Re: Het auto topic

196
gamerke1992 wrote:Net nu het gaat vriezen werkt de verwarming niet meer van mijn auto. Alles lijkt normaal, maar er komt gewoon geen lucht uit. Ook niet als ik airco op zet.

Dat beloofd als ik in de ochtend dringend naar een klant moet en mijn ruit niet krijg ontvroren of dat het aangedampt blijft.
Kun je geen (nood)hulp krijgen vandaag? In Nederland heb je de ANWB. Heeft BWM geen noodhulp?
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Het auto topic

197
Sora_Lizard wrote:
gamerke1992 wrote:Net nu het gaat vriezen werkt de verwarming niet meer van mijn auto. Alles lijkt normaal, maar er komt gewoon geen lucht uit. Ook niet als ik airco op zet.

Dat beloofd als ik in de ochtend dringend naar een klant moet en mijn ruit niet krijg ontvroren of dat het aangedampt blijft.
Kun je geen (nood)hulp krijgen vandaag? In Nederland heb je de ANWB. Heeft BWM geen noodhulp?
Ik ben morgen nog thuis. Dus ik ga meteen bellen naar BMW. Als ik het internet mag geloven is het normaal een zekering die gesprongen is.
Image

Re: Het auto topic

200
Nog even weer een korte update/toevoeging:
De auto begint steeds meer te wennen en komt de focus steeds meer op hoe lekker ie rijdt i.p.v. hoe ver je nog kunt (inderdaad genoeg oplaadpunten te vinden, blijkt in de praktijk).

Wat ik echter vooral nog even aan wilde geven is dat de touchscreens stukken minder verkeer afleidend zijn dan ik had verwacht. Dit komt vooral doordat het onderste scherm (eens naar eigen wens ingesteld) eigenlijk altijd gelijk blijft. Ook hier ga je snel op de tast naar je temperatuurregeling. Door de haptische feedback (dure term voor scherm die kleine trilling geeft om te bevestigen dat je de 'knop' hebt ingedrukt), hoef je alsnog niet naar het scherm te kijken of je nou wel/niet de 'knop' hebt ingedrukt. Het enige zou kunnen zijn dat je de temperatuur kouder i.p.v. warmer hebt gezet ;).
Bij invoer reisdoel in navigatie wordt het onderste scherm als schrijfscherm gebruikt, waardoor je ook hier 'blind' je reisdoel in kunt geven. Ik was ook al een touchpad in de auto hiervoor gewend en dit werkte al behoorlijk goed, veel sneller/beter dan een voor een selecteren van letters. Dit werkt nog weer een stukje beter: bij de voorgaande versies moest je na elke letter altijd even wachten op de verwerking: nu kun je gewoon doorschrijven. De auto geeft vervolgens gesproken bevestiging van hetgeen je 'geschreven' hebt, dus ook hiervoor hoef je niet op het scherm te kijken.
Het dashboard valt ook vrij in te stellen, met evt. de navigatie/entertainment etc. over de hele breedte van het scherm, waardoor je niet naar rechts, maar kort naar onder kunt kijken, als je toch nog visuele info nodig hebt. Al met al ben je tijdens het rijden alsnog weinig naar je scherm rechts aan het kijken c.q. aan het bedienen. Zeker aangezien opties voor entertainment (ik heb meestal Apple Carplay met Spotify aan staan op bovenste scherm) te bedienen zijn via knoppen op het stuur. Overigens zonder dat het stuur vol zit met knoppen, wat ik wel eens zie (en erg lelijk vind): des Audi hebben ze dit subtiel/slim aangepakt.
Mocht je afgeleid worden door geluiden van appjes (ik stoor me daar niet zo aan, komt later wel): met Carplay kun je de auto binnenkomende appjes voor laten lezen en eventueel een reactie citeren. Hier is nog wel één actie met je hand voor nodig: je moet even op de melding van Whatsapp drukken, waarna de rest spraak gestuurd verloopt.

Samengevat dus nogmaals: het is minder afleidend dan wat ik zelf ook vooraf had verwacht.
Image

Re: Het auto topic

201
Leuke update Paveman :)

Ik ben vandaag een offerte gaan laten maken voor een BMW 318d Berline met redelijk wat opties. Ik heb mij vooral gefocust op comfort. Alles zit er wel zowat op van lederen sportzetels tot parkassist met sensoren en camera, Lane control, groter display, draadloos laden,...

Ik twijfel wel nog over de kleur. Het zal gaan tussen donker grijs of blauw. Voorlopig heb ik de donkergrijze als optie genomen.
Image

Re: Het auto topic

203
gamerke1992 wrote:Leuke update Paveman :)

Ik ben vandaag een offerte gaan laten maken voor een BMW 318d Berline met redelijk wat opties. Ik heb mij vooral gefocust op comfort. Alles zit er wel zowat op van lederen sportzetels tot parkassist met sensoren en camera, Lane control, groter display, draadloos laden,...

Ik twijfel wel nog over de kleur. Het zal gaan tussen donker grijs of blauw. Voorlopig heb ik de donkergrijze als optie genomen.
Mooie wagen, gamerke! De keus voor opties vind ik overigens ook heel goed bij je passen! :cool: :D

Met draadloos laden: ik weet niet hoeveel ervaring je hiermee hebt, maar doordat mijn cover te dik is, laadt deze alsnog niet op. Ik heb vervolgens geen zin om de telefoon hier elke keer uit te halen, dus gebruik ik het in de praktijk alsnog niet...

Qua kleur heb ik zelf een sterke voorkeur voor blauw (ik heb de S5 als eerste op de kleur uitgekozen): er rijden al zoveel zwarte, witte en grijze auto's rond. Qua verkoopwaarde zijn de andere kleuren beter. Ik denk alleen niet dat ik, of iemand anders hier, je daarbij kan helpen aangezien dat enorm smaakgevoelig is. Het enige wat ik nog wel kan zeggen is dat van de auto's die hier staan, dat de blauw gekleurde auto's (allemaal totaal verschillende kleuren blauw overigens) veel meer gecomplimenteerd worden dan de voornamelijk zwarte en een enkele antraciete auto. Ik heb ook nooit een opmerking gehad over de donkergrijze A6 wat dat betreft, maar enorm veel over de kleur van de S5 (maar dus ook de Astra's, Passat's etc.). Niet dat ik hiermee wil zeggen dat je de keus op de mening van een ander moet baseren (absoluut niet), maar wel dat ik herken dat mensen vaak over blauw als kleur van de auto twijfelen, maar dat eigenlijk iedereen enthousiast is als ze m in die kleur zien staan.
Image

Re: Het auto topic

204
paveman wrote:
gamerke1992 wrote:Leuke update Paveman :)

Ik ben vandaag een offerte gaan laten maken voor een BMW 318d Berline met redelijk wat opties. Ik heb mij vooral gefocust op comfort. Alles zit er wel zowat op van lederen sportzetels tot parkassist met sensoren en camera, Lane control, groter display, draadloos laden,...

Ik twijfel wel nog over de kleur. Het zal gaan tussen donker grijs of blauw. Voorlopig heb ik de donkergrijze als optie genomen.
Mooie wagen, gamerke! De keus voor opties vind ik overigens ook heel goed bij je passen! :cool: :D

Met draadloos laden: ik weet niet hoeveel ervaring je hiermee hebt, maar doordat mijn cover te dik is, laadt deze alsnog niet op. Ik heb vervolgens geen zin om de telefoon hier elke keer uit te halen, dus gebruik ik het in de praktijk alsnog niet...

Qua kleur heb ik zelf een sterke voorkeur voor blauw (ik heb de S5 als eerste op de kleur uitgekozen): er rijden al zoveel zwarte, witte en grijze auto's rond. Qua verkoopwaarde zijn de andere kleuren beter. Ik denk alleen niet dat ik, of iemand anders hier, je daarbij kan helpen aangezien dat enorm smaakgevoelig is. Het enige wat ik nog wel kan zeggen is dat van de auto's die hier staan, dat de blauw gekleurde auto's (allemaal totaal verschillende kleuren blauw overigens) veel meer gecomplimenteerd worden dan de voornamelijk zwarte en een enkele antraciete auto. Ik heb ook nooit een opmerking gehad over de donkergrijze A6 wat dat betreft, maar enorm veel over de kleur van de S5 (maar dus ook de Astra's, Passat's etc.). Niet dat ik hiermee wil zeggen dat je de keus op de mening van een ander moet baseren (absoluut niet), maar wel dat ik herken dat mensen vaak over blauw als kleur van de auto twijfelen, maar dat eigenlijk iedereen enthousiast is als ze m in die kleur zien staan.
Ik rij momenteel met een BMW 116 in het blauw en moet inderdaad zeggen dat ik het een hele mooie kleur vind. Alleen jammer dat het zo snel vuil wordt. Hiervoor had ik een antraciet BMW 116 en daar zag je zelfs na 3-4 weken amper het vuil op. Vandaar mijn dillema: kies ik voor gemak of voor uiterlijk.

Wat draadloos laden betreft heb ik het er maar bij gedaan omdat ik nog budget over had. Maar in de praktijk ga ik dit niet zo vaak gebruiken, aangezien mijn Smartphone in een houder zit om waze te kunnen gebruiken. Mijn huis zit wel vol draadloze laders en die gebruik ik wel continu zonder problemen.
Image

Re: Het auto topic

205
gamerke1992 wrote:Wat draadloos laden betreft heb ik het er maar bij gedaan omdat ik nog budget over had.
Prachtig! Niet omdat het moet, maar omdat het kan! :D

Het scheelt denk ik inderdaad dat de BMW blauwe kleur een stuk lichter is dan de blauwe kleuren die ik heb gehad: bij mij zie je het alsnog amper (terwijl ik m zo goed als nooit was :silly: ). Alhoewel ik lui van beroep ben ;), zou ik alsnog voor uiterlijk gaan. Succes met de keuze iig! :cool:
Image

Re: Het auto topic

210
NTGSruler wrote:@gamerke: spannend om de nieuwe wagen te ontvangen! Blauw zou ik persoonlijk lijk niet kiezen, maar smaken verschillen. Gelukkig maar.
Geen budget genoeg voor een M340i? ^^
Misschien bij de promotie van volgend jaar haha :lol:
Image