Re: Het auto topic

272
Ik ben ondertussen ook naar Volvo C40 en Audi Q4 E-tron gaan kijken.

De Audi Q4 ligt toch ook wel binnen mijn smaak. En ik heb eigenlijk alle opties die ik wou. Alle rijbijstand systemen, safety systemen, Apple CarPlay, getinte ramen en mooie kleur donker grijs. En standaard de grote batterij met bereik die echt wel de 500km moet halen (beweren ze).

De BMW i4, hoe mooi ik die ook vind begin ik te twijfelen. De opties zijn zeer beperkt, omdat SUV een betere doorverkoop waarde heeft en ik dus een gunstigere lease heb. Als ik toch voor de iX1 zou kiezen heb ik echt praktisch een full option.

De Volvo C40 is ook zeer mooi, groot bereik en kan ik ook weer praktisch full option gaan. Maar dan neig ik toch meer naar BMW of Audi.

Hier even op een rij:

(Donker grijs ipv zwart)
Image



Image



Image



Image
Image

Re: Het auto topic

273
Hoe BMW fan ik ook ben: als je de keus hebt kun je misschien best voor de Q4 gaan. De C40 vind ik ook mooi, maar die je zie tegenwoordig zéér vaak. Een Q4 is dan toch nog net wat exclusiever op de weg. In alle geval: ik denk dat je met alle 4 de opties wel een mooie deal doet. Tof dat zoiets tot je mogelijkheden behoort!
Image

Re: Het auto topic

274
Nog een update :)

De Q4 is er voor mij afgevallen vanwege de gigantische lange lever tijd.

De i4 is zo duur met leasing dat ik maar 1 optie kan nemen en op de rest moet inboeten.

De iX1 heeft alles wat ik wil, maar ik blijf minder fan van een SUV dan van een sedan. Dat kan met de tijd veranderen natuurlijk.

Ik ben vandaag een lange testrit gaan doen met een polestar 2 en ben helemaal overtuigd thuis gekomen. Als de offerte goedgekeurd is door de leasing, heb ik beslist.
Image
Image

Re: Het auto topic

276
We horen het wel als alles is goedgekeurd. Polestar is nu niet direct de auto waaraan ik zou denken maar er zijn veel nieuwe merken op de markt tegenwoordig. Toch wil ik je nog een auto voorstellen! Die is ook wel vlot hoewel de bagageruimte mogelijk wat klein uitvalt.. :D

Image
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Het auto topic

283
Gefeliciteerd met de keuze! Ondanks dat er een Audi tussen stond (en ik fan ben, zoals bekend), denk ik een goede keuze. De Q4 vind ik toch een van de mindere modellen, de Polestar leuk om te zien van buiten. Alvast veel veilige kilometers gewenst!
Image

Re: Het auto topic

284
paveman wrote: 12 Aug 2023 22:59 Gefeliciteerd met de keuze! Ondanks dat er een Audi tussen stond (en ik fan ben, zoals bekend), denk ik een goede keuze. De Q4 vind ik toch een van de mindere modellen, de Polestar leuk om te zien van buiten. Alvast veel veilige kilometers gewenst!
Volgend jaar zou er een elektrische Audi A6 komen. Maar dat ligt een heel stuk boven mijn budget :lol:

Een elektrische Audi A4 lijkt mij dan ook wel leuk. Maar dat zal dan eerder 2025 of 2026 zijn dat die komt.
Image
cron