Re: Huisdierentopic

76
gamerke1992 wrote:Helaas wel. Elke dag borstelen we hem. En 1 keer per week deftig kammen voor alle klitten. Dat vind hij niet zo leuk :p
Als hij het niet leuk vindt maar het toch nog laat doen, hebt ge geluk. Wij hebben ook een kat met lang haar en die hangt ook altijd vol knopen. Hij laat zich wel absoluut niet borstelen, dan bijt hij u direct. Niet zo handig :p

Re: Huisdierentopic

77
met0t0 wrote:
gamerke1992 wrote:Helaas wel. Elke dag borstelen we hem. En 1 keer per week deftig kammen voor alle klitten. Dat vind hij niet zo leuk :p
Als hij het niet leuk vindt maar het toch nog laat doen, hebt ge geluk. Wij hebben ook een kat met lang haar en die hangt ook altijd vol knopen. Hij laat zich wel absoluut niet borstelen, dan bijt hij u direct. Niet zo handig :p
Hij bijt en krabt ook, maar ik hou hem rustig vast met pauzes en beloon hem met een snoepje als hij braaf is :)
Image

Re: Huisdierentopic

78
gamerke1992 wrote:Hij bijt en krabt ook, maar ik hou hem rustig vast met pauzes en beloon hem met een snoepje als hij braaf is :)
Ah, daar zijn de katten bij ons allemaal veel te verwend voor, dat werkt helaas niet meer :|
De borstelbeurten duren vaak dus maar een halve minuut en dan later op de dag nog eens, enzovoort :P

Re: Huisdierentopic

80
Elexus wrote:Maar gelukkig is ze braaf. Ik kan haar nagels knippen, borstelen, oogprut opkuisen etc zonder enige problemen. Tis een tamme kat. :cool:
Nagels knippen bij een kat, amai, dat zou bij die van ons echt nooit lukken :p
Ik zou ook niet weten hoe dat moet, we hebben dat nog nooit moeten doen bij geen enkele van onze katten. Is het omdat ze zelf niet meer goed haar nagels kan slijpen ofzo?

Re: Huisdierentopic

81
met0t0 wrote:
Elexus wrote:Maar gelukkig is ze braaf. Ik kan haar nagels knippen, borstelen, oogprut opkuisen etc zonder enige problemen. Tis een tamme kat. :cool:
Nagels knippen bij een kat, amai, dat zou bij die van ons echt nooit lukken :p
Ik zou ook niet weten hoe dat moet, we hebben dat nog nooit moeten doen bij geen enkele van onze katten. Is het omdat ze zelf niet meer goed haar nagels kan slijpen ofzo?

Wij knippen ook elke 2 weken de nagels. Dat gaat zonder enige moeite :) Als we dat niet doen gaan de zetels niet lang leven vreed ik :p
Image

Re: Huisdierentopic

82
met0t0 wrote:
Elexus wrote:Maar gelukkig is ze braaf. Ik kan haar nagels knippen, borstelen, oogprut opkuisen etc zonder enige problemen. Tis een tamme kat. :cool:
Nagels knippen bij een kat, amai, dat zou bij die van ons echt nooit lukken :p
Ik zou ook niet weten hoe dat moet, we hebben dat nog nooit moeten doen bij geen enkele van onze katten. Is het omdat ze zelf niet meer goed haar nagels kan slijpen ofzo?
Gewoon met de nagelknipper de puntjes wat trimmen. Tis net omdat ze veel te scherp zijn dat ik dat doe. Ze trekt er anders heel mijn huid mee open tijdens het spelen (en ons bureaustoelen). :p
Image

Re: Huisdierentopic

86
Ah ok, ik wist niet dat het knippen van kattennagels nog redelijk veel gedaan werd :P
Wij hebben het nog nooit gedaan bij geen enkele van onze katten, maar ja, dat zou ook onbegonnen werk zijn met zoveel katten :O
Dat schaartje voor cavianagels ken ik wel, want de cavia's bij W.O.L.F. thuis moeten af en toe geknipt worden, zeker in de winter als ze niet buiten kunnen.

En leuke foto, Marty! :D
cron