Re: Koken is genieten

211
Wat FGras zegt seg! Of was het voor de foto dat je zo perfectionistisch het bord hebt gecreëerd haha. Goed bezig. Zelf kook ik ook alles zelf maar ik bestel geregeld Hello Fresh dus zelf iets uit mijn duim zuigen doe ik niet

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

Re: Koken is genieten

212
RoyVdW wrote:Wat FGras zegt seg! Of was het voor de foto dat je zo perfectionistisch het bord hebt gecreëerd haha. Goed bezig. Zelf kook ik ook alles zelf maar ik bestel geregeld Hello Fresh dus zelf iets uit mijn duim zuigen doe ik niet
Image


Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Ik presenteer het op die manier omdat ik dat leuk vind en om indruk te maken op mijn vriendin ;)
Image

Re: Koken is genieten

213
gamerke1992 wrote:
RoyVdW wrote:Wat FGras zegt seg! Of was het voor de foto dat je zo perfectionistisch het bord hebt gecreëerd haha. Goed bezig. Zelf kook ik ook alles zelf maar ik bestel geregeld Hello Fresh dus zelf iets uit mijn duim zuigen doe ik niet
Image


Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Ik presenteer het op die manier omdat ik dat leuk vind en om indruk te maken op mijn vriendin ;)
Liefde gaat door de maag :D

Re: Koken is genieten

216
De laatste 4 weken waren zo ontzettend druk. Ik heb wel nog uitgebreider zitten koken dan het gemiddelde, maar vandaag ben ik er weer eens ingevlogen.

Zalmbuideltje gevuld met gerookte paling en topping van zalmeitjes (er zitten in totaal 19 ingrediënten in).

Image


Langoustines met gegrilde paprika, watermeloen en ramenas op een bodem van tarama.

Image
Image

Re: Koken is genieten

220
Dit is van de afgelopen 2 weekends :) Ik probeer mijn niveau steeds te verhogen.

We hebben deze maand 3 keer een sterrenzaak gedaan (2 keer 1 ster en één keertje 2 sterren) en daardoor krijg ik veel zin om dat niveau ook te bereiken. Alleen doe ik er 6 uur over om een 3 gangen te maken en krijg je in zo een sterrenzaak 5 tot 7 gangen.

Kortom ik begrijp waar de prijs vandaan komt.

Ik ben ook een eigen kruidentuintje begonnen en heb mij vooral gefocust op kruiden die mooie eetbare bloemetjes krijgen om te decoreren.

Hartige macarons met garnalen en guacamole
Image


Kraakverse tonijn met bloemetjes
Image
Een simpele trifle
Image


Pakketje van wonton met geitenkaas en walnoot met spruitjes
Image


Gebrande rog met tartaar van oester en een witte wijn saus
Image


Een grote macaron met framboos
Image
Image

Re: Koken is genieten

223
gamerke1992 wrote: 04 Sep 2021 23:48 Dit is van de afgelopen 2 weekends :) Ik probeer mijn niveau steeds te verhogen.

We hebben deze maand 3 keer een sterrenzaak gedaan (2 keer 1 ster en één keertje 2 sterren) en daardoor krijg ik veel zin om dat niveau ook te bereiken. Alleen doe ik er 6 uur over om een 3 gangen te maken en krijg je in zo een sterrenzaak 5 tot 7 gangen.

Kortom ik begrijp waar de prijs vandaan komt.

Ik ben ook een eigen kruidentuintje begonnen en heb mij vooral gefocust op kruiden die mooie eetbare bloemetjes krijgen om te decoreren.
Altijd netjes de uitgebloeide bloemen van de viooltjes knippen (of afnijpen), van zodra die in zaad komen geeft de plant het op en heb je dus ook geen bloemen meer. Oost Indische kers is volledig eetbaar (van blad tot bloem tot zaad) en zaait zichzelf gezellig uit, hij is ook verkrijgbaar in andere kleuren dan de klassieke oranje. Als je het eens opzoekt kan je echt verbazend veel bloemen eten.

Begin deze zomer heb ik me toegelegd op drinkazijn, en nee, dat is niet zuur omdat je best veel suiker toevoegt:


Met de aardbeien die je op het einde overhoudt maakte ik confituur :) Echt een aanrader!

Re: Koken is genieten

224
Ik heb zoals altijd altijd gekookt de laatste tijd. Dat blijft zelfs een grotere hobby voor mij dan gamen.

Vandaag als voorgerecht pure eenvoud met een halve kreeft

Image


Als hoofdgerecht vandaag gekonfijte kwartel met gepocheerde kwarteleitjes, pastinaak chips en salade van witloof en krieltjes. En de kwarteleitjes waren gelukkig nog vloeibaar vanbinnen

Image


Vorige week langoustines met gorgonzola ravioli en een zalige saus gemaakt van de scharen en hoofden van de langoustines.

Image


Aziatisch getind varkenshaasje uren gemarineerd.

Image


Ananas mojito met spiced rum. De ananassap is bijvoorbeeld ingekookt met gember.

Image


Gehakt in een melkbroodje op basis van spiced rum. En dan nog koolrabi erbovenop.

Image


Ramen. Geen uitleg nodig :p

Image


Aziatische kippenballetjes

Image


Een typisch Japans voorgerecht. Daikon die gekookt is in dashi en dan urenlang in geweekt heeft. Heel ongekend hier, maar ik werk voor Japan en ben dit dus te weten gekomen en wou dat absoluut proberen. De smaak is met niets te vergelijken. Volledig nieuwe ervaring die UMAMI schreeuwt.

Image
Image
cron