Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1726
Ghostbusters: Frozen Empire 7/10
In 2019 werden we getrakteerd op het degelijke Ghostbusters Afterlife dat ging over de kleinkinderen van de geliefde Egon uit de originele films. Ditmaal gaan we volledig terug naar de roots en al een geluk dat ik op voorhand de twee originele films bekeken heb.
Het gezin dat zich ontpopt heeft tot echte ghostbusters vertoeft in deze film in New York, meer bepaald in Ghostbuster HQ. Raymond heeft een soort van paranormaal winkeltje en wanneer hij op een dag bezoek krijgt van een man met een speciaal artefact, lijkt dit speciale krachten te bezitten die wel eens nefast kunnen worden.
Het was een zeer degelijke film en vooral met vele knipogen naar de eerste film. Alle Ghostbusters komen nog eens gedag zeggen en sommigen hebben best een grote rol weer. En hier komt direct het grootste nadeel kijken. Er zijn zoveel personages dat er soms wat te veel verhaal is voor deze film. Iedereen heeft wel z'n eigen dingetje en plot en dat is wel wat te veel waardoor niet elk personage uitgediept wordt. Zo wordt Finn Wolfhard wel heel erg hard achteruit geduwd als hoofdpersonage.
Toch blijft hier ook weer de typische humor inzitten (al had ik graag meer Venkman gezien :p ). Voor de rest eigenlijk weinig nog te zeggen over de film. Het doet niets spectaculairs en buiten het bovenstaande, doet het ook weinig mis. Misschien nog het leukste om even je gedachten bij uit te zetten!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1728
Sanity penguin wrote: 01 Apr 2024 21:59 Barbarian (2022)
Één van de betere horrorprenten die ik al gezien heb. Niet over the top, lekker veel suspens en prima acteurs.
Die heb ik ook gezien vorig jaar rond Halloween. Ik vond het eerste deel echt meesterlijk, maar daarna ging het wat bergafwaarts voor mij. Ik vond het mysterie heel leuk, maar de uiteindelijk conclusie vond ik best slecht haha
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1729
Dream Scenario 8/10
De films van Cage zijn voor mij vaak een hit of miss. Recent vond ik ik the unbearable weigh of massive talent erg sterk, maar vond ik renfield wat minder en prisoners of the ghostland vond ik al helemaal niks.
In deze film speelt Cage Paul, een saaie doorsnee man die hier in de volksmond wel eens "de sloef" genoemd wordt (lees: vrouw heeft haar man helemaal rond de vinger gedraaid). Soit, volgens onverklaarbare redenen beginnen mensen over de hele wereld Paul in hun dromen te zien. Meestal staat hij daar gewoon te kijken terwijl er dingen gebeuren en wordt hij zo plots wereldbekend. Hij geniet van zijn faam, maar al snel begint Paul dingen te doen die de mensen hun dromen in nachtmerries doet veranderen en leert hij de keerzijde kennen die faam met zich meebrengt.
Cage speelt de rol erg goed en overtuigend. Dit is hoe ik hem graag zie spelen en laat zo wel zien dat hij kan acteren. Hij brengt Paul op een erg ongemakkelijke manier tot leven. Het verhaal zelf vond ik ook erg tof, maar je moet ervoor zijn. Ari Aster (hereditary en Midsommar) zit hier ook blijkbaar voor iets tussen, dus als je het werk van die man niet leuk vind, ga je dit waarschijnlijk ook niets vinden.
De mix van lichte horror en komedie is hier ook goed geplaatst, al vind ik het eerder surrealistische drama. Het verhaal is net niet gek genoeg waardoor het allemaal tastbaar blijft en je op het einde niet het typische wtf gevoel hebt dat je soms wel eens hebt bij deze bizarre films.
Het einde zelf vond ik niet zo heel erg leuk. Het voelde een klein beetje aan als Black Mirror en was wat misplaatst vind ik. Desondanks toch een aanrader al moet je er ook wel voor zijn!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1730
Arthur The King 9/10
In deze verrassende film volgen we Michael, een adventure racer. Bedoeling van deze events? Een langeafstandsrace volbrengen waarbij je van checkpoint to checkpoint moet geraken, maar hoe je hier geraakt, is volledig aan jou. Maar tijdens een van deze races, ontmoet het groepje van Michael Arthur, een verwaarloosde hond die al snel de mascotte wordt van het gezelschap.
Wat kan ik meer zeggen over deze film dan dat ik er enorm van genoten heb en dat het gewoon mooi was? Ik heb van elke minuut genoten die mij gepresenteerd werd. Het had wat nodige drama, avontuur en humor. Maar bovenal was dit een film dat vooral veel hart en ziel heeft. Het moet niet altijd actie en geweld zijn. Ook gebaseerd op het waargebeurde verhaal wat dit nog leuker maakt vind ik. Mochten ze deze nog spelen, geef het zeker een kans, want je zal niet teleurgesteld zijn ;)
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1731
Skunk 8/10
Liam is een jongen die een trieste jeugd meemaakt. Zijn moeder is verslaafd aan drugs en wordt wekelijks verkracht door meerdere mannen op seksfeestjes. Liam's vader slaagt hem vaak tot bloedens toe af. Op 17-jarige leeftijd, wanneer het volledig uit de hand is gelopen, wordt Liam in een instelling geplaatst. Hier probeert hij zijn plekje te vinden en te herstellen van zijn zeer destructieve thuissituatie.
Vlaamse films lijken de laatste jaren een positieve opmars te maken in mijn ogen. Wat er in de film allemaal gebeurd, lijkt soms wel echt te zijn. Het is alsof je soms een documentaire bekijkt op de VRT of VTM. Vooral Liam speelt zijn rol heel erg sterk, maar ook de mama kan de rol van ontspoorde vrouw goed neerzetten. Ook leuk dat de film niet schuwt van gevoelige scenes. Mocht je hier gevoelig aan zijn: de film zit er bomvol van! Ik heb meerdere keren m'n tranen moeten bedwingen wegens de oneerlijkheid en de hardheid van deze film.
Een klein puntje van kritiek zijn de soms wel bizarre scènes die erin zitten. Ik snap vanwaar ze komen, maar het was toch best wel raar om te zien...
Ik denk dat de film zich wel mag plaatsen naast de kleppers "Wil" en "Het Smelt van vorig jaar"!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1732
Monkey Man 7.5/10
Dev Patel speelt een man die gedreven wordt door wraakgevoelens. Overdag gaat hij op zoek naar de mensen die hem kwaad hebben gedaan. 's Nachts vecht hij met een apenmasker tegen anderen voor geld. Tot hij plots de persoon vindt die achter al zijn lijden zit.
We gaan een kat direct een kat noemen. Dit is een Indische John Wick. Alleen is het hoofpersonage ditmaal geen supermens, maar iemand die evenveel klappen krijgt te verduren dan dat hij uitdeelt. Van mij persoonlijk had er nog een extra vechtscène mogen inzitten, want de laatste act voelde een beetje zwaar aan (buiten dan het erg coole eindgevecht).
Ergens hoop ik wel dat ze er nog een vervolg aan knopen, want ik hou wel van dit soort brute actiefilms waarbij de choreografie er bijna als een dans uitziet!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1734
Sanity penguin wrote: 22 Apr 2024 10:00 @Mr. Wolf: tweede deel van Rebel Moon op Netflix al bekeken?
Neen, ik heb zelfs de vorige niet bekeken. Heb er eerlijk gezegd ook niet al te beste dingen over gehoord... Heb jij hem wel gezien?

The First Omen 8/10
Jongens, jongens toch. Dit is de tweede horrorfilm op rij dit jaar die geslaagd is. Zou het met Abigail lukken om er 3 op een rij van te maken?
Goed, we volgen een Amerikaanse vrouw die haar intrede wil maken in een Italiaans klooster dat dient als weeshuis voor jonge meisjes. Maar het klooster lijkt toch niet zo Godsdienstig te zijn als aanvankelijk gedacht.
Waaat? Lijkt deze plot nu niet gewoon dezelfde als Immaculate? Eigenlijk wel :p Het zou bijna een tweeling kunnen zijn. Alleen heeft deze film een andere troef op zak en dat is dat het een prequel is op de geliefde "The Omen" franchise uit de jaren stillekes waarvan ik ooit denk ik zelfs de eerste gezien heb als jong ventje (wat ik nog steeds ben).
Wat ik niet verwacht had, was dat de film zich aanleunde tegen psychologische horror en waarbij de jumpscares wat op de achtergrond kwamen. Erg leuk vind ik dit altijd!
Soms werd het misschien wel iets te surrealistisch met momenten en lijken sommige dingen nog in nevelen gehuld te blijven.
Voor de rest is het wat je van zo'n film wat kunt verwachten. Enge nonnen, mooi gefilmd, donkere hallen...
En wie weet, eventueel de wederkeer van een grootse horrorreeks? (Take notes, The Excorcist)
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1735
Eerste deel heb ik gezien, wat één lange introductie van personages was. Visueel ok (zelfs niet top vond ik) maar verhaalmatig een zeer mager beestje. Acteerprestatie van het hoofdpersonage waren voor mij ook wat ondermaats. Het leek een samenraapsel van plots uit andere verhalen die onsamenhangend werden samengebracht. Bepaalde stukken te lang uitgerekt, andere dan weer te snel afgehandeld waardoor je met vragen zit.

Dus ik heb niet bepaald een goed oog op deel 2.

Afgelopen weekend Immaculate gezien. Ik vind je score van 8 bijzonder vrijgevig :D Ik houd het eerder op een 6/7. Ik had niet bijster veel verwachtingen van Sydney Sweeney in dit type film maar ze bracht het er best goed vanaf. De sfeer zat wel best goed en ook enkele leuke framings (het bashen van die non haar hoofd bv) werden niet uit de weg gegaan. Maar goed, verhaal kwam snel op gang (film duurt ook niet lang) en al bij al beter dan de gemiddelde horrorfilm. De verwijzing naar handtastelijke priesters in het begin vond ik wel zalig :lol:
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1736
Sanity penguin wrote: 22 Apr 2024 11:24 Eerste deel heb ik gezien, wat één lange introductie van personages was. Visueel ok (zelfs niet top vond ik) maar verhaalmatig een zeer mager beestje. Acteerprestatie van het hoofdpersonage waren voor mij ook wat ondermaats. Het leek een samenraapsel van plots uit andere verhalen die onsamenhangend werden samengebracht. Bepaalde stukken te lang uitgerekt, andere dan weer te snel afgehandeld waardoor je met vragen zit.

Dus ik heb niet bepaald een goed oog op deel 2.

Afgelopen weekend Immaculate gezien. Ik vind je score van 8 bijzonder vrijgevig :D Ik houd het eerder op een 6/7. Ik had niet bijster veel verwachtingen van Sydney Sweeney in dit type film maar ze bracht het er best goed vanaf. De sfeer zat wel best goed en ook enkele leuke framings (het bashen van die non haar hoofd bv) werden niet uit de weg gegaan. Maar goed, verhaal kwam snel op gang (film duurt ook niet lang) en al bij al beter dan de gemiddelde horrorfilm. De verwijzing naar handtastelijke priesters in het begin vond ik wel zalig :lol:
Haha, ik geef altijd best wel hoge punten vind ik ;)
Ik heb het vaak moeilijk met het einde van horrorfilms waarbij het soms wat te actiegericht wordt en best saai. Immaculate werd ook wel over the top op het einde, maar eerder op een goede manier vond ik :)
De speelduur van 1.30 uur voelde perfect aan. Er werd niet nodeloos gezeverd of subplots geïntroduceerd die niemand iets boeien.
En ja, als je het vergelijkt met films zoals The Nun 2, vond ik dit vele malen beter haha!
Wat me wel opvalt is ook de hoeveelheid horrorfilms wel niet uitkomen: Sting, Tarot, Baghead, The Strangers part 1
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1738
Sanity penguin wrote: 22 Apr 2024 13:04 The omen nu ben ik ook wel benieuwd naar. Zag gisteren de trailer van de nieuwe van M. Night Shyamalan; Trap. Zag er ook wel goed uit, al is dat meer thriller natuurlijk. Zit hopelijk goed in elkaar.
Oh, daar heb ik precies nog niet van gehoord. Al zijn die beste man zijn films vaak ook hit or miss. Al een geluk dat zijn concepten altijd wel erg interessant zijn :p
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1739
Godzilla x Kong: The New Empire 7.5/10
In deze nieuwste uit het monsterverse is er een koude oorlog tussen Godzilla en King Kong. Godzilla leeft bovenaan op aarde waar hij nog steeds de mensheid beschermt tegen andere titanen. Kong zit ondertussen in de holle aarde en is op zoek naar eventuele soortgenoten. Ahja, en de mensen doen... mensendingen.
Daar waar de vorige films vaak meer een verbreding gaven van het algemene verhaal, is het hier nu meer verdieping. Je volgt voornamelijk 3 verhalen zoals hierboven beschreven, maar Godzilla wordt jammer genoeg wel echt sterk naar de achtergrond geduwd. Hiervoor voelt het wederom aan als een nieuwe king kong film ipv de combinatie van beide. Dat zorgt er dan wel voor dat kong nog meer uitgediept wordt (en stiekem blijft kong ook wel mijn favoriet).
Bryan Tyree Henry blijft ook altijd tof om bezig te zien :p
Voor de rest is het wat je ervan verwacht van zo'n film. Grote monsters die tegen elkaar vechten en ondertussen hele steden in puin leggen :p
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1740
Civil War 7.5/10
De VS is gevallen! Verschillende facties hebben de ooit zo trotse wereldmacht helemaal verscheurd. In Washington heeft de president zich verscholen en een groepje journalisten gaat op roadtrip van New York naar de hoofdstad om een interview met de beste man af te dwingen.
En zo krijgen we een roadtrip stijl van film wat ik wel leuk vond. De personages zijn wel leuk gebracht en het toont de waanzin van de politieke ideologieën in de VS. "Ik schiet de andere overhoop, want de andere probeert mij overhoop te schieten". De actie is best bruut met momenten en schrikt ook niet van oorlogsmisdaden te laten zien.
Het grootste nadeel van de film, was dat het niet echt duidelijk was vanwaar het hele conflict kwam en kreeg je ook niet echt een idee van de verschillende facties. Vandaar denk ik dat dit beter had gewerkt als een serie, want het concept vind ik echt heel erg interessant.
Image