Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9842
gamerke1992 wrote:
W.O.L.F. wrote:
NTGSruler wrote:---- Klote corona. Er is nu sprake dat mijn opleiding weer on hold zou gezet worden... Weer 2 maanden thuis, of "leren" via pc. Daar ben ik alvast geen voorstander van en heb ik ook laten weten. Ik heb goede hoop dat we gewoon doorzetten...
Om het van de kant van de opleider te zien (ik geef zelf leergroepen/sessies/korte opleidingen/bijscholingen, hoe je het ook wilt noemen): de lol van online dingen geven is er ook van. Al het leuke zit in de interactie en de reacties, het is zo ongelofelijk moeilijk digitaal :(

+/- Projectwerk, soms super druk en veel overuren, dan weer niet weten wat te doen met je tijd
+++ Het leuke aspect van mijn werk gaat eindelijk (langzaam) van start, namelijk het coachen van scholen naar (sterker) duaal leren :)
Ik geef op het werk les via een virtuele klas. Ik zie elke leerling zitten (op de 48 schermen voor mij zoals een muur) en zie hen zelfs zo gedetailleerd dat ik de gezichtsuitdrukking kan aflezen. Zij zien ook wanneer ik oogcontact met hen maak. Als ik bv naar persoon 1 kijk ziet die van thuis uit dat ik naar hem kijken. Terwijl persoon 2 mij ziet wegkijken. Iedereen kan elkaar op elk moment horen en ik kan echt heel interactief te werk gaan.

Dat is ook super populair nu want al mijn workshops en lessen zijn volledig volboekt. Gelukkig maar, want het was wel een zeer dure investering.

Zo zie je maar dat tijden veranderen.

Ik ben trouwens zelf totaal geen fan van zoom, teams of webex training. Je weet niet of mensen echt volgen en volgens mij is dit ook niet het geval.

Als ik zie dat iemand afgeleid is spreek ik ze aan.
En welk programma is dat dan? Want dat klinkt echt super, maar ook duur...

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9843
W.O.L.F. wrote:
gamerke1992 wrote:
W.O.L.F. wrote:
NTGSruler wrote:---- Klote corona. Er is nu sprake dat mijn opleiding weer on hold zou gezet worden... Weer 2 maanden thuis, of "leren" via pc. Daar ben ik alvast geen voorstander van en heb ik ook laten weten. Ik heb goede hoop dat we gewoon doorzetten...
Om het van de kant van de opleider te zien (ik geef zelf leergroepen/sessies/korte opleidingen/bijscholingen, hoe je het ook wilt noemen): de lol van online dingen geven is er ook van. Al het leuke zit in de interactie en de reacties, het is zo ongelofelijk moeilijk digitaal :(

+/- Projectwerk, soms super druk en veel overuren, dan weer niet weten wat te doen met je tijd
+++ Het leuke aspect van mijn werk gaat eindelijk (langzaam) van start, namelijk het coachen van scholen naar (sterker) duaal leren :)
Ik geef op het werk les via een virtuele klas. Ik zie elke leerling zitten (op de 48 schermen voor mij zoals een muur) en zie hen zelfs zo gedetailleerd dat ik de gezichtsuitdrukking kan aflezen. Zij zien ook wanneer ik oogcontact met hen maak. Als ik bv naar persoon 1 kijk ziet die van thuis uit dat ik naar hem kijken. Terwijl persoon 2 mij ziet wegkijken. Iedereen kan elkaar op elk moment horen en ik kan echt heel interactief te werk gaan.

Dat is ook super populair nu want al mijn workshops en lessen zijn volledig volboekt. Gelukkig maar, want het was wel een zeer dure investering.

Zo zie je maar dat tijden veranderen.

Ik ben trouwens zelf totaal geen fan van zoom, teams of webex training. Je weet niet of mensen echt volgen en volgens mij is dit ook niet het geval.

Als ik zie dat iemand afgeleid is spreek ik ze aan.
En welk programma is dat dan? Want dat klinkt echt super, maar ook duur...
Ja helaas wel, het is een hele dure investering.

Wij gebruiken WeConnect van Barco.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9844
NTGSruler wrote:Even reageren:

Ondertussen is beslist dat we gewoon verder doen. Ik heb een vast persoon gekregen waar ik "stage" bij loop. We volgen dus gewoon die persoon zijn werkdagen. Ook telkens in blokken van 5-6u om geen 12u met mondmasker op te moeten zitten. ( Ik weet wel dat veel mensen die langer moeten dragen tijdens hun werk). Voor het ritme betekent dit deze week bijvoorbeeld: donderdag van 8u tot 14, vrijdag van 19u tot 24u. De dagen dat ik thuis ben is thuiswerk. Ttz: ik moet mails en eventueel opdrachten volgen en behandelen. Ik hoef niet verplicht 8u achter de pc te zitten. Wat ik dus doe is alles eens uitpluizen :P Werken met radar en andere systemen is dan dus tijdens de stage. Eens besmettingen zouden minderen ( yeah right :lol: ) zou de intensiteit opgedreven kunnen worden. Eens we ons klaar voelen of zelf klaar achten, beginnen we zelfstandig. Dan vallen de thuiswerkdagen weg en doen we gewoon 12u shiften dag en nacht met de nodige dagen ertussen zoals het systeem voorzien is.

@Met0t0 : das minder goed nieuws! :( Sterkte met de tanden!


inderdaad, even op je tanden bijten !!

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9845
Ik ben maandag met mijn oudste zoon (8) naar de tandarts geweest. Hij had 2 gaatjes die gevuld moesten worden. Helaas was hij bij het bekend worden dat hij gaatjes had met zijn moeder bij de tandarts.... die is nogal panisch met dit soort dingen (alhoewel geen garantie dat het met mij anders was geweest natuurlijk). Gevolg: een kind dat letterlijk zat te shaken in de stoel....

En dat terwijl we eerder bij de kaakchirurg hebben gezeten om een tand bij hem te trekken en hij geen kik heeft gegeven...
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9846
paveman wrote:Ik ben maandag met mijn oudste zoon (8) naar de tandarts geweest. Hij had 2 gaatjes die gevuld moesten worden. Helaas was hij bij het bekend worden dat hij gaatjes had met zijn moeder bij de tandarts.... die is nogal panisch met dit soort dingen (alhoewel geen garantie dat het met mij anders was geweest natuurlijk). Gevolg: een kind dat letterlijk zat te shaken in de stoel....

En dat terwijl we eerder bij de kaakchirurg hebben gezeten om een tand bij hem te trekken en hij geen kik heeft gegeven...
Verwen je zoon maar een beetje. ;)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9850
Dat komt allemaal goed Paveman! Ik ben zelf ook niet echt gerust bij de tandarts. Het zijn dan ook allemaal vervelende zaken natuurlijk. Om er dan buiten te komen en een halve dag een lamme mond te hebben en wanneer je drinkt, je onmiddellijk andere kleren kan gaan aantrekken omdat alles uit je mond gelopen is :lol:

++++ Opleiding gaat prachtig! Te verwerken zaken gaan echt enorm breed waardoor het wel selectief opzoekwerk wordt bij niet-routine gerelateerde zaken. Maar nog steeds tevreden en zėėr gelukkig met mijn keuze!
++++ Gisteren mochten we eindelijk onze nieuwe vriend mee naar huis nemen! :love: :love: We hebben een Japanse Chin pup geadopteerd uit het asiel. De moeder is uit een appartement gehaald waar 17!! rassen bijeen zaten voor de kweek. De moeder is bevallen in het asiel, van 4 pups, waar wij er nu dus ééntje van hebben kunnen adopteren. Er waren enorm véél kandidaten, maar na een gesprek, en een bezoek zijn wij uitgekozen geweest! De moeder stelt het trouwens ook héél goed en is ondertussen ook geadopteerd, wat fantastisch is.
Gisteren was dus de eerste kennismaking met ons huis en de eerste nacht. Mollie ( hebben we ze genoemd), doet het echt gewoon fantastisch! Beetje aarzelend, maar nu al in minder dan 24u loopt ze vol vertrouwen rond in ons huis. Deze nacht heeft ze het uitstekend gedaan in de bench. De mensen in het asiel zijn er prachtig mee bezig geweest. Behoefte doet ze al zėėr flink op de puppiedoek en niet overal in huis. We moeten nog een maandje wachten vooraleer ze naar buiten mag om te plassen, aangezien ze echt nog klein is en het te koud is buiten.
De stiefdochter had speciaal aan haar papa gevraagd als ze mee kon gisteren ( aangezien het papa week is deze week), en had moeite om afscheid te nemen gisteren. Maar kijk morgenmiddag is ze terug bij ons, kan ze genieten van ons nieuwste gezinslid/kameraad!
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9851
NTGSruler wrote:Dat komt allemaal goed Paveman! Ik ben zelf ook niet echt gerust bij de tandarts. Het zijn dan ook allemaal vervelende zaken natuurlijk. Om er dan buiten te komen en een halve dag een lamme mond te hebben en wanneer je drinkt, je onmiddellijk andere kleren kan gaan aantrekken omdat alles uit je mond gelopen is :lol:

++++ Opleiding gaat prachtig! Te verwerken zaken gaan echt enorm breed waardoor het wel selectief opzoekwerk wordt bij niet-routine gerelateerde zaken. Maar nog steeds tevreden en zėėr gelukkig met mijn keuze!
++++ Gisteren mochten we eindelijk onze nieuwe vriend mee naar huis nemen! :love: :love: We hebben een Japanse Chin pup geadopteerd uit het asiel. De moeder is uit een appartement gehaald waar 17!! rassen bijeen zaten voor de kweek. De moeder is bevallen in het asiel, van 4 pups, waar wij er nu dus ééntje van hebben kunnen adopteren. Er waren enorm véél kandidaten, maar na een gesprek, en een bezoek zijn wij uitgekozen geweest! De moeder stelt het trouwens ook héél goed en is ondertussen ook geadopteerd, wat fantastisch is.
Gisteren was dus de eerste kennismaking met ons huis en de eerste nacht. Mollie ( hebben we ze genoemd), doet het echt gewoon fantastisch! Beetje aarzelend, maar nu al in minder dan 24u loopt ze vol vertrouwen rond in ons huis. Deze nacht heeft ze het uitstekend gedaan in de bench. De mensen in het asiel zijn er prachtig mee bezig geweest. Behoefte doet ze al zėėr flink op de puppiedoek en niet overal in huis. We moeten nog een maandje wachten vooraleer ze naar buiten mag om te plassen, aangezien ze echt nog klein is en het te koud is buiten.
De stiefdochter had speciaal aan haar papa gevraagd als ze mee kon gisteren ( aangezien het papa week is deze week), en had moeite om afscheid te nemen gisteren. Maar kijk morgenmiddag is ze terug bij ons, kan ze genieten van ons nieuwste gezinslid/kameraad!
Volgens mij hebben tandartsen weinig vrienden . . . overigens noemen wij dat verschijnsel een 'lekbek'. :goaway:
+++ Veel geluk en plezier met Mollie. Geen foto's aub anders gaat Kolm door haar hoeven. ;)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9853
Sora_Lizard wrote:Volgens mij hebben tandartsen weinig vrienden . . . overigens noemen wij dat verschijnsel een 'lekbek'. :goaway:
+++ Veel geluk en plezier met Mollie. Geen foto's aub anders gaat Kolm door haar hoeven. ;)
Mijn vorige tandarts benoemde het bijna elke keer weer 'ah, ja, jij bent een van de weinigen die hier altijd lachend binnen komt' :lol:
Als je een wortelkanaal-/zenuwbehandeling zonder verdoving overleefd hebt zijn er weinig dingen waar je nog zenuwachtig van wordt ;)
Image