Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1741
Abigail 6.5/10
Nummertje zoveel qua horrorfilm dit jaar. Dit keer gaat het over een groepje huurlingen die ingehuurd zijn om het meisje Abigail te gaan ontvoeren. Eenmaal dit gelukt is, komen ze aan in een prachtig landhuis waar ze het meisje 24 uur moeten beschermen. Maar het lijkt alsof ze niet de enigen in het huis zijn.
Het grootste minpunt aan de film is de trailer. Het eerste 1/3 van de film zit er de nodige portie mysterie in, maar als je de trailer hebt gezien, heb je ook de grote plottwist gezien. En da's zo jammer bij een film als deze, want je weet gewoon al wat er gaat komen. Ik had dan stiekem gehoopt dat er een tweede grote plottwist zou inzitten, maar dat was dus niet het geval.
Wat ik wel goed vond was de dynamiek tussen de verschillende personages die opgesloten zaten in het huis. Deze waren best leuk uitgewerkt waardoor het realistisch overkwam. En ook al wist ik perfect wat er ging gebeuren, toch was het eerste gedeelte erg leuk opgebouwd. Het was best spannend en het gaf me een beetje een Resident Evil gevoel.
Soms was het best onnozel, maar het was dan ook eerder een horrorfilm met zwarte komedie. Niet perse m'n favoriete subgenre in de horror, maar het was wel oké.
Ik heb gezien dat er sinds deze week al een nieuwe horrorfilm is uitgekomen, maar daar zijn m'n verwachtingen wel heel erg laag bij :p
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1746
Mother's Instinct 7/10
We catapulteren ons terug naar een tijd waarin de man het gezin moest onderhouden terwijl de vrouwen thuisbleven om in het het huishouden te werken. Hierbij volgen we twee zo'n gezinnen waarvan de vrouwen hartsvriendinnen zijn met elk een zoontje die ook vriendschap hebben gevonden bij elkaar. Maar wanneer een verwoestende gebeurtenis plaatsvindt, vormt de vriendschap tussen beide vrouwen zich om tot achterbaksheid en paranoia.
De film is best rustig. Zeer rustig zelfs. Het neemt goed de tijd om het verhaal op te bouwen waardoor het misschien wat saai kan lijken, maar toch essentieel is. Zo krijg je wel meer de indruk dat het vriendinnen zijn en niet enkel vijanden. De film ging met momenten hard, maar ik denk dat het wel harder kon! Of ik ben gewoon teveel gewend :p
Verder ook raar dat ik weinig marketing heb gezien rond deze film, terwijl er toch wel 2 zeer bekende actrices in meespeelden (Anne Hathaway en Jessica Chastain). We zaten ook helemaal alleen in de zaal terwijl het de première was van de film. Best gek :p
Maar als je van die jaren 60 setting houdt en je bent ook niet vies van een beetje paranoia en spanning, is het wel eens leuk om te kijken :)
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1747
The Fall Guy 7.5/10
Colt is een stuntman die tijdens een opname voor een nieuwe film een lelijke val maakt en besloten heeft om afscheid te nemen van de sector. Maar dan is zijn vroegere vriendinnetje/love interest een nieuwe film aan het maken waarbij hij besluit om toch terug zijn stuntman pakje aan te trekken. Maar eenmaal aangekomen blijkt de hoofdrolspeler vermist te zijn en gaat hij op zoek naar de beste man.
Het begin vond ik ontzettend saai. De focus ligt hier vooral op het romantische gedeelte waarbij ze vooral komedie proberen te gebruiken, maar ik vond er weinig grappigs aan. Het was pas vanaf de 2e helft dat ik er helemaal ingezogen werd en ik ook voeling begon te krijgen met de personages en waardoor het toch erg spannend werd.
Zeker het einde vond ik erg cool gedaan en toen zat ik echt volledig mee in de film. Ryan Gosling en Emily Blunt deden het dan ook erg goed. Voor de rest deed de films niks al te speciaal. Het verhaal was standaard, maar leuk genoeg om verder te kijken. Is het een aanrader? Enkel als je volledig into actie komedies bent.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1748
Tarot 5.5/10
Ditmaal voor een keer geen bevallende nonnen in een Italiaans klooster, maar een pg-13 horrorfilm. Als dat laatste je al kriebels geeft, dan geef ik je volledig gelijk!
Een groepje vrienden viert de verjaardag van een groepslid in een afgelegen landhuis in de bossen. Hier vinden ze tarotkaarten en besluiten ze elkaars horoscoop te lezen, maar ze weten niet dat deze kaarten behekst zijn en zo elkaar vervloeken.
We zullen beginnen met het slechte. De personages zijn allemaal karakterloos, ook al proberen ze in het begin hun karakter te beschrijven ipv te laten zien wat hun karakter is. Het hoofdpersonage haar persoonlijkheid lijkt enkel tarotkaarten te zijn. En zo voelt iedereen zo vlak aan als het landschap van Nederland. Ook maken de personages allemaal de meest domme keuzes ooit die ik al gezien heb in een horrorfilm. "Je zal sterven door weg te vluchten van je problemen ipv ze te confronteren" en dan loopt het personage zoals Usain Bolt weg.
De film berust ook op het gebruik van goedkope jumpscares. Een goede jumpscare kan ik wel eens bekoren, maar wanneer je kunt aftellen naar een jumpscare is het wel problematisch.
Zijn er ook nog goede dingen?
Ik denk dat het monsterdesign wel goed was. Elk personage heeft zijn eigen monster waarmee hij of zij moest omgaan en deze waren wel cool gemaakt.
En ook al was de film best brak, toch omschrijf ik deze als gezelligheidshorror waarbij je perfect weet wat je te wachten staat en wordt er gberuik gemaakt van hier en daar wat humor zodat je in de avond nog kan slapen.
Het voelt wat aan als een van de horrorgames van Supermassive, maar dan zonder enige vorm van karakter!
Image
cron