Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10247
FGras wrote: 07 Jul 2021 14:55 + weekendje dusseldorf
- de banden van mijn motor zijn versleten en het is te laat voor nieuwe banden. De auto is een diesel en mag de stad niet in. En het openbaar vervoer daar naar toe kost 100 tot 150 euro. Dus dat wordt heel heel voorzichtig motor rijden. :S
+ wordt dan wel een leuk dagje met vrienden!
- - Persoonlijk vind ik noch het een noch het ander verstandig. Desondanks wens ik je een fijn weekend en kom gezond weer terug.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10248
Ik vermoed dat we volgende maand niet meer gaan versoepelen ( grote evenementen die mogen georganiseerd worden =》 Rock Werchter met 70000 mensen.

Het mondmasker mag van mij nu eigenlijk wel afgeschaft worden. Deze namiddag pannenkoek gaan eten voor de verjaardag van de zoon van mijn zus. En vóór we vertrokken: aja mondmasker niet vergeten. Ik vertik het niet om die aan te doen ofzo, maar dat was al genoeg om mijn zin om te gaan kwijt te zijn. Ik vraag mij ook af in hoeverre dit effectief en noodzakelijk is op sommige plaatsen. In de tearoom zaten we buiten ( voldoende verluchting alsook afstand). In de gym moet je mondmasker op hebben bij het verplaatsen in de zaal, tijdens je oefening mag die af... om dan tijdens het verplaatsen naar je volgende oefening weer aan te moeten doen :nerd:

Soit, ik hou mij aan de regels, daar niet van.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10249
Het valt mij in ieder geval, net als kolm, op dat gewoon niemand het mondkapje (mondmasker) meer draagt nu het niet meer verplicht is. Dan vraag ik me dus af: vond iedereen het dan eigenlijk onzin, of hebben we de illusie dat we door een vaccin veilig zijn. Ik heb al eerder aangegeven dat ik persoonlijk niet geloof in de werking van het mondkapje, dus vind het niet erg dat het niet meer nodig is, maar vind het wel enorm opvallend. Ik krijg het idee dat er hard door velen geroepen werd dat mondkapjes nodig zijn, maar dan verwacht je toch dat de meeste mensen dit ook bij vervallen van de verplichting blijven dragen, toch?
Moet er dan echt iemand zijn die je vertelt om iets te doen, of verwachten we alleen maar van anderen dat ze het voor ons doen of zo? Ik begrijp het niet.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10250
paveman wrote: 08 Jul 2021 11:24 Het valt mij in ieder geval, net als kolm, op dat gewoon niemand het mondkapje (mondmasker) meer draagt nu het niet meer verplicht is. Dan vraag ik me dus af: vond iedereen het dan eigenlijk onzin, of hebben we de illusie dat we door een vaccin veilig zijn. Ik heb al eerder aangegeven dat ik persoonlijk niet geloof in de werking van het mondkapje, dus vind het niet erg dat het niet meer nodig is, maar vind het wel enorm opvallend. Ik krijg het idee dat er hard door velen geroepen werd dat mondkapjes nodig zijn, maar dan verwacht je toch dat de meeste mensen dit ook bij vervallen van de verplichting blijven dragen, toch?
Moet er dan echt iemand zijn die je vertelt om iets te doen, of verwachten we alleen maar van anderen dat ze het voor ons doen of zo? Ik begrijp het niet.
Veel heeft ongetwijfeld met een kudde mentaliteit te maken. Ik schat dat er tig mensen zullen zijn die bv. naar een stad gaan met een mondmasker op zak en misschien zelfs de intentie om het te dragen. Echter; wanneer niemand het draagt, krijgen de meeste waarschijnlijk 'schrik' om het dragen om als rare enkeling beschouwd te worden. Peer pressure valt niet te onderschatten.

En ja; de overgrote meerderheid heeft iemand nodig van bovenaf die zegt wat wel en niet mag. Dat hele 'wij vertrouwen op het gezond verstanden van de mensen' blijkt toch al te vaak niet te werken :lol:
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10252
Mr.Wolf wrote: 08 Jul 2021 20:31 +++/--- Het leven op een dienst burgerzaken van het stadhuis is zwaar, maar wel leuk! Het blijft toch moeilijk werk aangezien ik er echt in gegooid werd... Vandaag ook een enorm lastige klant gehad met (volgens mij) een verstandelijke beperking waar ik van ver wel een beetje schrik van kreeg...
De zware zaken van op dit moment worden meestal nog leuke anekdotes voor later ;) Ik ben er bij mijn job ook in gegooid ter vervanging van iemand met een burn-out en heb toch heel veel op korte tijd kunnen leren. Komt wel goed als ge het graag doet! :cool:

--- Ik slaap nu nog minder dan voor de verhuis, ook al hebben we minder werk dan tijdens die maanden... :moe:
+ ... Gelukkig is het in het nieuwe appartement veel rustiger slapen dan naast het tankstation waar we vroeger woonden :relief:
--- Veel collega's op reis en drukke weken in het vooruitzicht. Ook nog eens hopen dat er niemand besmet terugkomt van op reis... :covid:

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10255
paveman wrote: 22 May 2021 20:57 Hey Soldier! Welcome back!!
@met0t0/WOLF: mooi dat het er op begint te lijken! Dozen inmiddels aan kant ook??
Beetje laat antwoord, maar er staan nog een paar dozen... Na het bouwverlof wordt de nis in ons keukeneiland een kast en de inhoud van die dozen komt daarin :)

+/- Ik doe sinds juni een vervanging op het CLB (centrum leerlingbegeleiding), het was letterlijk lopen, rennen, springen, vallen, opstaan en weer doorgaan. Zeker omdat het eerst de zwaarste casussen zijn die je krijgt (want mijn collega was even afwezig voor ze vervangen werd) en omdat je snel vooruit moet wegens zomervakantie in het vooruitzicht...
++ Nu wat tijd om uit te blazen, nog tem morgen werken, maar enkel adviesgesprekken rond studiekeuze en echt moeilijk is dat niet :)

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10257
paveman wrote: 12 Jul 2021 23:50
Sanity penguin wrote: 12 Jul 2021 09:21 ---- vinger tussen de deur. Pijnlijke affaire :lol:
+++ Italië gewonnen of nog beter; Engeland verloren :lol:
Balen van die vinger tussen de deur, maar...
+++++++++++++ Engeland verloren inderdaad!! :lol:
Ik ken maar weinigen die nog enige sympathie voor Engeland hadden...
Het ding is; de spelers kan ik op zich nog smaken (paar uitzonderingen maar dat is altijd) en ik heb echt wel medelijden met een Saka of Rashford die dan puur daarvoor worden "opgeofferd" door de coach. Zonder balgevoel en met die druk. Riante loon ten spijt kan dat geen goed gevoel geven.

Het zijn vooral de supporters die het er bij mij om doen. Altijd het volkslied uitjouwen en winst of verlies; alles wordt altijd kort en klein geslagen. Een echte schande.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10259
------------- het vreselijke weer in (delen van) België, Nederland en Duitsland en alle gevolgen
+ Gelukkig bij ons thuis niet te veel last gehad. Veel regen, maar niet meteen om grote zorgen over te maken
++ de zomer lijkt nu op gang te komen
-- stijgende coronacijfers
?? mondmasker is op meer en meer plaatsen niet meer verplicht in de gemeente (winkelstraten), maar ik blijf het gewoon dragen. Ik ben nog niet volledig gevaccineerd en het virus is nog steeds onder ons. En het is praktischer om het gewoon op te houden ipv op, af, op, af telkens je een winkel binnen/buiten gaat.
---- zagers en klagers over vaccinaties. Ik heb helemaal geen probleem met mensen die bewust niet kiezen voor een vaccinatie. Dat is volledig eigen keuze en dat respecteer ik. Ik heb alleen geen zin om regelmatig naar de redenen te luisteren waarom ze er niet voor kiezen. Bij de mensen waar ik van weet dat ze er niet voor gekozen hebben, zijn dat heel vaak dingen die ze eens ergens hebben gelezen op een of andere website of via via via via via via van iemand gehoord hebben. Dingen die allemaal al weerlegd zijn door de wetenschap. Zo'n gesprekken negeer ik bewust of blok ik meteen af.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10260
+++ Gisteren met een kano op het Gentse water gevaren, leuke ervaring. Nu nog wat oefenen en dan kunnen we het meer doen voor een langere tocht :)
+++ Nu mooi zomerweer en eigenlijk afgelopen week zo goed als geen regen gehad...
--- ... in tegenstelling tot de andere landsdelen, wat een ramp :O Hopelijk woont hier niemand in de getroffen gebieden?
cron