Re: Koken is genieten

21
gamerke1992 wrote:
dividedx11 wrote:Vandaag weer 2 heerlijke gerechten gegeten. Het is toch zalig als je beide ouders goed kunnen koken :)
Image
Image
Ziet er goed uit :D Zowel de borden als de gerechten lijken van Pascale Naessens, klopt dat? :p
Jup, dat klopt
Image
Bij m'n vader is het ofwel Naessens, Meus, Sergio Herman of een familierecept haha
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Koken is genieten

24
Colossus wrote:Waar zetten jullie die foto's zo snel op om ze vervolgens hier op de site te zetten?
Als dat allemaal makkelijk ga dan kan ik ook meedoen
Ik gebruik daarvoor doorgaans nl.tinypic.com.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Koken is genieten

28
gamerke1992 wrote:Vandaag schafte de pot zelfgepelde scampi's in provencaalse kruiden met een tomatensaus van grote tomaten, zongedroogde tomaten, gegaarde kerstomaatjes en niet gegaarde kerstomaatjes.
Image
Mmmm, het mag dan wel 7 uur in de ochtend zijn, ik zou het best lusten als ontbijt nu :p
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Koken is genieten

29
Hoewel mijn vrouw als beroep kok is en 50 uur in de week in de keuken sta, ben ik de hobby kok in huis en kook ik vrijwel dagelijks.
Als het even moeilijk word voor me, of ik vind het product gewoon stom om te maken, dan maak zij het voor ons.

iedereen maak hier dus zijn eigen ding en we zullen nooit elkaar specialiteit maken hier in huis, dat vertikken we van elkaar :lol:

Zo maak mijn vrouw altijd hier in huis verse soepen zoals pompoen, tomaat, courgette,
maar ik maak dan weer de erwtensoep of bruine bonensoep.

Ik moet toegeven, ik ben wel een redelijke '' zakjes kok '' , ik maak dus vaak gebruik in het dagelijks leven van kruidenzakjes van Maggi, Knorr of Honig.
Waarom? omdat het makkelijk is!
Ik vermeld er wel gelijk bij dat ik de zakjes wel pimp met eigen gemaakte ideeën dan wat er op het zakje sta om de gerechten nog lekkerder te maken, zo kook ik graag met drank in plaats van het aangegeven water op het zakje, soms zelf wat kruiden erbij en hup, we hebben een eigen gerecht!

ze zeggen niet voor niks, '' een beetje van maggi en veel van jezelf '' :smug:

Mijn vrouw en ik hebben beiden een drukke baan en een kleine om voor te zorgen, hele middagen in de keuken staan zit er niet altijd in,
in de zakjes zit al het nodige kruidenmengsels wat je nodig heb voor een heerlijk gerecht, enige nadeel van deze zakjes is het zoutgehalte, deze is bij allemaal wel wat hoog maar ach, drinken we in de avond maar een glaasje water meer.

Zo maak ik graag een heerlijk stoofpotje gebrouwen in de momenteel verkrijgbare herfstbokbieren, daar zitten heerlijke kruiden in die een stoofpotje erg lekker maak, Ik ga jullie mijn lekkere recept geven:
Benodigheden:
- 1 kilo runderriblappen
- 4 grote uien
- 2 zakjes stoofpotje van knorr
- 2 blikken herfstbok naar keuze (800 ml totaal)
- 2 laurier bladeren
- 2 kruidnagels
- 1 plakje peperkoek
- Snij de riblappen in blokken en snipper de ui
- verhit boter of olie tot de pan goed heet is, braad de riblappen tot ze helemaal dichtgeschroeid zijn, bak de ui ook 2 minuten mee.
- voeg de 2 zakjes stoofpotje bij het mengels en roer even door, voeg daarna meteen de 800 ml herftbokbier erbij.
- voeg de plak peperkoek in stukken, de laurier en kruidnagels bij het mengsel en roer even door.
- zet het vuur op het laagste stand, doe de deksel op de pan en laat het stoofpotje 2,5 uur sudderen.
- roer af en toe door om aankoeken van de bodem te voorkomen.

Image
Heerlijk bij de patatten, rijst , hutspot of rodekool en smullen maar :love:
Image