Re: Koken is genieten

61
Het ziet er inderdaad zeer smakelijk uit. :cool:

Zelf geef ik de voorkeur aan pommes duchesses of aardappelkroketjes met gebakken spruitjes en rode wijnsaus bij de eend.
Heb je de witlof wat laten karamelliseren?
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Koken is genieten

63
Elexus wrote:
gamerke1992 wrote:
Elexus wrote:Ooooh eend! :love:

Ziet er lekker uit!
Nog een fan van eend dus :D
Ja da's mijn favoriet van 'vlees'/gevogelte! :D
Haha hier ook :p Ik zou dat vaker moeten maken. Voor diegene dat het zich afvroegen, het is een recept van pascale naessens.
Image

Re: Koken is genieten

68
Wij hebben gisteren prei-ricota quiche gemaakt: 4 eieren en 1 potje ricota (250gr), goed mengen en stevig kruiden. Prei stoven (wij gaan oor 4 stronken en wat olijfolie, maar wij zijn groentenliefhebbers dus ik kan mij voorstellen dat anderen met 3 genoeg hebben), IK verkies het om de bladerdeer eegrst blind te bakken. Dan dus prei op de bladerdeeg, mengsel er over, bestrooien met kaas en 45 min de oven in. DIt is voor 4 personen, wij hebben het met 3 opgegeten, maar er was geen side-dish bij :)

Re: Koken is genieten

69
W.O.L.F. wrote:Wij hebben gisteren prei-ricota quiche gemaakt: 4 eieren en 1 potje ricota (250gr), goed mengen en stevig kruiden. Prei stoven (wij gaan oor 4 stronken en wat olijfolie, maar wij zijn groentenliefhebbers dus ik kan mij voorstellen dat anderen met 3 genoeg hebben), IK verkies het om de bladerdeer eegrst blind te bakken. Dan dus prei op de bladerdeeg, mengsel er over, bestrooien met kaas en 45 min de oven in. DIt is voor 4 personen, wij hebben het met 3 opgegeten, maar er was geen side-dish bij :)
Ik bak die ook steeds 15 minuten voor, zodat het deeg lekker krokant is :) Daarna doe ik pas de groenten enzo erin.


I love quiche :p En dat is altijd zo snel klaar.

Vandaag wordt het capellini bolognaise, dat ik eerder heb gemaakt en ingevroren.

@Frans: Nice try, ik blijf het eten :D
Image

Re: Koken is genieten

73
Het is niet echt over koken, maar wel over eten. Alstublieft iedereen, koop een cherimoya. Dat is een vrucht die sinds kort te koop is in de colruyt (België) en die is overheerlijk. Echt niet normaal. Het lijkt een ongezond dessert, maar blijkt juist heel gezond te zijn. Twee vliegen in 1 klap dus.
Image
Image

Re: Koken is genieten

74
gamerke1992 wrote:Gisteren heb ik eens een thais geïnspireerde quiche geprobeerd met kip, kokosmelk, room, ajuin, currypasta. Ik vond het wel geslaagd :D
Image
Ik krijg hier serieuze honger van.. Ziet er ook wel chique uit op zo'n zwart bord.

Re: Koken is genieten

75
gamerke1992 wrote:Het is niet echt over koken, maar wel over eten. Alstublieft iedereen, koop een cherimoya. Dat is een vrucht die sinds kort te koop is in de colruyt (België) en die is overheerlijk. Echt niet normaal. Het lijkt een ongezond dessert, maar blijkt juist heel gezond te zijn. Twee vliegen in 1 klap dus.
Image
Naar wat smaakt die?
Image
cron