Re: Het auto topic

316
Dat van Colruyt had ik ook al wel gehoord. Hebben zij niet bepaalde DATS tankstations die het al hebben?
Qua autofabrikanten denk ik dat vooral Toyota er momenteel op inzet? Bij faillissement Van Hool recent kwam ook naar boven dat ze in het verleden ingezet hadden op waterstof voor hun bussen maar dat ze zich daar toch op mispakt hebben. Vermoedelijk natuurlijk ook doordat de focus van de maatschappij dusdanig op elektrisch rijden ligt.

Maar ik heb het ook wel altijd moeilijk als ze dat groene aspect aanhalen. Kort door de bocht is elektrisch rijden natuurlijk een pak groener maar gemakshalve wordt er vaak vergeten bij te vermelden hoe energieintensief het maken ervan is. Plus de recyclage ervan is ook niet bepaald eenvoudig.
Dan is er nog het brandgevaar en de brandbaarheid bij elektrische auto's. Volgens mij is het gevaar erop niet groter dan bij standaard voertuigen, maar de manier waarop zo'n ding brandt is wel wat anders. Vooral het blussen ervan is een pak moeilijk dan bij een klassieke verbrandingsmotor.
Image

Re: Het auto topic

317
DATS is inderdaad van Colruyt dacht ik. Geen idee als sommige van die tankstations waterstof aanbieden.

Ja het veiligheidsaspect bij elektrische voertuigen is ook nog zoiets. Onlangs is toch een schip voor Nederland in brand gevlogen door gevolg van brand bij elektrische wagens? Even opgezocht, het was de Fremantle Highway.
Image
cron