Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10291
met0t0 wrote: 29 Aug 2021 14:19 Dat wil ik ook graag eens proberen, maar het is al 3 jaar geleden dat ik hem heb aangesloten, dus ik ben bang dat hij niet meer zou werken plots :shhhh:

--- Frustrerende en vermoeiende weken op het werk
+++ Donderdag voor het eerst sinds de coronacrisis terug naar een concert gegaan, wat een ervaring :)
Zou in principe geen probleem mogen zijn tenzij je er tijdens de verhuis mee gegooid hebt...
Misschien wel even goed afstoffen/stofzuigen voor je hem aanzet en alvast wat tijd voorzien voor updates maar meestal is een systeemupdate niet cumulatief zoals bij PS3 games wel het geval is. Dus gewoon 1 file downloaden en installen :)
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10294
paveman wrote: 30 Aug 2021 10:57 Nou.... elke keer als ik de PS3 update heb ik wel weer eens een fout, waardoor ik geen beeld krijg. Laatste keer heb ik er toch best lang over gedaan om de PS3 weer actueel en werkend te krijgen....
En was dat altijd op dezelfde tv? Want ik weet dat ik vroeger wel is dat soort problemen had als ik de PS3 wisselde van tv.
Na een update heb ik het voor zover ik me kan herinneren nog nooit gezien op de 2 PS3's hier in huis (FAT 80GB en Ultra Slim 500GB).
En wat heb je dan gedaan om het weer werkend te krijgen? Met safe mode?

PS4 die op automatisch ingesteld staat kan ondertussen wel goed om met wisselen tussen verschillende tv's, in het begin was dat nog wel is lastig.

--- Ik ben nog lang niet uitgespeeld op PS3 maar ik krijg ondertussen wel echt het gevoel dat de PS3 aan het overlijden is... niet zozeer mijn PS3 maar in het algemeen.
--- Hoewel mijn PS3 de laatste tijd wat moeilijk doet om een nieuwe disc aan te pakken, waarschijnlijk komen de armpjes niet goed meer tegen de sensoren waardoor hij niet goed registreert dat er een disc inzit.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10296
NTGSruler wrote: 31 Aug 2021 05:38 ---- Ik lees net dat Chinese kinderen vanaf 1 september maximum 3u online meer mogen gamen. Op vrijdag, zaterdag, zondag of feestdagen van 20-21u.
Waar gaan we toch in godsnaam naartoe in deze wereld? :O
Online gamen, offline mag dus nog wel?

In sommige Australische staten mag je maar 1 uur per dag naar buiten om te recreëren. Met een boete van duizenden euro’s als gevolg als je dat overtreed. Daar maak ik mij iets meer zorgen over. Dat was gewoon een westers en vrij land.

Over een paar jaar hebben we enkel nog totalitaire regimes.

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10297
Dat laatste is mijn punt eigenlijk. We worden alsmaar meer in een keurslijf geduwd, weg van vrijheden en zaken die plezier verschaffen, tenzij we ervoor nodig zijn voor de plezieren van totalitaire machtshebbers die alle zin met de realiteit verloren zijn. We worden van jongs af klaargestoomd om ons leven al werkend te spenderen ( pensioenleeftijd 67 anyone?) Voor de rijken die alsmaar rijker worden en ons beschouwen als plebs.

De ganse situatie in Afghanistan is zorgwekkend voor de rest van de wereld. Anderhalf jaar van mijn leven heb ik daarvoor gegeven en wat krijgen we terug? Een regime waarbij vrouwen niets waard zijn. Achteruit gaan we ipv vooruit. De westerse wereld is niet anders, alleen is het hier meer verdoken hoe we gemanipuleerd worden.
Daarbovenop hebben we een Belgische premier die de Amerikanen eens de les gaat spellen :lol:
Diezelfde die jaren onze Defensie kapot bezuinigd hebben. We hebben maar minimale middelen om notabene onze eigen landgenoten te helpen in een crisis ( overstromingen).
Er is verdomme genoeg om op orde te stellen in ons eigen land, dat we ons moeten gaan moeien met andere zaken in het buitenland.

Tot zover mijn beklag! :)

Anyone hyped for Battlefield 2042?
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10299
--- Rocky work life... Ik zou er bijna over nadenken om een stabiele job te gaan zoeken, maar dat blijkt binnen mijn passie (inclusief onderwijs) niet echt te bestaan :p
+/- Op haar verjaardagsfeestje vroeg één van mijn babysitkindjes mij dood serieus of ik ook naar 'Dans van de Farao' de K3-film zou gaan. Ik legde toen heel serieus uit dat met0t0 en ik eerder naar volwassenenfilms gaan zoals Star Wars. Drie keer raden waar ik gisteren was met het meisje dat ik assisteer... :p

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10302
gamerke1992 wrote: 03 Sep 2021 19:51 +++ weekend
+++ heftige weekjes
--- mijn vriendin die leerkracht is, is nooit voor 20 uur thuis en moet elke dag om 8 uur op school zijn. Niet normaal hoe veel ze moet werken. Mensen begrijpen dat niet en denken altijd maar dat leerkrachten mooie uren hebben. (en neen ze is niet op 1 september begonnen. Ze moest van de school al op 16 augustus beginnen).
Ik ken verschillende mensen die uit het onderwijs zijn gestapt om die reden. Vooral ook de onzekerheid of er nog wel een plaats is op de school speelde voor de meesten mee.


+++ Door stom toeval een mooie kans op het werk gekregen
+++ leuk gevoel als ze me zo vertrouwen :D
--- nog steeds geen PS5 of zicht op een exemplaar
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10304
Kolm wrote: 29 Aug 2021 16:22
met0t0 wrote: 29 Aug 2021 14:19 Dat wil ik ook graag eens proberen, maar het is al 3 jaar geleden dat ik hem heb aangesloten, dus ik ben bang dat hij niet meer zou werken plots :shhhh:
Zou in principe geen probleem mogen zijn tenzij je er tijdens de verhuis mee gegooid hebt...
Misschien wel even goed afstoffen/stofzuigen voor je hem aanzet en alvast wat tijd voorzien voor updates maar meestal is een systeemupdate niet cumulatief zoals bij PS3 games wel het geval is. Dus gewoon 1 file downloaden en installen :)
Afstoffen/stofzuigen zou ik sowieso wel doen, verder is hij altijd heel zacht verplaatst dus daar zou geen probleem mogen zijn. Ik denk eigenlijk dat het al een stuk langer is dan 3 jaar is dat ik hem niet meer heb aangezet, daarom dat ik er wat schrik van heb... Het is nog een 60 GB model van op de launch.

-/+ Onze wekelijkse activiteiten komen zo stilaan terug op het niveau van voor de coronacrisis. Toen leek dat allemaal vlot te lukken, nu is dat toch terug even zoeken :shhhh:
+ Mooi weer, de warmte gaat 's avonds gelukkig sneller weg omdat het vroeger donker is

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10305
gamerke1992 wrote: 03 Sep 2021 19:51 +++ weekend
+++ heftige weekjes
--- mijn vriendin die leerkracht is, is nooit voor 20 uur thuis en moet elke dag om 8 uur op school zijn. Niet normaal hoe veel ze moet werken. Mensen begrijpen dat niet en denken altijd maar dat leerkrachten mooie uren hebben. (en neen ze is niet op 1 september begonnen. Ze moest van de school al op 16 augustus beginnen).
Er is een reden waarom ik met mijn lerarendiploma niet als leerkracht aan de slag ga... Het is immens zwaar werk en zeer ondergewaardeerd. Tegelijk zorgt de druk op de leerkrachten er ook voor dat ze minder mentale ruimte voelen om te reflecteren of iets nieuws te wagen. In het onderwijs, op alle niveau's, moet je een gepassioneerde volhouder zijn. En ja, er zijn uitzonderingen, zij die de kantjes er vanaf lopen, maar noem mij 1 beroep waarin dat niet bestaat... Alleen zijn leerkrachten enorm zichtbaar en onderwijs is één van de weinige dingen waar iedereen ervaring mee heeft.

-- Stilte voor de storm op het werk, alles komt traag op gang, soms weet ik even niet wat te doen, maar ik weet dat ik over een paar weken super veel werk zal hebben. Voor sommige dingen moet je gewoon wachten op anderen, op het juiste moment, op...
+/- 's ochtends in de schaduw op het terras werken (we wonen op een appartement), samen met Jerome (de kat), maar die ziet de buurkatten niet graag, dus zijn leiband moet strak gespannen blijven zodat hij geen ruzie gaat maken en netjes in de zetel blijft (we weten waarom hij een gareelke en een leiband aan moet op het terras...)