Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1711
One Life 8/10
Jawel, hier ben ik weer. Deze keer het waargebeurde verhaal van Nicholas Winton, een Britse meneer die vlak voor de uitbraak van WOII een 600 tal kinderen van Tsjecho-Slovakije naar Engeland gebracht heeft waar ze in veiligheid konden leven bij gastgezinnen.
We volgen twee grote verhaallijnen. Enerzijds heb je de gepensioneerde Nicholas die uitstekend gespeeld wordt door Anthony Hopkins en schuldgevoelens heeft dat hij niet meer kinderen heeft kunnen redden. Anderzijds zie je de jonge Nicholas die probeert de kinderen hier te krijgen en te maken krijgt met allerlei problemen.
Ik vond het een erg mooie film al had ik dit niet gedacht op voorhand. Op sommige momenten had ik het emotioneel moeilijk mede dankzij de acteerprestaties van Hopkins. Het is een rustige film zonder grote actiescènes waardoor het drama gehalte wel wat toeneemt.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1712
Role Play 5.5/10
Penny van The Big Bang Theory heeft in deze film een carrière switch gemaakt naar professionele huurmoordenaar terwijl haar lieftallige familie helemaal niets in de gaten heeft. Tot ze op een moment vergeet dat het haar huwelijksverjaardag is en het koppel besluit om een rollenspel te spelen dat helemaal fout uitdraait.
Het was een 13 in een dozijn film, maar deze vond ik niet zo leuk als een andere actiefilm. De film dacht dat het slim was, maar eigenlijk had je zelf alles al door. Laten ze bv een scène zien waar wat zaken in gebeuren die best duidelijk waren, maar dan leggen ze achteraf in flashbacks uit wat de "twists" waren in diezelfde scène. Of een vrouwelijke slechterik die achter een twijgje schuilt terwijl je haar nog perfect kon zien staan. Roept ze tegen haar mensen dat ze absoluut niet op Penny mogen schieten want ze wil haar levend, maar echt enkele tellen later begint ze als een bezetene te schieten op Penny met een machinegeweer. En zo zaten er wel allerlei bizarre zaken in de film.
Ook leek de film zo kleinschalig. Bv bij John Wick 1 hadden ze direct laten zien hoe sterk de moordenaars waren en hoe globaal dit allemaal wel niet was. Hier faalt deze film in, want het lijkt er wat op dat je 2 of 3 moordenaars hebt bij deze ultra geheime en globale organisatie.
Was er dan echt niks goed aan deze film? Enkele scènes waren wel tof zoals de barscène. Ook de acteur die de man speelt van Penny deed dit wel erg leuk.
Het voelde alleen niet aan als een bioscoopfilm. Is ook voornamelijk gemaakt voor Amazon Prime denk ik, dus als je het toch een kans wil geven, misschien deze daar binnenkort op kijken ipv de cinema!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1713
The Iron Claw 8/10
De von Erich familie was een van de meest bekende worstelfamilie jaren 70, 80(?). Papa von Erich werd bekend met zijn signature move, de ijzeren klauw die hij dan op het hoofd plaatste van zijn tegenstander. Jammer genoeg heeft hij het nooit tot wereldkampioen geschopt en reflecteert hij dit op zijn zoons. We zien hoe de broers richting faam gelanceerd worden, maar ook de uiteindelijk tragedies die dit gezin hebben moeten verduren.
De film was best hard. Er zat ook veel verhaal in. We zien hoe de broers elkaar liefhebben, maar ook hoe een rotzak de vader wel niet is. Hij heeft zo bv. een ranglijst van welk van z'n kinderen hij het liefst heeft. Een van zijn zonen heeft niets met het worstelen en wil muzikant worden, dus wordt de zoon wat het zwarte schaap van het gezin.
Daar waar ik het begin eerder humoristisch vond (wegens het onnozele karakter van worstelen), wordt het 2e deel gitzwart en geloof je bijna niet dat dit een waargebeurd verhaal. De tragedies stapelen zichzelf zelfs zo hard op, dat ze bepaalde delen geschrapt hebben uit de film.
De acteerprestaties zijn sterk, voornamelijk Zac Efrond zet hier een mooie rol neer. Maar ook de rest van de cast moet zich niet onder doen.
Ik denk wel dat het een film is die het in de VS beter doet wegens de populariteit van de WWE daar. Maar als je voorbij het worstelen kan kijken, zie je een intrigerend familieverhaal dat je nog lang kan bijblijven!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1714
Land Of Bad 7/10
Russell Crowe speelt een speciaal typetje dat voor de special forces drones bestuurt om zo support te geven aan soldaten die bezig zijn met een veldmissie. Wanneer een reddingsoperatie helemaal fout afloopt, is het aan meneer Crowe om deze soldaten veilig thuis te krijgen.
Was het iets speciaals? Nope, heb al meer van dit soort films gezien, maar Russell Crowe tilt deze film wel wat meer de hoogte in. Altijd een genot om hem te zien spelen. Ook het verhaal langs de soldaten hun kant is leuk. Er zit best wel wat actie in, samen met natuurlijk de nodige backstories om het wat meer volume te geven.
Aan te raden wanneer je eens totaal niets te doen hebt en Dune al gezien hebt in de cinema :p
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1715
The Great Escaper 7/10
Ik woon ondertussen precies meer in de cinema dan thuis :p Soit, we volgen Bernie, een hoogbejaarde man die samen met zijn vrouw in een WZC woont. Bernie is een veteraan en heeft mee gestreden tijdens D-Day. Tijdens de 70-jarge herdenking zou hij graag aanwezig geweest zijn in Frankrijk, maar wegens geen plek meer, moet hij thuisblijven. Toch besluit Bernie uit het rusthuis te ontsnappen om op eigen houtje naar de stranden van Normandië te trekken.
Het verhaal zelf is niet bijster interessant. Ik dacht op voorhand dat Bernie een hele tocht ging maken, maar blijkbaar is hij enkel op de ferry gestapt tot in frankrijk. Toch brengen Michael Caine en Glenda Jackson (rust in vrede) de film naar een hoger niveau. Ze brengen heel wat charme naar de film en Glenda deed me zelfs soms aan m'n oma denken haha. Er zaten enkele heel mooie stukken in de film. Toch blijft het wat een niche film denk ik. We zaten ook helemaal alleen in de zaal (waarschijnlijk ook omdat we tegen 17 uur zijn gaan kijken).
Leuke film, maar niet perse om op het grote scherm gezien te hebben!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1716
Imaginary 5/10
Buiten de middelmatige Night Swim, zijn we dit jaar nog niet direct getrakteerd geweest op een goede horror film. Komt daar dit keer verandering in?
We volgen een gezin dat in de meest generische situatie mogelijk wordt geplaatst. De nieuwe mama is het hoofdpersonage die probeert de beste mama ooit te zijn voor haar beide stiefdochters, maar de oudste stiefdochter moet niets weten van nieuwe mama. Ondertussen vindt de jongenste dochter een teddybeer in de kelder en zich al snelt ontpopt tot het denkbeeldige vriendje van de dochter die best bizarre dingen begint te vragen.
Het eerste deel van de film vond ik zeer tof! Ik begreep de slechte reviews totaal niet (score op imdb was 4.8/10). Er gebeurde enge dingen, er zaten toffe plottwists in. Regelmatige zag je dingen op het scherm in de achtergrond of op andere plaatsen en ik hou van dat soort dingen.
Toen kwam het 2e deel en nu begreep ik waarom deze film zo'n slechte reviews kreeg. De hele toon veranderd en krijgt wat mij betreft een beetje het Insidious gevoel. Het absurde, actie en spanning georiënteerde gevoel neemt over en dan haak ik meestal af in een horrorfilm. De enge, beklijvende scènes van het eerste deel smelten als sneeuw voor de zon en wanneer de aftiteling over het scherm rolt, ben je het horrorgedeelte kwijt.
Ik vraag me af waar het altijd misgaat in de productie van dit soort films, want recent ben ik altijd teleurgesteld in het einde. Al werd het hier uitgesmeerd over de laatste 40 min ofzo...
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1717
Mr.Wolf wrote: 22 Mar 2024 15:29 De hele toon veranderd en krijgt wat mij betreft een beetje het Insidious gevoel. Het absurde, actie en spanning georiënteerde gevoel neemt over en dan haak ik meestal af in een horrorfilm. De enge, beklijvende scènes van het eerste deel smelten als sneeuw voor de zon en wanneer de aftiteling over het scherm rolt, ben je het horrorgedeelte kwijt.
Ik lees jouw reviews altijd en bij horror is het toch opvallend hoe vaak dit gebeurt. Echt zonde wel, zeker als je fan van het genre bent.

Ik heb nog wel een hele backlog films en series te zien, maar kijk al uit naar de nieuwe Alien film van Ridley Scott.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1718
zenmaster wrote: 22 Mar 2024 18:03
Mr.Wolf wrote: 22 Mar 2024 15:29 De hele toon veranderd en krijgt wat mij betreft een beetje het Insidious gevoel. Het absurde, actie en spanning georiënteerde gevoel neemt over en dan haak ik meestal af in een horrorfilm. De enge, beklijvende scènes van het eerste deel smelten als sneeuw voor de zon en wanneer de aftiteling over het scherm rolt, ben je het horrorgedeelte kwijt.
Ik lees jouw reviews altijd en bij horror is het toch opvallend hoe vaak dit gebeurt. Echt zonde wel, zeker als je fan van het genre bent.

Ik heb nog wel een hele backlog films en series te zien, maar kijk al uit naar de nieuwe Alien film van Ridley Scott.
Da's fijn om te horen ;) Horror blijft wel een van m'n favorieten, maar de laatste tijd is het wel redelijk zwaar om fan te blijven :p Ik denk ook dat ze dit doen om een jonger publiek naar de cinema te brengen, want dit soort films scoort telkens goed bij jonge meisjes als we in de zaal zitten. Ik denk dat toen we naar Smile gingen kijken, de zaal half gevuld was en ik 1 van de oudste was. Sindsdien gaan we dan ook telkens doorheen de week ipv het weekend.
Maar de films in het Conjuring universum maken zich daar ook altijd schuldig in. Ik weet nog bij The Nun dat mensen begonnen rond te vliegen enzo, waardoor het eerder komisch werd en ik op een gegeven moment nog dacht dat Iron Man of Doctor Strange ten tonele ging verschijnen haha.
Alien heb ik enkel de meer recentere nog maar van gezien (prometheus en covenant ofzo?). Moet binnenkort de reeks eens kijken voor ik naar Romulus ga ;)
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1719
Zeker eens doen als je nog ergens tijd hebt. :) Ik vind de nieuwere films eigenlijk de minste, maar zeker niet slecht. Alien (1) en Aliens (2) vind ik de beste, met Sigourney Weaver. Ben ook al ouder. Maar ik hou echt van het genre, meer de old school science fiction zoals de originele Blade Runner, Escape from New York, de eerste Mad Max films.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1720
zenmaster wrote: 23 Mar 2024 11:52 Zeker eens doen als je nog ergens tijd hebt. :) Ik vind de nieuwere films eigenlijk de minste, maar zeker niet slecht. Alien (1) en Aliens (2) vind ik de beste, met Sigourney Weaver. Ben ook al ouder. Maar ik hou echt van het genre, meer de old school science fiction zoals de originele Blade Runner, Escape from New York, de eerste Mad Max films.
Was er ook geen link met de Predator films? Ale, ik geloof dat er ook Alien vs Predator films zijn
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1721
OG alien films blijven toppers.
Gisteren Road House gezien op prime. De remake van de 80's gelijknamige film met Patrick Swayze.

Nu met Hake Gyllenhaal en ook Connor McGregor. Die laatste is - net als in het echte leven - een bizarre toevoeging aan het scenario. Pak meer over the top actie dan het origineel, doorspekt met wat humor. Vechtscenes leken bij wijken wat CGI te zijn m, of toch op zijn minst rare camerastandpunten.
Watchable maar geef mij toch maar het origineel :)
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1722
Sanity penguin wrote: 23 Mar 2024 14:42 OG alien films blijven toppers.
Gisteren Road House gezien op prime. De remake van de 80's gelijknamige film met Patrick Swayze.

Nu met Hake Gyllenhaal en ook Connor McGregor. Die laatste is - net als in het echte leven - een bizarre toevoeging aan het scenario. Pak meer over the top actie dan het origineel, doorspekt met wat humor. Vechtscenes leken bij wijken wat CGI te zijn m, of toch op zijn minst rare camerastandpunten.
Watchable maar geef mij toch maar het origineel :)
*Imiteert Peter Griffin's stemmetje* Road House
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1724
Hardcore Never Dies 7/10
In deze Nederlandse film volgen we Danny die droomt van een leven als pianist op een cruise, maar op dit moment hangt hij nog vast aan zijn baantje als tomatenplukker. Tot zijn broer Danny komt opdagen, een gladgeschoren gabber die blijkbaar wat foute deals heeft gesloten en dus een hoop geld moet zien terug te betalen aan elke dealers. Michael begint op te kijken naar Danny en begint zo zijn leven in een neerwaartse spiraal te brengen.
Op zich is het een verhaal dat we al meerdere keren gezien hebben en lijkt wat op een bravere versie van American History X. Het is zo de typische film waarbij je blijft hopen dat het hoofdpersonage toch weer op het goede spoor beland en waar je ten slotte denkt: wauw, al een geluk dat ik niet zo leef.
Ik had misschien iets meer gehoopt op een gewelddadigere film, maar het bleef relatief braaf buiten enkele scènes. Iedereen deed het ook best goed qua acteren en telkens wanneer Danny op het scherm verscheen, was het leuk ernaar te kijken.
Soms was toch niet alles even duidelijk. De motieven van bepaalde mensen werden niet echt uitgediept waardoor het soms wat gissen was wat er net aan het gebeuren was.
Toch, een vermakelijke film met een beetje hollywood gehalte!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1725
Immaculate 8/10
Sydney Sweeney als non. En zo weten we dat we absolute horror hebben bereikt :p
Cecilia is een non uit de VS die tot een klooster in Italië mag toetreden. Hier komen alle zieke en oude nonnen heen waar ze de laatste verzorgingen krijgen voor ze de Here zelf mogen ontmoeten. Maar wanneer Cecilia een iets meemaakt, blijkt het dat ze een uitverkorene is en lijkt het klooster duistere geheimen te bevatten.
En zo krijgen we toch de eerste goede horrorfilm van het jaar! Sydney speelt haar rol eigenlijk best goed en laat hier zien dat ze best wel kan acteren. Toch wordt het nooit echt heel eng, maar blijft het voornamelijk spannend. Ook het einde is eindelijk eens goed gedaan. Het wordt weer wat over the top, maar op een goede manier deze keer. Er wordt mooi gewerkt met licht en duister op het einde wat ik best cool vond. Ook de relatief korte speelduur (1.29 uur) was hier zeker niet misplaatst.
Desalnietemin vond ik dit een geslaagde horrorfilm en ben ik benieuwd naar The First Omen die binnenkort uitkomt. Stiekem hoop ik ook dat onze cinema Late Night With The Devil gaat draaien :p
Image