Re: Pronken met je Platinums

4846
Congrats NTGSruler, zal wel een stevige boterham geweest zijn!

#80 Watch Dogs
Image

9 jaar en 7 maanden heeft het geduurd, maar had hem dan toch eindelijk te pakken. Het sluiten van de servers van The Crew deed me plots denken dat ik een bepaalde multiplayer trophy nog niet had. En toen ik door de lijst ging kijken, bleek het enkel dat ik nog de collectibles moest doen, samen met 3 multiplayer trophies. Een van die mp trophies was dat je ongezien 10 personen moest hacken, maar elke 25% van de hack wordt het zoekgebied kleiner en kleiner, maar via een bepaalde tactiek werd deze erg simpel. De meest idiote was dat je 5 keer achtervolgd moest worden door een echte speler zonder dit op te merken/zonder hem te vinden. Deze kreeg ik dan ook plots. En toen kwam het... Moest ik 100 hotspots bezoeken in de game. Bij de laatste hotspot kreeg ik een melding "proficiat je hebt ze allemaal gedaan", maar geen trophy... In de hotspot app zelf stond 100/100 bezocht. In het voortgangsmenu stond 97/100. Weeral een trophy geglitched :angry: Al een geluk kun je het spel gewoon opnieuw starten en heb je na 2 uurtjes terug alle hotspots kunnen bezoeken!
Image

Re: Pronken met je Platinums

4847
Goed zo Mr. Wolf! Echt nice als je na al die jaren eindelijk de platinum kan halen.

@NTGSRuler: The Last of Us Part II zou inderdaad een mooie mijlpaal kunnen zijn. Wat zijn de die games van The Walking Dead eigenlijk? Soort digitale comic? Ik zie regelmatig mensen zo telltale dingen spelen, is dat hetzelfde ongeveer? Lijkt me nog wel chill.
Image

Re: Pronken met je Platinums

4848
zenmaster wrote: 28 Apr 2024 12:03 Goed zo Mr. Wolf! Echt nice als je na al die jaren eindelijk de platinum kan halen.

@NTGSRuler: The Last of Us Part II zou inderdaad een mooie mijlpaal kunnen zijn. Wat zijn de die games van The Walking Dead eigenlijk? Soort digitale comic? Ik zie regelmatig mensen zo telltale dingen spelen, is dat hetzelfde ongeveer? Lijkt me nog wel chill.
Het is een mix van interactive movie en eenvoudige click and point dingen.

Tijdens het interactive movie gedeelte gebeuren er dingen en ben je aan het praten met mensen en krijg je opties die je kan antwoorden die het verhaal in een bepaalde richting zullen duwen afhankelijk van je keuzes. Als je niks zegt (ook een optie met verhaal gevolgen) dan loopt de movie gewoon door tot een click and point gedeelte.

Tijdens het click en point gedeelte kan je even vrij rondlopen/bewegen, meestal om een probleem op te lossen en/of nog wat met andere mensen te praten wat ook weer het verhaal in een bepaalde richting kan duwen.

Dit is de gameplay van het begin van de eerste episode van het eerste seizoen. Daarmee kan je een idee krijgen zonder verder veel spoilers.
Degene die het opgenomen heeft praat er soms wel wat vervelend overheen...

Image

Re: Pronken met je Platinums

4849
zenmaster wrote: 28 Apr 2024 12:03 Goed zo Mr. Wolf! Echt nice als je na al die jaren eindelijk de platinum kan halen.

@NTGSRuler: The Last of Us Part II zou inderdaad een mooie mijlpaal kunnen zijn. Wat zijn de die games van The Walking Dead eigenlijk? Soort digitale comic? Ik zie regelmatig mensen zo telltale dingen spelen, is dat hetzelfde ongeveer? Lijkt me nog wel chill.
Dankje, en ik vind de games van telltale altijd echte aanraders! Kolm heeft de uitleg al mooi gegeven, maar qua keuzes is het vaak een illusie die je krijgt. Het einde zal altijd wel ongeveer op hetzelfde neerkomen ook al kies je verschillende dingen. Vooral bij the walking dead seizoen 1, the wolf among us, tales from the borderlands, game of thrones is dit het geval. Je moet soms keuzes maken die daarna het lot bepalen van bepaalde personages, maar of je nu personage A of personage B kiest, beide zullen wss ooit wel ergens sterven en de uitkomst van het verhaal blijft wel hetzelfde. Enkel bij the walking dead seizoen 2 heb je echt verschillende eindes die anders genoeg aanvoelen, maar ik weet natuurlijk niet wat ze hiermee doen in seizoen 3 omdat ik het nog niet gespeeld heb.
Ook zijn de meeste games canon! Bv tales of the borderlands is onderdeel van de Borderlands reeks. Hier gebeuren dingen in en introduceren ze personages die invloed hadden op Borderlands 3.
Maar ik vond elke game dat ik ervan heb gespeeld erg leuk! En het verhaal is altijd erg spannend. Denk dat elk spel is opgesplitst in 5 delen en op release had je enkel aflevering 1. Meestal eindigde elke aflevering met een dikke cliffhanger waardoor je een maand of 2 moest wachten tot de volgende aflevering. Denk dat elke aflevering dan ook 1.5-2 uurtjes duurt. Leuk was toen ook dat je na elke aflevering kon kijken hoeveel procent van de spelers dezelfde keuze hadden gemaakt als jij.
The Wolf Among Us heeft er zelfs voor gezorgd dat ik begonnen ben met de comics van Fables te verzamelen :p
Image

Re: Pronken met je Platinums

4850
@MrWolf: proficiat met je platinum van Watch Dogs! Gelukkig weinig aan om die hotspots opnieuw te doen en alsnog de platinums te behalen!

Vooral The Walking Dead vind ik een fantastische serie (games) en heb ook The Wolf Among Us gespeeld. Die laatste vond ik trouwens ook echt fantastisch. Verder Batman Telltale series gedaan, maar dat vond ik minder.
Life is Strange is ook zo'n serie, alleen wat meer melancholisch gebracht. Al vind ik deze minder dan The Walking Dead series.

@Zenmaster: Kolm heeft het perfect uitgelegd.
Nul challenge in die games, behalve dan hier en daar wat items zoeken om verder te kunnen in de game (het wordt telkens praktisch voorgekauwd wat te doen).
De aantrekkingskracht zit hem in het feit dat je precies het gevoel hebt een serie te volgen, alleen kan je zelf keuzes/beslissingen maken die dan weer gevolgen hebben voor de rest van het verhaal.

Heb net het derde seizoen dus gespeeld (A New Frontier) en het heeft niet ontgoocheld. Heb nu enkel nog het vierde seizoen te doen.

Moest je geïnteresseerd zijn: The Walking Dead: The Telltale Definitive series is te koop in de store voor hou je vast: 49.99 euro. Maar dan heb je alles wat ooit is uitgekomen voor The Walking Dead series. De 4 seizoenen + 400 Days DLC en de spin-off Walking Dead Michonne.
Dit is toevallig ééntje wat ik nog NOOIT in sale heb gezien. En er zijn elke week nieuwe sales in de Store.
Image

Re: Pronken met je Platinums

4854
Genieten is niet het juiste woord. Het is een proces dat ik doormaakte. De game zelf is fantastisch, de platinum halen vond ik eerder irritant. Laten we het daar op houden. Ben wel blij dat ik de platinum heb behaald. Want dit liet mij toe alles wat de game te bieden heeft te ontdekken.
Image

Re: Pronken met je Platinums

4855
Ik heb dat wel bij meerdere games nu. Bij Sackboy heb ik nog 30 bubbels te halen en dan nog die 10 min challenge. Bij Dead Nation uitspelen op de hoogste moeilijkheid... Voelt echt als werk nu en wil met andere coole games beginnen.
En inderdaad, bepaalde missies in TPP zijn echt irritant, zeker als de AI niet meewerkt en je er zelf niks aan kan doet als het mislukt.

Hier nog eens een platinum gehaald. Eerste van dit jaar zelfs. Na Death Stranding Director´s Cut in november, nu die zonder cut:

#23 - Death Stranding [Greatest of Great Deliverers]
Image

Sommige zeggen, "jaja gewoon even extra platinum gehaald", maar dan had ik em laten autopoppen denk ik (op enkele trophies na).
Nee, ik wou echt de game eens ervaren zoals hij gereleased is. Ze hebben in de DC echt wel veel details aangepast of beter gemaakt; gemakkelijker gemaakt. 1 of 2 knoppen veranderd en zelfs na 80 uur duwde ik soms nog verkeerd. Soit. Dit was mijn laatste "levering" :lol:
Image

Re: Pronken met je Platinums

4857
NTGSruler wrote: 30 Apr 2024 21:51 Proficiat Zenmaster. Perfect voorbeeld als je een game super leuk vindt! Dan blijf je het spelen, zelfs al heb je de platinum gehaald.

Succes nog met Sackboy. Ik zou die eigenlijk binnenkort willen doen. Heb het tegenwoordig nogal voor chill games.
Thanks en thanks. Ik denk wel dat Sackboy goed komt bij mij. Zal alleen wat frustratie meebrengen, vooral bij die 10 min challenge, om de platinum nog te halen. Wil het zeker proberen want is wel heel leuke game.
Image

Re: Pronken met je Platinums

4860
Even mijn lijst updaten, laatste update was van november:
(Alleen platinum nummer en game, afbeeldingen erbij duurt te lang :lol: )

479: Stray Blade
480: Klonoa Phantasy Reverie Series
481: Phantom Bladw: Executioner
482: Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm
483: Torchlight 2
484: Trackmania
485: Achilles: Legends Untold
486: Prince of Persia: The Lost Crown
487: After Image
488: Suicide Squad: Kill the Justice League
489: Dragon's Dogma 2
490: Aragami 2
491: Raji: An Ancient Epic
492: Tales of Kenzera: Zau
Image