Re: PS Vita

467
Hoe bevalt de Portal je nog Paveman? :P

Ben zelf toevallig ook aan het overwegen om misschien een Portal aan te schaffen.

Aan de andere kant ben ik momenteel in een erg nostalgische bui. Ik zit al dag of 2 te kijken om wat Vita games te kopen en de Vita terug boven te halen.

Echter wordt fysieke Vita games kopen erg lastig. Game Mania heeft er precies 5 in tweedehands waarvan 3 FIFA games zijn.

Nedgames heeft er een aantal: FIFA 15 en Lego Legends of Chima Laval's Journey (wist niet dat deze bestond) interesseren mij wel en zijn in voorraad. FIFA 15 is trouwens een zeldzame game ZONDER online trophies. Verder zijn er véél games die online trophies hebben waarvan de servers ofwel gesloten zijn, ofwel het enorm moeilijk wordt om iemand te vinden om die te halen.

Ik vermoed wegens de zeldzaamheid, maar op BOL staan er games voor meer dan 200 euro. Persona 4 kost er iets van 180 euro, fysiek dan. Kan ik beter de volle prijs betalen digitaal, das goedkoper.
Image

Re: PS Vita

468
Gamemania heeft enkele jaren geleden al een keer een uitverkoop gedaan van 3 + 2 gratis ofzo en die nemen al jaren geen nieuwe vita games meer aan.

Nedgame heeft nog wel wat maar weet niet of die nog used games aankopen, zij passen hun prijzen wel aan naar de markt dus zeldzame games kunnen verrassend duur zijn.
Bol bekijk ik nooit voor vita games omdat het gewoon scalpers (externe verkopers) zijn daar en er toch bijna niks op is. Voor de niet-scalper verkopers, zijn de games vaak goedkoper op hun eigen site. Ik weet dat Nedgame en Gameresource ook op bol verkopen bv.

Verder wel nog amazon, ebay en cex voor vita.
Amazon en ebay wel even opletten dat je op europese zit want vanuit UK/US kan er nog douane bovenop komen.
Cex is wel een gok wat betreft kwaliteit van doosje/boekje dus is een echt last resort als ik een game zoek.
Image

Re: PS Vita

469
Playsasia is blijkbaar ook een goede, maar als ik dan EU aanklik schiet er nog weinig van over. Al helemaal als ik dan nog eens in voorraad klik. Ik ben het even vergeten, maar kun je NA/JP games spelen op je Vita? Of zijn die regio locked?

Nedgame is verrassend goed geprijsd vind ik. Het is Nederlands, dus ik denk wel dat jij en Marty daar ervaring mee hebben? Ik overweeg sterk om Fifa 15 en die Lego game aan te schaffen. Ik zal dan ook eens de store opnieuw bekijken op de Vita, maar ik herinner mij van de laatste keer dat deze ook al serieus uitgedund was/is.

De laatste physical releases zijn ook al moeilijk te vinden. Verder probeer ik dan weer games met online trophies te vermijden, iemand vinden daarvoor is quasi nihil. Invizimals is bijvoorbeeld bijna niet meer te doen. Zelf heb ik bijvoorbeeld nog Modnation racers maar die servers zijn offline. Ook Freedom Wars heb ik, maar nooit gestart en nu ook niet meer platinum te halen (tenzij in adhoc mode dacht ik).

Tis niet makkelijk. :P
Image

Re: PS Vita

472
Nedgame gebruik ik best vaak voor de wat minder bekende games* en altijd goed in orde. Ik weet alleen niet wat de kosten naar BE zijn, binnen NL is het vanaf een bepaald bedrag gratis en dat bedrag wisselt wel is. Nu is het 45, soms is het 25, soms 75, denk afhankelijk van drukte.

1 keer had ik per ongeluk de xbox versie besteld en gewoon kunnen omwisselen. Heb toen wel zelf voor de retourzending moeten betalen maar dat vond ik logisch want was mijn eigen fout.

Ook wel is gehad dat ik een CE pre-order voor PS5 deed omdat ze PS4 niet hadden, paar dagen later plots wel een PS4 versie en dan gewoon via klantenservice kunnen omwisselen. Bedrag was hetzelfde dus niet opnieuw hoeven kopen ofzo zoals bij Bol het geval is.

*Al die games waarvan jullie hier denken 'WTF is dat...' als jullie het backlog topic lezen :lol:
--

Welke invizimals bedoel je? Ik weet dat ik er daar een paar van heb op vita maar nog niet echt bekeken :q:
Image

Re: PS Vita

474
NTGSruler wrote: 01 Jun 2024 17:07 Ik denk Invizimals The Alliance.
Ik heb alle 3 de games met trophies blijkbaar.
2 op vita: resistance en alliance (aka de bondgenoten).
1 op PS3: Lost kingdom

Maar als ik het zo lees hebben deze allemaal geen online trophy?
Wel eentje die de AR cards van de vita vereist maar die kan je desnoods zelf printen.
Image

Re: PS Vita

476
Oh ja, die is inderdaad nagenoeg onmogelijk...
Iets met enkel mensen die voor een bepaalde datum de game hebben gespeeld en op het leaderboard staan kunnen anderen helpen. Maar die kunnen maar 1 andere persoon helpen tenzij een bepaalde trick heel goed wordt uitgevoerd dan kan er 1 sessie gedaan worden waar die persoon meerdere mensen kan helpen. Daarna niet meer...
Ik had de game bijgekregen bij de tweede vita die ik jaren geleden kocht maar dus nooit gespeeld.

Ergens steekt het me nu ook wel een beetje dat ik nooit die uncharted card game heb gekocht en gespeeld. Is de enige van de serie die ik niet kan doen. Heb toevallig recent eindelijk Uncharted Legacy voor de eerste keer uitgespeeld waarmee ik alle originele versies 1 keer heb gedaan. Zou nu de remasters kunnen doen om de series 100% te completen.
Image

Re: PS Vita

477
Ewel... ik heb ook wel ergens spijt nu om destijds zo weinig PS Vita games gekocht te hebben.

Ik heb daarnet even door de Vita store zitten scrollen en Persona 4 bijvoorbeeld is niet meer te zien :(

Tis toch echt maar heel beperkt nog de games die beschikbaar zijn.

Die Uncharted card game zei mij niets destijds. Platinum blijkbaar ook niet leer te halen wegens server offline.

Edit: Persona 4 golden gevonden! Staat bij favorieten van gamers =》9.99euro. Vreemd genoeg vind ik wel Fifa niet via de zoekbalk.
Image

Re: PS Vita

479
Euhm, ik denk dat ik het meeste wat ik wil digitaal ga kopen. Het meeste is terug te vinden via de zoekbalk in de store en gewoon zoveel goedkoper dan fysiek nu. Bijkomend om alles terug te sourcen en te vinden, om dan in niet zo goede staat te zijn... Nog maar te zwijgen van de prijs.
God of War collection bijvoorbeeld staat digitaal aan 25 euro. Nergens vind ik een fysieke versie (misschien op ebay ofzo), maar ik kom terecht op de site van FNAC die zegt de collection in stock te hebben = 311 euro. Nee gaan we niet doen :lol:
Ik ga waarschijnlijk wel FIFA 15 en een Lego game fysiek kopen, omdat dat games zijn die beschikbaar zijn en ik wel wil.

@Kolm: mijn trophylijst op VITA is nogal uitgedund. Meer dan de helft van de games dat ik ooit gespeeld heb op de VITA staat er niet op. Ik vermoed dat als ik die games opnieuw speel, de lijst terug wordt toegevoegd. Maar ik ga nu niet al die games terug gaan downloaden. Wel jammer op die manier.

Moesten er mensen geïnteresseerd zijn. Hier is een lijst met alle Vita games die ooit fysiek beschikbaar waren/zijn.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 1239400194
Image

Re: PS Vita

480
FNAC heeft tegenwoordig ook die mogelijkheid van externe verkopers, net zoals Bol en Amazon. Die vragen uiteindelijk de prijs die ze willen. Soms de hoge marktprijs omdat het zeldzaam is, soms gewoon een onmogelijk hoog bedrag voor het geval er een gek toehapt :L:

Op de vita heb je 2 mogelijke weergaven van trophies. De ene is wat lokaal op de vita bekend is en de andere wat op PSN Network staat.
PSN Network toont dan ook PS3 en PS4 trophies, gebruik ik zelf nooit omdat hij dan alles moet gaan downloaden. Dat is net als de online mode op PS3 geen goed idee als je veel trophies hebt.

De lokale mode werkt waarschijnlijk hetzelfde als op PS3. Bij een nieuwe PS3 gaat die wel synchroniseren van PSN naar je PS3 maar daar missen vaak games in. Als je die lokaal wil zien moet je idd de game installeren en even opstarten zodat de trophylist lokaal bekend is. Vervolgens game afsluiten en opnieuw synchroniseren en dan gaat hij de trophylist weer aanvullen met alles wat op PSN al bekend was.

Als je dus verder gaat met een game die je al deels gespeeld had, dan is het goed om even te kijken of de trophylist al lokaal bekend is voor je echt verder gaat spelen. Anders kan je hebben dat je een game verder speelt en er plots allerlei trophies lijken te autopoppen. Op zich geen probleem, want na een sync gaat hij toch altijd de tijd weer aanpassen naar wat op PSN bekend was maar... zorgt wel even voor een schrik momentje :P

Staat me ook bij dat je een nieuwe/tweede vita had? Dat zou dan kunnen verklaren waarom je op die nieuwe niet alles meer ziet. Omdat hij dus niet alles heeft terug gesynchroniseerd.

Op PS4 en PS5 gebruikt hij altijd die online mode waardoor dat niet opvalt dat je lokale lijst enkel games bevat die je op die PS4/PS5 hebt gespeeld. Op PS4 ga je dan nog wel trophies zien die je gehaald hebt maar niet naar PSN hebt kunnen syncen omdat op de servers van PSN de game nog niet bekend is.
Op PS5 zie je die dan niet, daar zie je altijd wat op PSN bekend is, zo erg zelfs dat soms als je een trophy haalt, je deze niet in je lijst ziet omdat er ergens iets fout is gegaan met syncen op de achtergrond => zorgt op internet wel is voor een stress momentje dat mensen trophies zien poppen maar niet in hun lijst zien.
Enige manier om die lokale lijst te controleren op PS4/PS5 is om de console even geen internet geven en volledig offline te kijken.
Image
cron