Re: Carnaval door de ogen van een Ajuin

17
RoyVdW wrote:Is die stoet nu nog doorgegaan Shampi met dat stormachtige weer? Nieuws stond er vol van. Heb je goed gevierd het is hier precies wat stil.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
Valt wel mee.
Vrijdag ga ik naar carnavalsmatch eendracht, zaterdag match okapi dan ga ik gaan slapen en zondagmorgend vertrek ik naar carnaval om dan woensdag thuis te komen.
En zo tegen vrijdag begin ik weer terug bij de levende te komen ^^
Hij is nog aan het bekomen :P
Image

Re: Carnaval door de ogen van een Ajuin

26
Kolm wrote:Ik ben benieuwd!

Hoe is het eigenlijk afgelopen met die hallen die in brand stonden een hele tijd terug? De brand zelf kwam wel uitgebreid in het nieuws maar wat er daarna gebeurd is niet... Hebben alle groepen een andere plek gevonden?
Goh ja...
Die gebeurtenis was een zware domper op alle karnavalisten. Maar dan natuurlijk vooral op de getroffen groepen.
Het stad heeft na de gebeurtenissen veel poes pas zitten maken over het ter beschikking stellen van nieuwe locatie voor de getroffen groepen zodat in september de bouw van de hallen kon beginnen.

Huidige situatie:

Tstad heeft IETS gedaan. Ze hebben gesprekken gehad met verschillende ondernemingen die grote hangaars hebben en er is zelfs eentje goedgekeurd voor de groepen daar laten te bouwen.
Nadien is het eromtrent stilgevallen. En hebben de groepen nog steeds geen plaats.
Ook de bouw aan dhallen is nog steeds niet in gang geschoten.

Nu heb ik wel weet van verschillende groepen die ZELF een plaats kunnen regelen hebben. (en ik denk dat wel alle groepen ZELF een plaats gevonden hebben) Dit verzwijgen ze wel tegen de stad. Omdat anders tstad nog rapper zal opgeven voor een oplossing.

Nu is het wel zo dat de groepen al aan het bouwen zijn. En het dus voor de getroffen groepen van hoogste belang is dat dit zo snel mogelijk in orde komt. Ookal is het eigenlijk al te laat.

De grootste positieve noot in dit verhaal is de solidariteit.
Groepen die extra werkgerief uitdeelden aan getroffen groepen.
Verschillende inzamelacties die georganiseerd werden door andere groepen, cafés, etc...
Zelfs bouwbedrijven die werkgerief aan de getroffen groepen schonken.

Conclusie:
Tstad doet veel zolang het in de media komt, maar uiteindelijk hangt het af van het "aalsternisme". Mensen met een hart voor Aalst voor mensen met een hart voor Aalst.

Sora_Lizard wrote:JA! . . . the continuing story of . . . ^^
Severijns escapades!
Image