Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9856
paveman wrote:
Sora_Lizard wrote:Volgens mij hebben tandartsen weinig vrienden . . . overigens noemen wij dat verschijnsel een 'lekbek'. :goaway:
+++ Veel geluk en plezier met Mollie. Geen foto's aub anders gaat Kolm door haar hoeven. ;)
Mijn vorige tandarts benoemde het bijna elke keer weer 'ah, ja, jij bent een van de weinigen die hier altijd lachend binnen komt' :lol:
Als je een wortelkanaal-/zenuwbehandeling zonder verdoving overleefd hebt zijn er weinig dingen waar je nog zenuwachtig van wordt ;)
Ik moet altijd vechten om niet in slaap te vallen tijdens een tandartsbezoek :shhhh:
Image

Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9862
Sora_Lizard wrote:- - - - - Ik erger me aan die volidioten die maar niet willen begrijpen dat ze die "onvrijheden" over zichzelf (en alle anderen) afroepen doordat zij door hun hersenloze gedrag er alleen maar voor zorgen dat de pandemie steeds langer duurt. :ziek:
Ik erger mij er aan dat de overheid denkt dat ze problemen kunnen oplossen door dingen te verbieden. De jeugd gaat toch wel uit.

Als overheid kun je dan beter gaan brainstormen over hoe je bestaande wensen het beste kan inrichten inplaats van simpel een verbod er op gooien. Vergelijk het met drugs en alcoholgebruik onder jongeren. Dat het verboden is heeft ook zelden iemand tegen gehouden.

Wat mij betreft gaan ze feesten toestaan, maar met strenge gezondheidscontroles. Dan sla je gelijk 4 vliegen in 1 klap.
- De jeugd kan weer uit.
- Meer zicht en controle op besmettingen en de verspreiding daar van. Eventuele besmette individuen opsluiten (a.k.a. quarantaine).
- De evenementen industrie heeft weer wat te doen.
- Dan hoeft die industrie niet meer van onze belastingscenten te leven.

En dan hebben we nog een heleboel andere banen die verboden zijn. Er zijn inmiddels zoveel mensen die niks te doen hebben en onze belastingscenten aan het opslurpen zijn. Dus hier nog een idee:
- Laat een werkkamp bouwen.
- Zet daar alle werklozen aan het werk.
- Laat deze mensen mondkapjes naaien.
- Of beademingsapparatuur in elkaar sleutelen.
Dan hoeven we die arme Oeigoeren in hun werkkampen ook niet meer te vragen om aan het werk te gaan en het scheelt transportkosten.

Oke deze laatste alinea gaat wat te ver. Misschien. Maar ik denk dat Nederlandse werkkampen een stuk humanitairder zullen zijn dan daar in China.

Tot zo ver mijn coronacrisis rant. :p

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9863
Het gaat niet eens om de jongeren. Wat er nu gebeurt wordt georganiseerd door de beroeps onruststokers, dezelfde raddraaiers als die van kozp en zo. Feitelijk zijn het gewoon moordenaars want hoe langer dit duurt des te meer mensen sterven er aan. Dan gaat het echt niet alleen om de schade die ze aanrichten, het gaat ook om die mensen die 'vastzitten' op de Canarische eilanden. Wat doe je daar in godsnaam?

Zo kunnen we weer lekker nieuwe besmettingen importeren.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9864
Het doel van die avondklok is voorkomen dat mensen nu thuis bij elkaar feest gaan vieren want ja, ze moeten nu om 21u al thuis zijn of de hele nacht blijven. En dat werkt: Dit weekend waren er op zaterdag en zondag geen feestjes meer bij de buren waar er de afgelopen weken elk weekend op vrijdag, zaterdag en zondag een feestje was tot een stuk in de nacht... Mensen houden zich niet aan de bezoekregels dus ja, dan maar een andere oplossing.

Mensen blijven ook met een hoestje/kuchje enzoverder gewoon naar buiten gaan ipv thuis te blijven. Ook als ze een afspraak voor een test hebben gaan ze nog vrolijk andere dingen doen met andere mensen. Als mensen zich echt aan de regels zouden houden en thuis zouden blijven als ze ook maar iets van ziekte vertonen, dan zaten we nu niet in de zoveelste golf.

Maar hé... wij zitten nog maar sinds half maart thuis omdat voor ons allebei een besmetting dodelijk is :q:

Ik kom alleen nog buiten om naar de bakker te gaan en dat op een moment dat het daar rustig is.

En die rellen... protesteren is 1 ding, zaken van iemand anders kapot maken en politie aanvallen is een ander ding. Het lijkt hier naderhand wel de USA.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9866
Kolm wrote:Het doel van die avondklok is voorkomen dat mensen nu thuis bij elkaar feest gaan vieren want ja, ze moeten nu om 21u al thuis zijn of de hele nacht blijven. En dat werkt: Dit weekend waren er op zaterdag en zondag geen feestjes meer bij de buren waar er de afgelopen weken elk weekend op vrijdag, zaterdag en zondag een feestje was tot een stuk in de nacht... Mensen houden zich niet aan de bezoekregels dus ja, dan maar een andere oplossing.

Mensen blijven ook met een hoestje/kuchje enzoverder gewoon naar buiten gaan ipv thuis te blijven. Ook als ze een afspraak voor een test hebben gaan ze nog vrolijk andere dingen doen met andere mensen. Als mensen zich echt aan de regels zouden houden en thuis zouden blijven als ze ook maar iets van ziekte vertonen, dan zaten we nu niet in de zoveelste golf.

Maar hé... wij zitten nog maar sinds half maart thuis omdat voor ons allebei een besmetting dodelijk is :q:

Ik kom alleen nog buiten om naar de bakker te gaan en dat op een moment dat het daar rustig is.

En die rellen... protesteren is 1 ding, zaken van iemand anders kapot maken en politie aanvallen is een ander ding. Het lijkt hier naderhand wel de USA.
Ik heb ook een hekel aan al die protesten die uitmonden in rellen. Ik geloof dat die zaken vaak met goede bedoelingen starten, maar meer wel dan niet komen er dan een bende amokmakers aan te pas (die in de verste verte niets met het protest te maken hebben) om zich wat uit te leven en schade te berokkenen. Wat denk je nu echt te bereiken door een trailer van een testdorp in brand te steken? Dat politiekers ineens een aha-erlebnis gaan hebben of beter nog, dat het virus zijn opmars zal stoppen?

Ik las laatst nog een artikel met interviews van enkele mensen in Wuhan en omstreken. Hoewel ik helemaal geen voeling heb met de manier waarop dat land bestuurd wordt, kan ik wel alleen maar vaststellen dat hun aanpak werkt. Korte periodes van uitermate streng zijn, is volgens mij de enige manier om dit onder controle te krijgen. Niet dat aanmodderen dat nu gebeurt. Nu ook weer in België: ze gaan dan eindelijk buitenlandse reizen aan banden leggen (maar er zijn wel nog tig achterpoortjes die je kan gebruiken). Altijd twee treinen te laat met het ondernemen van actie en zo gaat dat maar door. Maar ja, is natuurlijk gewoon een weerspiegeling van de maatschappij.

Maar goed, we gaan positief eindigen: ++++ bijna platinum #100 :lol:
Image