe) zijn vaak 1 euro en van die kelken zoals van Westmalle betaal je €1,5à, lijkt mij de moeite :)

Re: 'It's all about the drinks'-topic

51
ShAmPi wrote:Goh
Bier vervalt niet echt maar gaat echt wel anders/slecht smaken hoor.
En je hebt de kans dat je rap de porseleinen pot zul gaan bruinen.

Hangt ook af welk bier.
Bier van hoge gisting vervalt minder snel dan een simpel pilsje

bvb Orval
Daar staat ook een vervaldatum op.
Maar voor een Orrval van 3 jaar overtijd betaal je meer dan eentje die niet overtijd is

Probeer het zou ik zeggen.
Je zal er niet aan sterven en je kan hem weggieten als het je niet afgaat.
Als er brokken onderaan het flesje zijn is dit door de gisting.

Op zich heel gezond
Maar kan pijn doen aan de kont!


Zo lust ik wel duvel dat overtijd is.
Heeft een apart smaakje dat me wel ligt :p
Bedankt voor de uitleg. Ik zal er eens van proeven en dan beslissen of ik het uitdrink of weg giet. Desnoods heb ik er nog het geld van het leeggoed voor :p Dan ben ik weer 0.30 euro rijker haha :D
W.O.L.F. wrote:Voor die bierglazen, tweedehandswinkels zijn echt de moeite. Voor een klassiek bierglas (zoals voor Jupiler) betaal je bij de Kringwinkel in Gent 50 cent, bierglazen die tulpvormig zijn (zoals La Chouffe) zijn vaak 1 euro en van die kelken zoals van Westmalle betaal je €1,5à, lijkt mij de moeite : )
Voor die simpele bierglazen van juliper en maes heb ik ook 0.50 euro betaald :) Die bierwinkel doet altijd wel goedkoop wat glazen weg. Een La chouffe glas wou ik ook nog, dus dat is een goed idee, bedankt :D Ik zal eens naar een kringwinkel zoeken in mijn buurt, want ik ben nog nooit in een kringwinkel geweest.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

52
W.O.L.F. en ik waren vrijdag en zaterdag in Dinant en wat moet ge als bierliefhebber dan zeker eens doen? Maison Leffe natuurlijk.
€7 per persoon, dat is het zeker wel waard. Ge krijgt een heel uitgebreide geschiedenis van het bier, met veel uitleg over de verschillende soorten Leffe. Die informatie allemaal in detail doornemen, heeft ons toch wel een dik uur bezig gehouden als ik het mij goed herinner. Na de rondleiding, komt de degustatie. Ge kunt dus kiezen uit degustatie (glaasjes 7,5 cl van Leffe Ruby, Leffe Bruin en Leffe 9 + nog één glaasje van 7,5 cl van de soort die ge het lekkerst vond) of een volledig glas van een soort naar keuze. Ik heb de degustatie gekozen. Raar genoeg vond ik de Ruby nog lekker. Daarna nog een glaasje Leffe 9 bijgevraagd.
Image
Het cadeau dat ge achteraf krijgt, is ook de moeite. Bij ons waren dat twee Leffe-glazen (zie onderaan). Daar ben ik wel blij mee :-)

's Avonds voor de lol in een Chinees restaurant eens een Chinees bier gedronken. Dat was een nogal flauw typisch pilsbier, niet echt de moeite naar mijn mening :-P
Image
Na de rondleiding op de Citadel, met een uitzicht vanop 100 meter boven de stad onderstaande gedronken. Best te smaken, met een nasmaak die ik heel lekker vond.
Image
Om te eindigen in de Delhaize daar nog twee trappisten gevonden die ik hier in Gent nog niet tegengekomen was. Uiteindelijk heeft W.O.L.F. die dan voor mij gekocht :-)
Daarnaast de glazen die we in Maison Leffe gekregen hebben.
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

57
gamerke1992 wrote:Ik heb zonet eens de gulden draak open gemaakt. Ik had niet goed gelezen en verwachtte een blond bier, nu blijkt het bruin te zijn. Ik vind het wel lekker, er zit zo precies een zoet houtsmaakje aan alsof het uit een vat komt.
Daarom dat ik eerst even de Gulden Draak 9000 Quadruple gekozen heb, die is amberkleurig. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik donkerdere bieren echt zo lekker vind :p

Re: 'It's all about the drinks'-topic

58
met0t0 wrote:
gamerke1992 wrote:Ik heb zonet eens de gulden draak open gemaakt. Ik had niet goed gelezen en verwachtte een blond bier, nu blijkt het bruin te zijn. Ik vind het wel lekker, er zit zo precies een zoet houtsmaakje aan alsof het uit een vat komt.
Daarom dat ik eerst even de Gulden Draak 9000 Quadruple gekozen heb, die is amberkleurig. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik donkerdere bieren echt zo lekker vind :p
Die staat ook nog klaar in mijn kast :p maar ik drink maar 1 biertje per week, dus dat zal voor volgend weekend zijn :D
Image

Re: 'It's all about the drinks'-topic

59
gamerke1992 wrote:maar ik drink maar 1 biertje per week, dus dat zal voor volgend weekend zijn :D
Als ik niet op vakantie ben of als het niet voor speciale gelegenheden is, dan is dat ook hoe ik het doe :p

Het viel mij trouwens net op dat ge in de Trollekelder in Gent ook Westvleteren kunt drinken. €12 voor een Westvleteren 12, belachelijk duur, dat zou ik er nooit voor betalen :p
Ik ga er wel eens de Westmalle Dubbel van 't vat drinken, eens testen of ik een groot verschil merk met een Westmalle Dubbel uit het flesje.

Re: 'It's all about the drinks'-topic

60
met0t0 wrote:
gamerke1992 wrote:maar ik drink maar 1 biertje per week, dus dat zal voor volgend weekend zijn :D
Als ik niet op vakantie ben of als het niet voor speciale gelegenheden is, dan is dat ook hoe ik het doe :p

Het viel mij trouwens net op dat ge in de Trollekelder in Gent ook Westvleteren kunt drinken. €12 voor een Westvleteren 12, belachelijk duur, dat zou ik er nooit voor betalen :p
Ik ga er wel eens de Westmalle Dubbel van 't vat drinken, eens testen of ik een groot verschil merk met een Westmalle Dubbel uit het flesje.
Waarschijnlijk zal het wel beter smaken, ik vind alle bieren die ik tot nu toe van het vat heb gedronken beter. Vooral bij een simpele blonde leffe maakt dat een wereld van verschil.
Image
cron