Re: Het auto topic

287
met0t0 wrote: 13 Aug 2023 11:05 Veel plezier met de Polestar 2 :cool:
Welke opties heb je erbij genomen?

Binnen het jaar zal ik vermoedelijk ook voor dezelfde keuzes komen te staan, dus was wel interessant om jouw keuzes eens te zien ;)
Ik heb standard range gekozen met het extra plus pakket en pilotpakket.

Plus pakket:
- harman kardon installatie
- panoramisch dak
- weaveTeach stoelen
- getinte achterruiten
- interieurverlichting
- energiebesparende warmtepomp
- elektrische zetels vanvoor
- verwarmde voor en achterzetels
- lucht kwaliteit monitor
- digitale sleutel met smartphone
- voetsensor om koffer open te doen
- bagagehouder in koffer

Pilot pakket:
- adaptieve cruise control (voorganger snelheid volgen)
- pilot assist (rijbaan volgen)
- veiligheidssysteem op botsing te voorkomen
- ledmistlampen vanvoor met bochtverlichting
- pixel led koplampen met grootlicht

Moest je nog andere vragen hebben, ook over andere merken, let me know :) Ook op vlak van budget kan ik wel helpen. Dat heb ik allemaal uitgezocht.

Ik heb een budget van 1300 euro per maand exclusief BTW. Ter referentie.
Image

Re: Het auto topic

288
Dat Plus pakket had ik al gezien en leek mij interessant :cool:
Wat betreft de opties m.b.t. het rijden heb ik heel weinig ervaring omdat we nu geen eigen auto hebben en ik enkel tijdens het weekend zowat 50 km rijd met ofwel de auto van mijn vader of autodelen. Dus ja, ik rijd extreem weinig en afhankelijk naar waar mijn werk mij wil sturen, kan dat plots heel veel worden :lol:

Vooral een goed audio systeem gaat zo belangrijk voor mij zijn maar is voor zover ik het weet zeldzaam te vinden in auto's... Want ik pendel nu al 4,5 jaar met de trein en mijn noise cancelling koptelefoon en muziek is zo belangrijk voor mij. Ik zou het enorm missen als ik die goede geluidskwaliteit niet meer heb als ik met de auto moet gaan werken.

Het zal nog afhangen van het budget per maand, maar als ik meer weet, kom ik er zeker op terug! ;)

Re: Het auto topic

289
met0t0 wrote: 20 Aug 2023 20:38 Dat Plus pakket had ik al gezien en leek mij interessant :cool:
Wat betreft de opties m.b.t. het rijden heb ik heel weinig ervaring omdat we nu geen eigen auto hebben en ik enkel tijdens het weekend zowat 50 km rijd met ofwel de auto van mijn vader of autodelen. Dus ja, ik rijd extreem weinig en afhankelijk naar waar mijn werk mij wil sturen, kan dat plots heel veel worden :lol:

Vooral een goed audio systeem gaat zo belangrijk voor mij zijn maar is voor zover ik het weet zeldzaam te vinden in auto's... Want ik pendel nu al 4,5 jaar met de trein en mijn noise cancelling koptelefoon en muziek is zo belangrijk voor mij. Ik zou het enorm missen als ik die goede geluidskwaliteit niet meer heb als ik met de auto moet gaan werken.

Het zal nog afhangen van het budget per maand, maar als ik meer weet, kom ik er zeker op terug! ;)

De harman kardon geluidsinstallatie is zeer goed. Je gaat je headphones niet missen.

Ik gebruik zelf ook de Sony WH1000XM4 en de WF1000XM4. En de auto speakers van de polestar met plus pakket en ook de harman kardon in mijn BMW zijn zeer goed. Heel helder en ruimtelijk met ook een equalizer zodat je het volledig naar je eigen smaak kan aanpassen.
Image

Re: Het auto topic

292
paveman wrote: 28 Aug 2023 16:50 Houd er wel ook goed rekening mee dat als je een stuk meer/minder km's maakt dan gamerke dat dit enorm van invloed is op het budget... ;)
Ja uiteraard, maar het is bij ons eerder als extra verloning (fiscaal voordeliger) dan echt een noodzaak om professionele verplaatsingen te maken. Nu blijkt trouwens net ons hele mobiliteitsbudget veranderd te zijn, dus ja, als ik in een andere functie zou beginnen, kan het evengoed zijn dat er geen auto komt maar eerder een tussenkomst in bijvoorbeeld betaling van huur/hypothecair krediet. Valt nog allemaal af te wachten :lol:

Re: Het auto topic

293
Eind dit jaar vervalt de gunstige bijtelling van mijn eTron. Enerzijds jammer, want ik vind het nog altijd een erg fijne auto, aan de andere kant fijn omdat het rijbereik - zeker in de winter - niet gigantisch is en ik bij fast chargers problemen met laden ervaar (gelukkig hoef ik daar niet vaak gebruik van te maken, overigens). En natuurlijk fijn omdat het altijd leuk is om een andere auto uit te zoeken... ;), want dat is de conclusie: verkopen/inruilen...

Elektrisch is voor mij nu geen optie vanwege het mindere rijbereik en de wens om op niet al te lange termijn een caravan te kopen. Niet iets waar je snel stil bij staat, maar oplaadplekken zijn zo goed als altijd ingericht op simpelweg alleen een auto. Dus een x aantal keer onderweg caravan ontkoppelen om op te kunnen laden... nee, dank je... En in NL zijn de bijtellingsregels dusdanig versoberd dat het ook erg onaantrekkelijk wordt gemaakt om via de zaak een elektrische auto deels privé te rijden (op privé aanschaffen is om alimentatieredenen geen optie).

Dus ben ik aan het kijken naar plug-in hybrides. Ik heb nog gekeken naar Alfa Romeo (Tonale), maar deze is inmiddels toch afgevallen, zitcomfort hierin is niet wat ik inmiddels gewend (verwend dus...) ben, ondanks een erg gunstige nieuwwaarde en dat ik het best een leuke auto vind om te zien.

Ik heb hier en daar nog wat tips gevraagd, maar dit waren voor mij juist absoluut geen opties, zoals Volvo XC60 - ik ben totaal niet van Volvo en vind de prijs-/kwaliteitverhouding ook nog eens slecht, VW Tiguan - zelfde idee/te klein verschil met zustermerk Audi, BMW modellen - zelfde prijs als (of duurder dan) een Audi en dan heb ik mijn duidelijke voorkeur etc. etc.

Mijn conclusie voor nu is dat het een Audi A6 Avant plug-in hybride moet worden. Helaas wel de lichtere 50 TFSI motor die net onder de door mezelf gestelde eis van 300pk valt... :(, vanwege het gigantische verschil in nieuwwaarde met de 55 TFSI die voor de bijtelling niet leuk gaat zijn. En dat meneer nogal een luxepoes is die de nodige opties in de auto wil... :L:

Mocht er iemand nog tips hebben van 'denk hier eens aan' dan is dat zeker welkom. Al besef ik dat ik moeilijk van Audi vandaan te krijgen ben met mijn wensenlijstje... :saint: (kwaliteit van/rust in interieur is super belangrijk voor mij, net als rij-/zitcomfort en sportief uiterlijk)
Image

Re: Het auto topic

296
Ik heb alleen naar elektrische wagens gekeken. Dus ik kan zelf niet meteen iets voorstellen. Maar die A6 kan uiteraard niet anders dan fantastisch zijn!

Door mijn promotie tot manager heb ik een veel groter budget van wagen nu. Maar omdat mijn polestar 2 al besteld is, kan ik dat budget de komende 4 jaar niet gebruiken. Ach ja dan ga ik binnen 4 jaar ook voor een A6 hè haha :lol:
Image

Re: Het auto topic

298
gamerke1992 wrote: 05 Feb 2024 21:35 Ik heb alleen naar elektrische wagens gekeken. Dus ik kan zelf niet meteen iets voorstellen. Maar die A6 kan uiteraard niet anders dan fantastisch zijn!

Door mijn promotie tot manager heb ik een veel groter budget van wagen nu. Maar omdat mijn polestar 2 al besteld is, kan ik dat budget de komende 4 jaar niet gebruiken. Ach ja dan ga ik binnen 4 jaar ook voor een A6 hè haha :lol:
Dat begrijp ik: bij de meeste bedrijven krijg je alleen maar de keuze voor elektrisch. Wat ik ook best goed begrijp, hoor. Maar als het uit je eigen portemonnee moet komen dan liggen de kaarten toch weer wat anders. Volledig verbrandingsmotor gaat me ook wat ver (dan zou ik het vermogen van de elektrische auto ook echt missen), maar volledig elektrisch is op dit moment voor mij gewoon niet handig in het totaalpakket. Plug-in is voor mij dan toch gewoon de beste optie: de meeste ritten vallen prima binnen de 50/60km voor mij (en hoef ik alsnog bijna nooit te tanken... je gaat er echt aan wennen dat je hier niet meer voor hoeft om te rijden...) en bij langere ritten hoef ik dan juist weer niet heel erg te rekenen of ik wel uit kom. Alsnog niet vaak hoeven tanken, maar wel de flexibiliteit op lange ritten.

Over 4 jaar is de A6 enkel nog elektrisch te krijgen, dat gaat een elektrisch model worden ook. Tegen die tijd zal je dan de keuze voor een A7 (Avant of niet) maken, mocht je dat willen ;). Ik meende dat je nu al in de Polestar reed, maar die moet nog komen dus? Ik ben benieuwd wat je daar van gaat vinden. Eerlijk is eerlijk; elektrisch rijdt wel echt heerlijk, zeker als je veel onderweg bent (los van het laden). Wel gek dat je dat budget dan de komende 4 jaar niet in kan zetten: ik zie wel vaker dat je dan moet 'wachten' tot een collega de auto over kan nemen en je dan het budget alsnog vervroegd in kan zetten.
Image

Re: Het auto topic

300
Binnen 2 weken mocht ik mijn polestar 2 gaan ophalen.

Ik had een profiel gekregen om alles te regelen. Ik kijk de bestelling na en ik ontdekt dat 1 van mijn 2 pakketten er niet tussen staat. Dat betekent 50% van al de opties die ik had genomen.

Na contact met Polestar blijkt er dus een communicatie fout geweest te zijn. De auto die op mij staat te wachten is dus niet correct. Ondanks dat de bestelbon wel correct was.

Enige oplossing is de bestelling annuleren en opnieuw bestellen.

Het enige voordeel dat ik heb is dat ik sinds januari een veel hogere functie en dus ook een hoger budget. Die ga ik dan nu dus kunnen inzetten.

Ik denk dat ik long range ga toevoegen en eventueel lederen zetels.

Performance pakket kon ook. Maar de standaard versie heeft al rond de 250 pk. Meer heb ik echt niet nodig. Daarnaast is het bereik ook minder doordat die krachtiger is.
Image
cron