Re: Het afdwaaltopic

856
paveman wrote: 25 Nov 2021 08:47 'Alsof je een kind kan baren in 1 maand als je 9 vrouwen gebruikt' :lol: Geniale opmerking kolm!
Er hangt tegenwoordig simpelweg teveel af van het succes van een game..., dat is - ook met jouw verhaal hier nu - dus eigenlijk het probleem. Er is een giga budget terug te verdienen en de releasedatum is richting de financiers hiervan vaak heilig, want die hebben het geduld niet om langer te wachten op een (hopelijk) beter product. Daarom zie je over het algemeen minder slecht afgewerkte producten bij indies (naast vaak minder complex wellicht): dat zijn vaak producten geboren uit passie i.p.v. geboren uit een beoogd commercieel gewin. Jammer, maar in principe ook wel weer een logisch gevolg.
Ik moest ook gniffelen toen ik het las :lol:
Dat is de hedendaagse maatschappij in een notendop eigenlijk. Brengt het niet instant geld op, dan wordt het vaak verwezen naar de prullenbak. Terwijl - naar mijn mening - een mooi afgewerkt product zoveel beter oogt en veel meer zou kunnen opbrengen dan een te snel uitgebrachte game vol met bugs. Stukje van het probleem zit hem daar ook al wel in de verwachting van bv. previewers/reviewers. Tegenwoordig beginnen ze al in hun inleiding met excuses te gooien dat er nog patches gaan komen en dat we daar moeten doorheenkijken.
Een bouwvakker kan toch ook moeilijk een halfbakken huis afleveren en dan zeggen; we fixen dat wel in de komende maanden, terwijl je erin woont.

Een trend die al jaren bezig is (en waarvan ik weet dat velen het hier op hun heupen van krijgen) waar ik mij dus helemaal niet in kan vinden. Ik denk dat Ruler het ergens eerder aanhaalde; het is voor mij zeker de reden om geen games te pre-orderen of op release aan te schaffen.
Image

Re: Het afdwaaltopic

857
@paveman: wat je zegt klopt helemaal. Activision is zo ééntje met Call of Duty. Elk jaar in oktober/november komt de nieuwe game uit om dan in februari/maart te kunnen pronken met het verdiende geld. Om dan de rest van het jaar op hun lauweren te rusten, om dan copy-paste te doen het jaar erop met een nieuwe game. Daarom dat ik bewust Cold War en nu Vanguard gewoonweg weiger te kopen. Ik volg NerosCinema op Youtube (bekende Call of Duty Youtuber), en die haalt aan dat de Dark Aether camo in Cold War niet volledig over de wapens heen gaat. Het zou blijkbaar een easy fix zijn, maar gans het jaar (levenscyclus van een CoD game) hebben ze dit gewoonweg niet opgelost/gepatched. Eigenlijk wraakroepend naar de gamers die hun tijd erin steken in de grind om gewoon al die camo te kunnen unlocken.
Zelfde verhaal met Vanguard nu. Er zit een bug in het spel waarbij als je de riot shield op je rug draagt, je helft van de tijd ongenaakbaar bent. Die bug zat ook in de Modern Warfare game 2019... :? :q:

@Sanity: volledig akkoord. Een degelijk afgewerkt produkt gaat ook gewoon de klantenbinding beter onderhouden/nieuwe klanten aantrekken. Met de games van tegenwoordig stoten ze alleen maar trouwe aanhangers van de series af. Kijk maar naar Call of Duty (mezelf bijvoorbeeld) en nu ook met Battlefield 2042. Schandalig gewoon. En met de pre-orders hebben ze je geld al, games releasen en patchen doen we wel eens als we goesting, tijd en genoeg geld terug verdiend hebben. Ook de prijzen voor de standaard games, laat staan de special editions vind ik persoonlijk gewoonweg overdreven. Ik wil wel even stellen dat ik iemand ben die altijd voor degelijke kwaliteit zal betalen. Het goedkoopste koop ik zelden, het duurste ook niet. Maar ik verwacht gewoon van een produkt waarvoor je de juiste prijs betaald, het volledig is afgewerkt (games), of dat het deftig werkt zoals voorzien.

Het ganse free-to-play en betaal om te winnen model, irriteert mij mateloos. Battle Royal games/modes mogen ze van mij ook achterwege laten. Maak gewoon eens een deftige game met alle content erin bij release zonder bugs en glitches en kijk hoe gamers/consument je produkt gaan aanschaffen.

Dan zijn er nog de verschrikkelijke exclusives/voordelen van verschillende games/consoles. Battlefield 2042 waarbij je een week vroeger de game kan spelen... Een bepaalde mode in Call of Duty die pas een jaar later! speelbaar wordt voor Xbox-gamers. Ongelooflijk eigenlijk.

Vroeger had ik een kast vol met PS2 games. Bijna elke week ging ik naar de GM om fysiek, PS2 games te kopen. Ik kocht elk jaar Call of Duty en Battlefield. Ik kocht elk jaar FIFA en PES. Die games waren toen echt de moeite om te kopen. Splinter Cell games. En ik vergeet er ongetwijfeld een pak meer, want mijn geheugen laat mij even in de steek (Gran Turismo uiteraard). Good times.
Image

Re: Het afdwaaltopic

858
Die uitspraak is bij ons een beetje het standaard antwoord als de klant vraagt: En als we nu 2 keer zoveel mensen nemen, gaat het dan 2 keer zo snel? :saint:

Ik kwam deze tegen en vond hem wel toepasselijk in de discussie:
Image
Image

Re: Het afdwaaltopic

859
Ik las een artikel dat Playstation weer games naar mobiel wil brengen. In de comments was men er nogal negatief over.

Deed mij denken, hoe vet zou het zijn om oude PSP games op je telefoon te kunnen spelen. Zeker op nieuwe telefoons zou dit geen probleem moeten zijn. Misschien zelfs PSVita games?

Ik kan mij ook nog een patent herinneren van sony om van een telefoon een handheld te maken.

Business wise een interessante stap gezien Playstation zich naar markten aan het verplaatsen is waar ze nog niet sterk staan: PC, service games, shooters en nu dus ook mobile.

En het is een mooie actie richting Nintendo, die console kost al snel 300.-. Een Playstation controller kit met 5 oude games kan je al snel voor minder dan 100.- op de markt brengen. Iedereen heeft toch al een smartphone. Doe er ook nog een paar maand PSNow bij en je hebt iets wat misschien wel goed kan concurreren.

Ik zou t kopen.
Image
Of zoiets:
Image
https://playsense.nl/482473/sony-van-pl ... aande-ips/

https://playsense.nl/474127/sony-public ... ontroller/

Re: Het afdwaaltopic

860
Mja er zal waarschijnlijk wel potentieel in zitten, anders zou Sony hier niet over nadenken of zich in engageren.

Hadden we een paar jaar geleden niet de Xperia gsm of zoiets? Tis dus niet dat het de eerste maal is dat Sony zich hier zou aan wagen.

Ik persoonlijk zit er niet op te wachten. Could care less. Mobile gaming en dan specifiek games op een gsm zeggen mij niets.
Ze zouden beter de productie problemen met de PS5 aanpakken eerst oplossen en ervoor zorgen dat scalpers niet steeds weer nieuwe consoles te pakken krijgen.
Image

Re: Het afdwaaltopic

862
Na een tijd afwezigheid heb ik maar eens het forum opgezocht. De eerlijkheid biedt mij wel te zeggen dat ik een tijd lang niet aan deze site heb gedacht. Drukte thuis, werk en politiek en dan ook nog eens af en toe willen gamen en je vergeet zo dat er nog andere zaken zijn om af en toe naar te kijken. Ik merk dat op de site weinig is veranderd, zij het dat wat stiller is dan een tijdje geleden. Ach, de vaste ploeg is er nog steeds merk ik.
Image

Re: Het afdwaaltopic

864
NTGSruler wrote: 10 Feb 2022 10:28 Véél nieuwe leden komen er niet bij das een feit. Het is meer een chatsysteem geworden :P Maar ik vind het toch nog leuk en aangenaam om regelmatig in contact te blijven met die vaste kliek.
Ik denk dat dit voor de meesten van ons geldt. :lol:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Het afdwaaltopic

866
billie91 wrote: 09 Feb 2022 22:07 Na een tijd afwezigheid heb ik maar eens het forum opgezocht. De eerlijkheid biedt mij wel te zeggen dat ik een tijd lang niet aan deze site heb gedacht. Drukte thuis, werk en politiek en dan ook nog eens af en toe willen gamen en je vergeet zo dat er nog andere zaken zijn om af en toe naar te kijken. Ik merk dat op de site weinig is veranderd, zij het dat wat stiller is dan een tijdje geleden. Ach, de vaste ploeg is er nog steeds merk ik.
We zijn meer een veredelde en verheven Whatsapp groep :lol:
Image

Re: Het afdwaaltopic

870
Welkom terug, billie91! :cool:
Het is hier inderdaad niet zo druk als de Pure/OPM-tijden, maar nog altijd gezellig :)

Wat betreft oude PSP-games naar smartphone brengen: lijkt mij op zich wel leuk, al moeten die dan inderdaad wel met een controller gespeeld kunnen worden. De vraag is alleen hoeveel mensen hier nog op zitten te wachten, ik vind het ook geen belangrijke ontwikkeling, zou eerder een leuk extraatje zijn.
cron