Re: GTA V

184
Na een pauze van 2 jaar zijn we eindelijk weer aan de gang met de criminal mastermind trophy van de doomsday heists.

Op een of andere manier hadden we allemaal tegelijk een burnout halverwege act 2 tijdens het herdoen van de 3-player variant voor mij.

Gelukkig was onze progress van toendertijd er nog wel. We zijn allemaal wel wat 'rusty' met de controls maar...
Gisteren hebben we de 3-player award voor mij ook gehaald! :party:

'Enkel' nog de 2-player run te gaan voor de trophy. Ik ben wel benieuwd wat dat gaat geven want ik merkte nu al dat sommige dingen lastiger waren als je alleen een stuk moet doen ipv met 2 omdat de groep voor dat gedeelte van de missie opgesplitst wordt.


En nog wat opmerkingen na het herlezen van de laatste paar pagina's hier:
- De prep missions voor de heists kunnen nu ook in een invite only lobby gedaan worden. Dat scheelt een hoop gedoe met kindjes die moeilijk doen en oplossingen die daarvoor zijn proberen uit te voeren.

- Als je nu je character overzet van PS4 naar PS5 dan wordt je character op PS4 niet langer verwijderd. Vanaf dat je het overzet heeft ieder character zijn eigen voortgang net zoals indertijd de transfer van PS3 naar PS4 was.

Al ga ik niet mijn character overzetten voor ik de laatste trophy heb en ook in social club alle awards zie zodat ik weet dat de autopop werkt :lol:
Image

Re: GTA V

186
paveman wrote: 30 Apr 2024 10:12 Nice! Goed bezig! Ik hoop dat je ook wat meer energie hebt om hiermee bezig te zijn...
Nauwelijks... maar eentje was terug gemotiveerd rond de tijd dat het verwijderen van de Rockstar Editor op PS4 was aangekondigd.
Gemotiveerd want mogelijk is het volgende dat afgesloten wordt, de character transfer van PS4 naar PS5... :q;
Hoewel het hacken van geld op PS4 nu nog niet zo extreem is als toen op PS3 toen ze die transfer van PS3 naar PS4 afsloten.
En geld willen ze niet dat je hackt want... ze willen dat je shark cards koopt! :evil:

Maar bon, die motivatie aangegrepen om er toch eindelijk mee verder te gaan. Er zijn al sessie geweest dat ik het na een paar missies stil legde ook al hadden we allemaal nog 1-2u vrij, gewoon omdat ik uit vermoeidheid dood ging en de concentratie niet had.
Tijdens het paasweekend hadden we het ook kunnen afmaken omdat iedereen (nog) vrij was maar ook dat moeten cancellen omdat ik gewoon kapot was.

Gelukkig begrijpen ze dat wel en zijn ze al gewoon blij als er vooruitgang is in de sessies die we wel hebben :)


----

Ik las overlaatst nog dat ze meerdere singleplayer DLC's geannuleerd hebben om zich op online te focussen. Eigenlijk dus gewoon omdat ze de inkomsten van shark cards zagen.

Enige wat ik kan zeggen: Their loss! Ik heb geen cent aan shark cards uitgegeven maar ik zou wel betaald hebben voor singleplayer DLC. Verder heb ik wel een paar jaar gratis login bonussen geclaimd door snel even de game op de goeie momenten op te starten :evil:
Hierdoor had ik een hoop geld toen we aan de heists begonnen en dus geen nood gehad aan shark cards ofzo.
Image

Re: GTA V

187
Their loss zou ik niet meteen zeggen. GTA V wordt ondertussen al meer dan 10 jaar uitgemolken. Jij hebt geen shark cards gekocht, maar in jouw plaats zijn er 5 gamers die dit wel doen! Al ben ik absoluut van dezelfde mening hoor, singleplayer DLC zou ik ook graag voor betaald hebben ( kijk maar naar de 2 DLC's voor GTA IV).

Ik begrijp het soms niet meer waarom mensen hun duur verdiende centen geven aan digitale cosmetica waar je later niets meer mee bent.
In CoD zijn er nu de BlackCell passes die elk nieuw seizoen terug keren. 30 euro!! Per stuk voor wat coolere skins en blueprints voor wapens.

Om gewoon even te rekenen: je betaald standaard 80 euro voor de game en gemiddeld komen er 6 seizoenen met elk zo'n BlackCell pass. Om een jaar later hetzelfde te doen. Als je natuurlijk enkel COD speelt begrijp ik het nog, maar toch. Vroeger had je 4 DLC pakketten die elk 15 euro kosten. Ook niet goedkoop, maar het verplichte Activision om ervoor te zorgen dat elke DLC van degelijke kwaliteit was. Sinds updates gratis geworden zijn, is de kwaliteit van de content gewoon niet meer hetzelfde.
Image

Re: GTA V

188
Het blijft een lastige discussie, omdat de gameindustrie financieel lang niet overal even goed draait (kijk maar naar het giga verlies van Square Enix bijvoorbeeld). Dus gaan de bedrijven op zoek naar manieren om wél winst te maken. De andere kant is: de manieren waar ze naar kijken om meer verdiensten te genereren... ze werken voor mij in ieder geval niet. Het enige wat we kunnen doen is onze portemonnee laten spreken: ontwikkelaars die games maken die je aanspreken wel kopen (en liefst niet tweedehands dan natuurlijk) en principieel zijn bij andere games op je eigen manier...
Image

Re: GTA V

189
Kolm wrote: 30 Apr 2024 23:09 Maar bon, die motivatie aangegrepen om er toch eindelijk mee verder te gaan. Er zijn al sessie geweest dat ik het na een paar missies stil legde ook al hadden we allemaal nog 1-2u vrij, gewoon omdat ik uit vermoeidheid dood ging en de concentratie niet had.
Tijdens het paasweekend hadden we het ook kunnen afmaken omdat iedereen (nog) vrij was maar ook dat moeten cancellen omdat ik gewoon kapot was.

Gelukkig begrijpen ze dat wel en zijn ze al gewoon blij als er vooruitgang is in de sessies die we wel hebben :)
Goed kut dat het niet zo heel lekker gaat.... Is er momenteel uitzicht op verbetering? Goed herstel gewenst!
Image

Re: GTA V

190
paveman wrote: 01 May 2024 10:56 Het blijft een lastige discussie, omdat de gameindustrie financieel lang niet overal even goed draait (kijk maar naar het giga verlies van Square Enix bijvoorbeeld). Dus gaan de bedrijven op zoek naar manieren om wél winst te maken. De andere kant is: de manieren waar ze naar kijken om meer verdiensten te genereren... ze werken voor mij in ieder geval niet. Het enige wat we kunnen doen is onze portemonnee laten spreken: ontwikkelaars die games maken die je aanspreken wel kopen (en liefst niet tweedehands dan natuurlijk) en principieel zijn bij andere games op je eigen manier...
Dat is het hem net. Mensen met de visie zoals de onze zijn in de minderheid. De meeste gamers zijn tegenwoordig "opgegroeid" met dergelijke verdienmodellen en weten van niet beter. Daarom dat zoveel ontwikkelaars inzetten op live-service-games om toch maar zoveel mogelijk winst binnen te slepen op zo korte mogelijke tijd met zo min mogelijk inzet.

Ik las net dat Alan Wake II bijvoorbeeld slecht heeft verkocht. Maar dat zou te maken hebben met de keuze voor digital only en niet te verkopen via steam. Maar toch: deze game wordt overal waar ik lees door de meesten als zéér positief omschreven, maar de game wordt relatief weinig verkocht. Jammer want hier is jaren werk in gekropen om deze game tot stand te brengen. Ik geloof 13 jaar na de originele Alan Wake game. Ik koop dan liever zo'n game dan de zoveelste live-service-game die weeral eens inspeelt op het "FOMO" principe :L:
Image

Re: GTA V

191
NTGSruler wrote: 01 May 2024 11:19
paveman wrote: 01 May 2024 10:56 Het blijft een lastige discussie, omdat de gameindustrie financieel lang niet overal even goed draait (kijk maar naar het giga verlies van Square Enix bijvoorbeeld). Dus gaan de bedrijven op zoek naar manieren om wél winst te maken. De andere kant is: de manieren waar ze naar kijken om meer verdiensten te genereren... ze werken voor mij in ieder geval niet. Het enige wat we kunnen doen is onze portemonnee laten spreken: ontwikkelaars die games maken die je aanspreken wel kopen (en liefst niet tweedehands dan natuurlijk) en principieel zijn bij andere games op je eigen manier...
Dat is het hem net. Mensen met de visie zoals de onze zijn in de minderheid. De meeste gamers zijn tegenwoordig "opgegroeid" met dergelijke verdienmodellen en weten van niet beter. Daarom dat zoveel ontwikkelaars inzetten op live-service-games om toch maar zoveel mogelijk winst binnen te slepen op zo korte mogelijke tijd met zo min mogelijk inzet.

Ik las net dat Alan Wake II bijvoorbeeld slecht heeft verkocht. Maar dat zou te maken hebben met de keuze voor digital only en niet te verkopen via steam. Maar toch: deze game wordt overal waar ik lees door de meesten als zéér positief omschreven, maar de game wordt relatief weinig verkocht. Jammer want hier is jaren werk in gekropen om deze game tot stand te brengen. Ik geloof 13 jaar na de originele Alan Wake game. Ik koop dan liever zo'n game dan de zoveelste live-service-game die weeral eens inspeelt op het "FOMO" principe :L:
En toch faalt de grote meerderheid met deze gedachte. Er lijkt maar een handjevol succes te hebben met dit soort formules terwijl de grote meerderheid van games faalt. Denk maar aan suicide squad, foamstars, babylon's fall, Anthem en de lijst kan je nog ver doortrekken.
Ik ben zeer curieus naar de titels die Sony nog in de pijplijn heeft zitten en hoe die het gaan doen zoals die Fairgame$. Denk dat het ook een kwestie momenteel gaat zijn hoe snel beu de mensen Helldivers gaan vinden. Of die zogenaamde multiplayer game in het horizon universum...
Image
cron