Re: Steam

61
Toon8 wrote:
Gamefreak wrote:de pc is samengesteld door een kameraad, alle onderdelen komen van de site alternate.be
Ah ok, dus geen echte steam machine.
ShAmPi wrote:
Toon8 wrote:Het is een pc met ongeveer dezelfde specs als een console. Het ziet er ook uit als een console. En het loopt op de steam OS. Voor mensen die liever de console ervaring hebben ook naar steam te kunnen halen. Iedere fabrikant mag er 1 maken maar moet wel voldoen aan bepaalde minimum specs.
http://store.steampowered.com/hardware/#Machines
Wat voorbeelden
DUS...

Het is gewoon een minipc met een OS op en een controller...
maw het klinkt allemaal groter dan wat het is?


Wat ik wel niet snap is het vetgedrukte gedeelte.
Aangezien SteamOS free te downloaden is (ja heb ook eens gegoogled ^^) hoe kan je dan iemand verplichten minimum specs aan te houden?
Ze mogen hun pc/console dan niet verkopen onder de naam steam machine.
En uiteindelijk is een ps4 niets anders dan een compacte mini pc met een controller en een OS van sony.
Correctie
PS4 en XboxOne en Wii U zijn in zekere zin idd minipcs.
MAAR de hyrarchie en hoe alles met elkaar werkt is volledig anders hoor.
Daarom ook dat als je een pc met dezelfde specs als een ps4 neemt de ps4 veel beter uit de testen zal komen.
Maw een console benut efficienter de hardware, mede omdat deze hardware enkel en alleen voor games moet gebruikt worden en niets meer.
Image

Re: Steam

62
En ik denk dat dat ook wat de bedoeling is van de steam machines. Alleen bedoeld om te gamen.
Steam doet dit alleen maar om een volledige nieuwe markt (de mensen die niet verder willen kijken dan het eenvoudige van een console) spellen te laten kopen en spelen via hun online platform.
En de ps4/xbox wordt ook wat onder hun effectieve hardware prijs verkocht waardoor het inderdaad zeer moeilijk is om even goedkoop een pc te bouwen die dezelfde specs haalt. Geld dat makkelijk wordt terugverdiend door duurdere spellen en betalend online spelen, ...
Image

Re: Steam

63
Toon8 wrote:En ik denk dat dat ook wat de bedoeling is van de steam machines. Alleen bedoeld om te gamen.
Steam doet dit alleen maar om een volledige nieuwe markt (de mensen die niet verder willen kijken dan het eenvoudige van een console) spellen te laten kopen en spelen via hun online platform.
En de ps4/xbox wordt ook wat onder hun effectieve hardware prijs verkocht waardoor het inderdaad zeer moeilijk is om even goedkoop een pc te bouwen die dezelfde specs haalt. Geld dat makkelijk wordt terugverdiend door duurdere spellen en betalend online spelen, ...
Dan is het te hopen dat dit goed lukt bij steam.
Ps en ms hebben al enkele jaren ervaring met ht optimaliseren van hun consoles dus ik hoop dat steam het er dan goed van afbrengt.
Wel jammer (na google search) dat ht voornamelijk indies zijn omdat de games linux native moeten ondersteunen.
Och we zien wel wat de toekomst brengt.
Het is in ieder geval een mooi idee.
Image

Re: Steam

64
Het is allesins ook slim gezien van ze dat ze het hardwarematige overlaten aan bedrijven die er genoeg kennis van hebben, zoals bijvoorbeeld alienware. En dat zij zich bezig houden met het programmeerbaar gedeelte en met het optimaliseren van hun OS, want met zoiets hebben zij toch ook al jaren ervaring en de juiste mensen hiervoor.
Er zijn inderdaad momenteel heel weinig spellen die via deze OS kunnen gespeeld worden, maar jaren geleden was dit ook het geval voor apple gebruikers. En toen hebben ze zelf ook besloten om dat platform speelbare steam games te geven. Dus geef ze wat tijd en op den duur zal ieder spel dat uitkomt zowel op windows, mac os en steam os/linux te spelen zijn. Toch de belangrijkste games :P

Ik zelf zal nooit een steam machine kopen, daarvoor heb ik een ps4 ;) Ik speel liever steam games op mijn pc, waarbij ik die pc ook nog voor vanalles anders kan gebruiken.
Image

Re: Steam

70
Toon8 wrote:De herfst sale is zopas gestart. Jammer dat planet coaster geen korting heeft :(
Hij had een hele lange tijd 10% korting. Daarbij is hij ook net pas uit, dus je zult wat langer moeten wachten voor een grotere korting ;)
Image

Re: Steam

71
minermb wrote:
Toon8 wrote:De herfst sale is zopas gestart. Jammer dat planet coaster geen korting heeft :(
Hij had een hele lange tijd 10% korting. Daarbij is hij ook net pas uit, dus je zult wat langer moeten wachten voor een grotere korting ;)
Ja dat was die pre order korting, maar toen dacht ik dat ik wel zou wachten tot de kerst sale en hopen op meer. Ik wist niet dat ze nu ook een sale zouden doen.
Image

Re: Steam

72
Toon8 wrote:
minermb wrote:
Toon8 wrote:De herfst sale is zopas gestart. Jammer dat planet coaster geen korting heeft :(
Hij had een hele lange tijd 10% korting. Daarbij is hij ook net pas uit, dus je zult wat langer moeten wachten voor een grotere korting ;)
Ja dat was die pre order korting, maar toen dacht ik dat ik wel zou wachten tot de kerst sale en hopen op meer. Ik wist niet dat ze nu ook een sale zouden doen.
De steam winter sale is begonnen en planet coaster heeft nu 15% korting ;)
Image
cron