Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10351
Kolm wrote: 05 Oct 2021 20:47
Mr.Wolf wrote: 05 Oct 2021 19:58 Bedankt voor de lieve antwoorden! Ik heb een afspraak gemaakt met mijn begeleider op school (tevens ook opleidingshoofd) om mijn bezorgdheden eens te uiten... Zo kan ik ook vragen of het nog mogelijk is om vakken harder te spreiden!
Ik weet niet waar je precies dat schakelprogramma gaat volgen en voor welk vak precies. Ik heb zelf het schakelprogramma voor de master informatica gedaan aan de KULeuven en dat was inderdaad zwaar. Wij kregen vakken die een samenraapsel waren van wat een bachelor informatica aan de KULeuven krijgt in 3 jaar. Hierbij zaten we dus ook in lessen van de 3 verschillende jaren. Binnen 1 zo'n jaar waren de deadlines over vakken heen redelijk goed op elkaar afgesteld. Echter voor de schakelstudenten was dat totaal niet het geval met 4-5 deadlines in 1 week waarbij het zelfs niet mogelijk was om die te halen als je meteen aan een project begon als je het kreeg en aan het volgende zodra je ermee klaar was.

Uiteindelijk is er bij ons een soort wekelijks overleg gekomen met 2 professoren (die ook aan ons les gaven) waarin dan onze problemen die specifiek voor het schakelprogramma waren, werden besproken. Deze professoren gingen dan in overleg met andere betrokken professoren om te kijken naar een oplossing. Hierdoor werden dan voor schakelstudenten bijvoorbeeld bepaalde deadlines verplaatst.

Het belangrijkste is dat je ergens aan de bel kan trekken als bepaalde dingen echt teveel worden. In dat opzicht is het goed dat je begeleider ook meteen het opleidingshoofd is :)
Ik heb exact hetzelfde mee gemaakt. Wij hadden lessen samen met geneeskunde, biomedische wetenschappen en seksuologie. Heel vaak vielen deadlines of lessen samen met deadlines van andere vakken, wat niet onlogisch klinkt als je overal bij andere richtingen aansluit. Wij hebben vaak via de studentenorganisatie problemen moeten aankaarten, waarna er oplossingen werden gezocht voor de lectoren.

Ik herinner mij nog goed dat er 2 deadlines samen vielen met economie (van de biomedische richting). Ze hebben toen 2 lessen gesplitst en de deadlines aangepast.

Een schakelprogramma is zonder meer zwaar. Het voelt aan alsof je meerdere jaren in 1 jaar doet. Behalve de masterproef, viel het masterjaar dan beter mee.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10352
Sora_Lizard wrote: 04 Oct 2021 20:58 +++ Capt'n is back! Komt goed uit nu FB, Whatsapp en Instagram eruit liggen. :cool:
Hehe, wist zelfs niet dat ze in panne lagen.

--- meer moe dan ik dacht
--- meer pijn in de knie vandaag dan ik dacht
--- lááánge online events
--- life's shitty things
--- RNG
+++ chocokoek van de bakker
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10353
gamerke1992 wrote: 05 Oct 2021 22:19
Kolm wrote: 05 Oct 2021 20:47
Mr.Wolf wrote: 05 Oct 2021 19:58 Bedankt voor de lieve antwoorden! Ik heb een afspraak gemaakt met mijn begeleider op school (tevens ook opleidingshoofd) om mijn bezorgdheden eens te uiten... Zo kan ik ook vragen of het nog mogelijk is om vakken harder te spreiden!
Ik weet niet waar je precies dat schakelprogramma gaat volgen en voor welk vak precies. Ik heb zelf het schakelprogramma voor de master informatica gedaan aan de KULeuven en dat was inderdaad zwaar. Wij kregen vakken die een samenraapsel waren van wat een bachelor informatica aan de KULeuven krijgt in 3 jaar. Hierbij zaten we dus ook in lessen van de 3 verschillende jaren. Binnen 1 zo'n jaar waren de deadlines over vakken heen redelijk goed op elkaar afgesteld. Echter voor de schakelstudenten was dat totaal niet het geval met 4-5 deadlines in 1 week waarbij het zelfs niet mogelijk was om die te halen als je meteen aan een project begon als je het kreeg en aan het volgende zodra je ermee klaar was.

Uiteindelijk is er bij ons een soort wekelijks overleg gekomen met 2 professoren (die ook aan ons les gaven) waarin dan onze problemen die specifiek voor het schakelprogramma waren, werden besproken. Deze professoren gingen dan in overleg met andere betrokken professoren om te kijken naar een oplossing. Hierdoor werden dan voor schakelstudenten bijvoorbeeld bepaalde deadlines verplaatst.

Het belangrijkste is dat je ergens aan de bel kan trekken als bepaalde dingen echt teveel worden. In dat opzicht is het goed dat je begeleider ook meteen het opleidingshoofd is :)
Ik heb exact hetzelfde mee gemaakt. Wij hadden lessen samen met geneeskunde, biomedische wetenschappen en seksuologie. Heel vaak vielen deadlines of lessen samen met deadlines van andere vakken, wat niet onlogisch klinkt als je overal bij andere richtingen aansluit. Wij hebben vaak via de studentenorganisatie problemen moeten aankaarten, waarna er oplossingen werden gezocht voor de lectoren.

Ik herinner mij nog goed dat er 2 deadlines samen vielen met economie (van de biomedische richting). Ze hebben toen 2 lessen gesplitst en de deadlines aangepast.

Een schakelprogramma is zonder meer zwaar. Het voelt aan alsof je meerdere jaren in 1 jaar doet. Behalve de masterproef, viel het masterjaar dan beter mee.
Het probleem bij mij is dat ik nooit enorm veel wiskunde heb gezien en dat ik amper electronica heb gedaan! Dus er kruipt al best wat tijd in om hiermee in bij te benen. Dinsdag hebben we bv. wiskunde en een vak waarin we in VHDL moeten programmeren en ben ik pas thuis tegen 18 uur, maar tegen woensdag moeten we wiskunde al voorbereiden en al de oefeningen voor een deel maken. Woesdag ben ik ook pas tegen 18 uur thuis. Er wordt dan ook verwacht dat ik tegen donderdag voor een groot deel van de programmeeroefeningen af heb. Om even een indicatie te geven ben ik dinsdag 2 uur lang bezig geweest met 1 oefening en die was zelfs nog niet afgeraakt... Zo moest ik er dan een stuk of 8 maken... Een bepaald vak gebruikt ook al heel complexe integralen voor wiskunde, maar binnen ons vak wiskunde komt de uitleg voor integralen pas in december. Ik heb gewoon met dit programma veel te weinig tijd om mijn vakken bij te houden en mijn oefeningen daarbovenop te maken. Vandaar lijkt het mij beter om een paar van de moeilijkere vakken uit te schuiven naar volgend jaar zodat ik mij nu kan focussen op de basisvakken om zo volgend jaar beter mee te zijn met de complexere!
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10354
Mr.Wolf wrote: 06 Oct 2021 20:21
gamerke1992 wrote: 05 Oct 2021 22:19
Kolm wrote: 05 Oct 2021 20:47
Mr.Wolf wrote: 05 Oct 2021 19:58 Bedankt voor de lieve antwoorden! Ik heb een afspraak gemaakt met mijn begeleider op school (tevens ook opleidingshoofd) om mijn bezorgdheden eens te uiten... Zo kan ik ook vragen of het nog mogelijk is om vakken harder te spreiden!
Ik weet niet waar je precies dat schakelprogramma gaat volgen en voor welk vak precies. Ik heb zelf het schakelprogramma voor de master informatica gedaan aan de KULeuven en dat was inderdaad zwaar. Wij kregen vakken die een samenraapsel waren van wat een bachelor informatica aan de KULeuven krijgt in 3 jaar. Hierbij zaten we dus ook in lessen van de 3 verschillende jaren. Binnen 1 zo'n jaar waren de deadlines over vakken heen redelijk goed op elkaar afgesteld. Echter voor de schakelstudenten was dat totaal niet het geval met 4-5 deadlines in 1 week waarbij het zelfs niet mogelijk was om die te halen als je meteen aan een project begon als je het kreeg en aan het volgende zodra je ermee klaar was.

Uiteindelijk is er bij ons een soort wekelijks overleg gekomen met 2 professoren (die ook aan ons les gaven) waarin dan onze problemen die specifiek voor het schakelprogramma waren, werden besproken. Deze professoren gingen dan in overleg met andere betrokken professoren om te kijken naar een oplossing. Hierdoor werden dan voor schakelstudenten bijvoorbeeld bepaalde deadlines verplaatst.

Het belangrijkste is dat je ergens aan de bel kan trekken als bepaalde dingen echt teveel worden. In dat opzicht is het goed dat je begeleider ook meteen het opleidingshoofd is :)
Ik heb exact hetzelfde mee gemaakt. Wij hadden lessen samen met geneeskunde, biomedische wetenschappen en seksuologie. Heel vaak vielen deadlines of lessen samen met deadlines van andere vakken, wat niet onlogisch klinkt als je overal bij andere richtingen aansluit. Wij hebben vaak via de studentenorganisatie problemen moeten aankaarten, waarna er oplossingen werden gezocht voor de lectoren.

Ik herinner mij nog goed dat er 2 deadlines samen vielen met economie (van de biomedische richting). Ze hebben toen 2 lessen gesplitst en de deadlines aangepast.

Een schakelprogramma is zonder meer zwaar. Het voelt aan alsof je meerdere jaren in 1 jaar doet. Behalve de masterproef, viel het masterjaar dan beter mee.
Het probleem bij mij is dat ik nooit enorm veel wiskunde heb gezien en dat ik amper electronica heb gedaan! Dus er kruipt al best wat tijd in om hiermee in bij te benen. Dinsdag hebben we bv. wiskunde en een vak waarin we in VHDL moeten programmeren en ben ik pas thuis tegen 18 uur, maar tegen woensdag moeten we wiskunde al voorbereiden en al de oefeningen voor een deel maken. Woesdag ben ik ook pas tegen 18 uur thuis. Er wordt dan ook verwacht dat ik tegen donderdag voor een groot deel van de programmeeroefeningen af heb. Om even een indicatie te geven ben ik dinsdag 2 uur lang bezig geweest met 1 oefening en die was zelfs nog niet afgeraakt... Zo moest ik er dan een stuk of 8 maken... Een bepaald vak gebruikt ook al heel complexe integralen voor wiskunde, maar binnen ons vak wiskunde komt de uitleg voor integralen pas in december. Ik heb gewoon met dit programma veel te weinig tijd om mijn vakken bij te houden en mijn oefeningen daarbovenop te maken. Vandaar lijkt het mij beter om een paar van de moeilijkere vakken uit te schuiven naar volgend jaar zodat ik mij nu kan focussen op de basisvakken om zo volgend jaar beter mee te zijn met de complexere!
Ook dat herken ik helaas. Ik had als bachelor verpleegkunde gestudeerd en plots kwam ik in een schakelprogramma waar 50% van de vakken over statistiek ging. Dat is van heel sociale en medische vakken naar pure wiskundige vakken.

Wanneer we dan een analyse moesten uitvoeren van een set data zat ik per opdracht vaak 8 uur met SPSS te berekenen. Dat was bovenop de lessen en deze opdrachten waren er echt wel wekelijks.

Wat ik vooral wil meegeven is dat je zal moet knokken. Maar op het einde van de rit is het dit allemaal dubbel en dik waard. Door het bezitten van een master heb ik zo veel meer kansen, een hoger loon en merk ik dat ik serieuzer wordt genomen. Zeker omdat ik in mijn job veel contact heb met artsen.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10355
Voor mij is het allemaal te lang geleden dan dat ik het me in detail kan herinneren. Maar ik weet nog wel dat ik er dag en nacht mee bezig ben geweest, het ging bij mij ook om statistiek en programmeren, destijds nog in pascal. Uiteindelijk wist ik mijn prof te verrassen door het belangrijkste deel van het boek over statistiek in een programma samen te vatten.
Voor beide vakken was ik al na 2 of 3 maanden geslaagd. Gedurende die tijd werd ik veel telefonisch "lastig gevallen" door mijn studiegenoten die allerlei vragen op mij af vuurden. Doordat ik het hen moest uitleggen ging ik het vanzelf ook steeds beter begrijpen.

Volhouden is het enige dat ik kan zeggen, die slaap haal je later wel weer in.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10362
Goed dat er toch een oplossing is gekomen Mr.Wolf! :cool:

--- Ik heb mijn laptop een half jaar en hij begint enorm te haperen... :( Hardware geen probleem, maar Windows 10 draait echt niet meer goed. Kan de Windows-knop (zowel in taakbalk als fysiek op toetsenbord) niet meer gebruiken, er komt geen reactie. Ook die zoekfunctie werkt niet meer, net zoals de meldingsknop rechts onderaan... Video's via YouTube/Facebook/VRT Nu/... laden niet meer. Tijd voor back-up en terugzetten naar de fabrieksinstellingen :?
--- Binnenkort nog eens naar de tandarts voor het opvullen van een gaatje
+++ Mooi herfstweer: eerst mist, dan opklaring en lekker zonnig zonder dat het te warm wordt

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10363
-- Lang geleden dat ik hier nog heb gepost
++ Intussen afgestudeerd
+ En naar de proclamatie geweest!
-- Die eigenlijk vrij saai was, en ze i.p.v. Gerben spraken ze mijn naam uit als Gert Jan (vraag mij ook niet hoe) :silly:
- PS4 speelt momenteel enkel Netflix
++ Mijn vriendin wel zover gekregen om TWD (van Telltale) te spelen, en het bevalt goed!
-/+++ Momenteel bezig met de oprichting van een besloten vennootschap. Heb enorm veel ambitie en energie om er aan te beginnen. Toch is het best eng met momenten. Voel me soms een 'klein jongentje' in een 'grote mensen' wereld. Dan begin ik aan mezelf te twijfelen... En de gigantische kosten die het met zich meebrengt maakt het allemaal nog veel enger... Maar we proberen er het beste van te maken :)
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10365
dividedx11 wrote: 12 Oct 2021 20:00 -/+++ Momenteel bezig met de oprichting van een besloten vennootschap. Heb enorm veel ambitie en energie om er aan te beginnen. Toch is het best eng met momenten. Voel me soms een 'klein jongentje' in een 'grote mensen' wereld. Dan begin ik aan mezelf te twijfelen... En de gigantische kosten die het met zich meebrengt maakt het allemaal nog veel enger... Maar we proberen er het beste van te maken :)
Oeh spanend, zeker doen! Al faalt het dan maakt het nog niet uit want dan heb je een hele boel geleerd!

+ remote werken vanuit las palmas.
- beetje stress om een betaalbaar appartement te vinden.
+ kwam net een voormalig developer van bugsnax en andere games tegen, interessant gesprek. :)