Re: Wist je dat...

5
Bedenking: Ik heb maar 1 keer pokémon gespeeld bij een vriend en verder is dat helemaal aan me voorbij gegaan. In mijn lagere school is het pas in de mode gekomen toen ik er net weg was en in het middelbaar voelden de meesten zich in eerste instantie te cool om te zeggen dat ze dat speelden en durfden ze er dus niet voor uitkomen. Ergens rond die tijd kocht ik dan maar een PS2 :D
Image

Re: Wist je dat...

9
Kolm wrote:Bedenking: Ik heb maar 1 keer pokémon gespeeld bij een vriend en verder is dat helemaal aan me voorbij gegaan. In mijn lagere school is het pas in de mode gekomen toen ik er net weg was en in het middelbaar voelden de meesten zich in eerste instantie te cool om te zeggen dat ze dat speelden en durfden ze er dus niet voor uitkomen. Ergens rond die tijd kocht ik dan maar een PS2 :D
De halve school speelde dat tijdens saaie lessen en dat was zelfs voorbij het middelbaar. :D

Re: Wist je dat...

10
Wist je dat er een theorie bestaat die er van uit gaat dat we eigenlijk in een zwart gat leven. Ze gaan er van uit dat heel ons universum ontstaan is in een zwart gat, welk zich in een nog ander universum bevind. Door middel van deze theorie zou het multiversum bestaan, wat eigenlijk wel heel spectaculair zou zijn. Ik heb heel de documentaire erover gekeken en vind het wel interessant :p
Image

Re: Wist je dat...

11
gamerke1992 wrote:Wist je dat er een theorie bestaat die er van uit gaat dat we eigenlijk in een zwart gat leven. Ze gaan er van uit dat heel ons universum ontstaan is in een zwart gat, welk zich in een nog ander universum bevind. Door middel van deze theorie zou het multiversum bestaan, wat eigenlijk wel heel spectaculair zou zijn. Ik heb heel de documentaire erover gekeken en vind het wel interessant :p
Is dat die befaamde documentaire van Stephen Hawking of van iemand anders? Het idee zelf is natuurlijk hallucinant, maar waarom ook niet?
Net zoals het feit dat er ongetwijfeld elders intelligent leven moet bestaan. Het lijkt mij te egocentrisch te denken dat wij de enigen zijn in dat immense universum ronddolen.
Image

Re: Wist je dat...

12
Sanity penguin wrote:
gamerke1992 wrote:Wist je dat er een theorie bestaat die er van uit gaat dat we eigenlijk in een zwart gat leven. Ze gaan er van uit dat heel ons universum ontstaan is in een zwart gat, welk zich in een nog ander universum bevind. Door middel van deze theorie zou het multiversum bestaan, wat eigenlijk wel heel spectaculair zou zijn. Ik heb heel de documentaire erover gekeken en vind het wel interessant :p
Is dat die befaamde documentaire van Stephen Hawking of van iemand anders? Het idee zelf is natuurlijk hallucinant, maar waarom ook niet?
Net zoals het feit dat er ongetwijfeld elders intelligent leven moet bestaan. Het lijkt mij te egocentrisch te denken dat wij de enigen zijn in dat immense universum ronddolen.
Ik heb dat gezien in 'how the universe works' en 'cosmos'. Het gaat niet enkel over deze theorie, maar beide bouwen er wel geleidelijk naar op, om dan lang stil te staan bij zwarte gaten, ruimte/tijd en uiteindelijk multiverse.

Into the universe van Stephen Hawking moet ik nog bekijken :)

Dat er ergens ook leven moet bestaan denk ik ook, het universum is zo ontzettend groot, dat wij dat echt niet kunnen vatten. Dus ergens moet dat wel aanwezig zijn.
Image

Re: Wist je dat...

13
BozeGozerXrd wrote:
Kolm wrote:Bedenking: Ik heb maar 1 keer pokémon gespeeld bij een vriend en verder is dat helemaal aan me voorbij gegaan. In mijn lagere school is het pas in de mode gekomen toen ik er net weg was en in het middelbaar voelden de meesten zich in eerste instantie te cool om te zeggen dat ze dat speelden en durfden ze er dus niet voor uitkomen. Ergens rond die tijd kocht ik dan maar een PS2 :D
De halve school speelde dat tijdens saaie lessen en dat was zelfs voorbij het middelbaar. :D
In mijn tijd mocht je zoiets niet eens meenemen naar het middelbaar. Idem voor de GSM die toen in opmars was (Nokia 3310 periode). Als ze hem tijdens de les zagen dan was je hem gewoon kwijt en dan was het afhankelijk van de leerkracht of dat je hem op het einde van de les terug kreeg of hem bij de directeur/directrice mocht gaan terughalen... Alles onder het motto "Je moet opletten tijdens de les..." :snore:

Hogeschool en uni maakte het niet zoveel uit voor de meesten, zolang je je maar 'stil' bezighield. Sommigen vonden het wel niet kunnen om op een handheld te spelen en vroegen om het weg te steken of de les uit te gaan.
Image