Stel jezelf voor!

1
De titel spreekt voor zich. Nieuwe leden die zich geroepen voelen om zich voor te stellen, kunnen dat hier doen!

Met dank aan met0t0 voor het originele topic.
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Stel jezelf voor!

2
Laat ik dan maar beginnen met me voor te stellen. Vrienden noemen me Frans en mijn nick vind je rechts van dit stukje tekst.

Lang geleden gaf ik les ‘computerkunde’ op een Sinclair ZX81. Er bestonden heel eenvoudige games voor de ZX81, maar daar was zelden tijd voor.

Een vriend van me kocht in die tijd een Acorn Atom, en daar speelde ik de eerste games op in 1980. We hebben het dan over een homecomputer met 12K of 16K geheugen en een CPU met een kloksnelheid van 1 MHz. Games als Asteroids, Frogger, QBert, Space Invaders en Centipede hebben we grijs gespeeld. Tot in 1982 de Acorn BBC zijn intrede deed. In de Benelux wat minder bekend, maar toentertijd veruit de beste homecomputer. Een volledig open systeem, gestructureerde basic en assembly language, pascal, lisp, forth en noem maar op. Er was zelfs een mogelijkheid om een second processor bij te steken. Er was een netwerk beschikbaar en de Tube gaf voor die tijd ongekende uitbreidingsmogelijkheden.

Naar huidige maatstaven waren de specificaties armoedig: C6502 CPU met een kloksnelheid van 2 MHz, 32 KB geheugen (uitbreidbaar tot 128 KB). Hierop heb ik leren programmeren en maakte programma’s die zelfs op de micro’s van de uni niet konden draaien. En dat voor het luttele bedrag van omgerekend ca. € 1.500,--. Zonder extra’s!

Aanvankelijk werd alles nog op cassette opgeslagen en geladen. Later kocht ik er een floppy diskdrive bij en nog later een HD van 20 MB. Mijn favoriete game was Elite. Volgens mij de eerste game met zoiets als een platinum trophy. Behaalde je de status ‘Elite’ in de game dan kreeg je een code te zien die je in een brief kon vermelden en dan naar Acornsoft opsturen. Je kreeg dan officiële erkenning met een speldje opgestuurd. Dat heb ik nu nog. :d
Image
Eind jaren tachtig leerde ik de Gameboy kennen. Ook een soort van wereldwonder. Het leek alsof ineens iedereen een Gameboy had. In die tijd had ik bijvoorbeeld vaker een bespreking in de US en als je weer eens op het vliegtuig moest wachten, dan zag je in wachtruimte plots meerdere mensen de Gameboy tevoorschijn halen en vlijtig spelen. Zowel kind als zakenman. Ik denk dat Tetris veruit het meest populaire spel was dat gespeeld werd. Maar wellicht komt dat omdat het, voor zover ik me kan herinneren, standaard bij de Gameboy werd meegeleverd.

De daarop volgende jaren speelde ik afwisselend fanatiek en dan weer heel weinig games op de pc. Wing Commander was toen mijn favo game. Enigszins vergelijkbaar met Elite uit de BBC tijd. Totdat het zoontje van vrienden van me mij overhaalde om een PS2 aan te schaffen. Dat zal ergens in 2001 zijn geweest. Nu al ruim 4 jaar community manager voor achtereenvolgens PSPure, OPM forum en nu PressXtoRevive.

Tja, en de rest is geschiedenis.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Stel jezelf voor!

3
Dan maar even een kopie gemaakt van op OPM, zal het wel eens wat moeten aanpassen :P

Hallo iedereen!

Ik ben ondertussen toch al redelijk 'ingeburgerd' op het forum, dus vond het tijd om mezelf eens voor te stellen
Ik woon in België, meer specifiek in Oost-Vlaanderen.
Ik ben al vanaf m'n 4 of 5 jaar een fanatieke Playstation gamer, waarvan m'n eerste console de PS2 was,
en m'n eerste spel dat ik heb gespeeld Ratchet & Clank, daardoor m'n voorliefde voor de reeks. Ik kijk
graag naar films en ben ook een grote muziekliefhebber. Als hobby volg ik drama en voordracht, dat is een
soort van 'toneelles'. Ook ben ik amateurfotograaf.
Ik heb al - op moment van schrijven - 2 jaar abo op OPM, en ervoor kocht ik het een jaar lang elke keer gewoon
in de winkel. Door het magazine ben ik af en toe eens gaan meelezen op PSPure, en sinds dat het nieuwe
forum er is ben ik toch wel vrij actief, en ik probeer m'n posts zo interessant mogelijk te houden, al is dat niet
altijd het geval M'n favorite gamereeksen zijn R&C, inFamous & Uncharted.
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Stel jezelf voor!

5
Mr.Wolf wrote:Aheum, ik ben killerkeoo1 van het andere forum. Ik denk dat de meeste me nog wel zullen kennen :)
Ofcourse, wel handig dat je PSN ID er bij staat zodat we weten wie je bent :)
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Stel jezelf voor!

6
Mr.Wolf wrote:Aheum, ik ben killerkeoo1 van het andere forum. Ik denk dat de meeste me nog wel zullen kennen :)
Nu hebben we twee wolven als nicknames :O

Ook ik zal mij nog maar even voorstellen, zelfs zonder te spieken naar wat ik op de twee vorige fora gezet heb.

Ik ben dus Thomas, op dit moment 21 jaar en student. In de zeldzame vrije tijd die ik heb, zak ik graag af naar onze site, probeer ik wat te gamen en speel ik Afrikaanse percussie.
Mijn passie voor games is begonnen toen ik voor Sinterklaas een GameBoy Colour kreeg. Ik was vanaf dan eerder een Nintendo-fan, maar toen de PS3 er kwam, ben ik overgeschakeld naar alles wat met PlayStation te maken heeft :)
Via OPM ben ik bij TeamOPM terechtgekomen. Toen ons TeamOPM-forum overging in het Pure-forum, verhuisde ik mee naar daar. Toen ik niet meer in TeamOPM zat, ben ik voor 2 jaar van het forum verdwenen, waarna het toch begon te kriebelen om terug wat meer over games te praten, dus keerde ik terug naar Pure. Jammer genoeg trok de uitgever aldaar de stekker uit OPM, waardoor we naar onze nieuwe stek verhuisden. Aangezien de stekker door Sony zelf uit OPM getrokken is, ben ik nu hier terug te vinden :)

Re: Stel jezelf voor!

7
Geen idee of het nuttig is, maar m'n 'nieuwe' avatar zorgt misschien voor verwarring, dus:

Oi, Tamara hier! Die Tamara van OPM enzo. Die Tamara die alweer een blad tenonder heeft zien gaan en nu een beetje sip is.

AniWay, het blad waarvoor ik in de hoofd-/eindredactie zit, bestaat echter nog steeds en is dit jaar aan het vijftiende levensjaar begonnen. AniWay is waar mijn avatar vandaan komt. Dit medewerkersicoon is speciaal voor mij getekend door onze huistekenares en het moet mij gecosplayd als Jomy uit Toward the Terra voorstellen. Weten jullie dat ook weer.

Mijn plan voor Press X is elke week een stukje schrijven en een beetje helpen met de hoofdredactie.

Re: Stel jezelf voor!

11
Ik denk dat dit de eerste keer is dat ik mij ergens voorstel :p

Ik ben destijds op pure terecht gekomen dankzij de liefde van mijn leven (met0t0 dus) en ook het gamen heb ik aan hem te danken :love:
Ik ben na al die jaren nog steeds een kluns met een controller, maar ik kan zoooo goed uitleggen hoe het moet als we samen gamen :nerd:

Verder hou ik van planten (alleen jammer dat mijn vensterbank telkens te klein wordt) en heb ik prachtige visjes.

Re: Stel jezelf voor!

12
fsterchele23 wrote:
met0t0 wrote:
fsterchele23 wrote:yo, kzen ier ook weer van de partij
als ge meer wilt weten over mij wil ik je graag doorverwijzen naar deze pagina xd
viewtopic.php?f=27&t=112
Een betere uitleg kunt ge natuurlijk niet hebben :cool:
kvind et eigenlijk nog mooier uizien men tekstje op dees forum.
gesproken over a job well done. dees forum ziet er bloedmooi uit :)
Reden genoeg om hier veel te posten :cool:

Re: Stel jezelf voor!

13
Geen idee of ik dit op het vorige gedaan heb, maar here goes :)

In het "echt" ga ik door het leven als Michaël, maar ik heb al jaar en dag de nickname Sanity penguin. Oorspronkelijk gestart in mijn studententijd op verschillende fora en dan vooral inzake photoshop. Dit was nog de gouden tijd voor het maken van signatures en dergelijke :D

Ik heb zelf van die fora gehad en gerund, waaronder sp-renders, gamerenders en planet renders. Al een tijd mee gestopt, maar volgens mij bestaan gamerenders en planetrenders nog wel altijd :)

Daarnaast ben ik van opleiding regent Engels-Nederlands, maar met een duidelijke passie voor IT en zowat al wat er rondhangt. Ik heb een paar jaar les gegeven in Brussel, maar om verscheidene redenen (afstand, uren, dochter op komst toen ...) omgeschakeld naar de private sector.

Zodoende ben ik nu verzekeringsagent en adviseur inzake sparen en belastingen. Een hele ommezwaai but I like it!
Image

Re: Stel jezelf voor!

14
Awel, we stellen onszelf deze keer ook eens voor.

Origineel is mijn nick en psn-ID niet, mijn naam is zoals je daaruit kan opmaken Jeroen.

Als leerkracht (regent) geschiedenis, aardrijkskunde en economie speel ik liefst games met een vleugje geschiedenis, maar ook vele andere genres.

Op het forum dat destijds door Chief is overgenomen was ik iets actiever (de "net uit de pampers" status lag daar even achter me), op het vorige forum was ik vooral een frequente lezer.

Ooit startte ik met een Gameboy en liep daarna de hele Playstation reeks af tot nu de PS4.

Nadat OPM de vorige keer (toen niet definitief) het licht uit deed, ben ik zelf gestart met een blog op Facebook, Game Play Station, om al het nieuws dat ik verzamelde te delen met eventuele volgers. Ondertussen lukt dat aardig en heb ik mijn gaming hobby dus wat kunnen uitbreiden.

Nu ik er dan toch over begin, wie wil checken: http://www.facebook.com/gameplaystationblog

Maar dat is uiteraard niet het doel van mijn post. Ik wil graag terug wat actiever deelnemen aan het forum en vooral samen met andere leden discussiëren over hoe goed en veelbelovend die nieuwe games zijn en praten over al onze ervaringen in de virtuele werelden die we mogen ontdekken. :-)
Image


Game Play Station
cron