Re: Grappige en/of opvallende plaatjes

47
Image
Staat in het Nieuwsblad van dit weekend, made me chuckle ^^

Het artikel:

Toon mij een bord na het ontbijt, en ik vertel je wie er van at. Een Fransman laat een halve croissant liggen, een Duitser eet alles op. Dat zegt een hotelier in "hotelgeheimen", een intrigerend boek dat in het leven van piccolo's en kamermeisjes duikt. Want, zo blijkt, reizigers zijn net als dieren: elke soort heeft zijn typische gedrag.
De Nederlander is de baviaan onder de toeristen. Hij verplaatst zich vaak in grote kuddes en is enorm dominant. De mannetjes schreeuwen in zo'n kudde door elkaar, lopen als een gek door de gangen en drinken om het meest - een typisch gedrag dat men ook bij Engelsen aantreft. "Hoteliers zijn duidelijk: een groep van tien Nederlanders, dat is om problemen vragen", zegt auteur Wim de Grave. "Zo'n groep wordt zelfs regelmatig geweigerd."
Solitair of in kleine families zijn Nederlanders aangenamer. Dan worden ze zelfs een graag geziene gast. Ze zijn nieuwsgierig, zoeken contact met anderen en vooral: ze geven de grootste fooien. Nochtans stond deze soort vroeger bekend als "zuinig" en "spaarzaam"; hun gedrag blijkt de voorbije jaren dus geëvolueerd.
--
En welk dier zijn wij dan? De Vlaming blijkt het muisje onder de toeristen. Stil, onzichtbaar, héél verlegen. Alle hoteliers zijn het erover eens: de Vlaming is eigenlijk veel te bang. "Als je een rustige kamer wil, vráág het dan aan de receptie. Als je filet niet goed gebakken is, breng hem dan terug naar de keuken. Daar betaal je per slot van rekening voor." Toch zijn Vlaamse muisjes graag geziene gasten. Ze maken tenminste niet zoveel lawaai als een baviaan of een leeuw. Ze zijn niet zo storend als varkens of struisvogels. Ze zitten gewoon ergens geruisloos in een hoekje, genietend van een kaasje en een aperitief.


Amerikanen zijn leeuwen, Russen zijn struisvogels en Chinezen zijn varkens. Dat ga ik nu niet overtypen :p