Dat van Colruyt had ik ook al wel gehoord. Hebben zij niet bepaalde DATS tankstations die het al hebben?
Qua autofabrikanten denk ik dat vooral Toyota er momenteel op inzet? Bij faillissement Van Hool recent kwam ook naar boven dat ze in het verleden ingezet hadden op waterstof voor hun bussen maar dat ze zich daar toch op mispakt hebben. Vermoedelijk natuurlijk ook doordat de focus van de maatschappij dusdanig op elektrisch rijden ligt.
Maar ik heb het ook wel altijd moeilijk als ze dat groene aspect aanhalen. Kort door de bocht is elektrisch rijden natuurlijk een pak groener maar gemakshalve wordt er vaak vergeten bij te vermelden hoe energieintensief het maken ervan is. Plus de recyclage ervan is ook niet bepaald eenvoudig.
Dan is er nog het brandgevaar en de brandbaarheid bij elektrische auto's. Volgens mij is het gevaar erop niet groter dan bij standaard voertuigen, maar de manier waarop zo'n ding brandt is wel wat anders. Vooral het blussen ervan is een pak moeilijk dan bij een klassieke verbrandingsmotor.
Re: Het auto topic
317DATS is inderdaad van Colruyt dacht ik. Geen idee als sommige van die tankstations waterstof aanbieden.
Ja het veiligheidsaspect bij elektrische voertuigen is ook nog zoiets. Onlangs is toch een schip voor Nederland in brand gevlogen door gevolg van brand bij elektrische wagens? Even opgezocht, het was de Fremantle Highway.
Ja het veiligheidsaspect bij elektrische voertuigen is ook nog zoiets. Onlangs is toch een schip voor Nederland in brand gevlogen door gevolg van brand bij elektrische wagens? Even opgezocht, het was de Fremantle Highway.
Re: Het auto topic
318Er werd mij wel aangeraden om aan mijn verzekeraar te laten weten dat er een elektrische auto gaat staan thuis. Aangezien de paal buiten staat, was het gevaar al iets kleiner. Maar dan nog.
Re: Het auto topic
319Zo de wagen is vandaag opnieuw besteld volgens mijn nieuwe budget.
Het is het volgende geworden:
- Polestar 2
- Long range (ipv standard)
- Dual motor 422pk (ipv single motor)
- Plus pack
- Pilot pack
- Nappa lederen zetels (extra)
Ik ben benieuwd welke levertermijn het zal worden. Ik vind het hoe dan ook absoluut niet erg om met de BMW tijdelijk verder te blijven rijden.
Het is het volgende geworden:
- Polestar 2
- Long range (ipv standard)
- Dual motor 422pk (ipv single motor)
- Plus pack
- Pilot pack
- Nappa lederen zetels (extra)
Ik ben benieuwd welke levertermijn het zal worden. Ik vind het hoe dan ook absoluut niet erg om met de BMW tijdelijk verder te blijven rijden.
Re: Het auto topic
321Ik heb het verkeerd voor, maar ik dacht dat je de BMW opnieuw ging bestellen wegens niet de juiste specs?gamerke1992 wrote: 02 May 2024 19:02 Zo de wagen is vandaag opnieuw besteld volgens mijn nieuwe budget.
Het is het volgende geworden:
- Polestar 2
- Long range (ipv standard)
- Dual motor 422pk (ipv single motor)
- Plus pack
- Pilot pack
- Nappa lederen zetels (extra)
Ik ben benieuwd welke levertermijn het zal worden. Ik vind het hoe dan ook absoluut niet erg om met de BMW tijdelijk verder te blijven rijden.
Ben zelf BMW fan, maar ben de laatste tijd zelf wat aan het inlezen/kijken/dromen kwestie EV's en de Polestar bevalt mij enorm. De Polestar 3 vind ik fantastisch maar das een ander budget. De Polestar 4 daarentegen is "betaalbaarder" en enorm innoverend. De assists daarentegen zijn blijkbaar wel ondermaats. Pilot assist en lane assist zijn nogal buggy. Maar dat zou de komende tijd moeten opgelost worden met een nieuw besturingssysteem.
Wist je trouwens dat Polestar de helft goedkoper is in China? Daar betaal je voor een Polestar 4 een 33000 euro terwijl in de EU het meer dan 60000 euro is. Heeft te maken met de markt en de vele verschillende Chinese EV merken dat de prijs daar zo gedrukt wordt. Mag hier ook wel eens gebeuren. Ook de invoertaxen van China worden hier doorgerekend.
Verder bevalt de Volvo EX30 mij ook enorm. Kleinere wagen, vooral minder plaats achteraan, maar de looks en het minimalistisch design zijn een voltreffer. Deze is ook de enigste van de "luxemerken" wat enigszins betaalbaar is. Een full spec EX30 brengt je ergens rond de 50000 euro terwijl bij vele merken zoals Audi, BMW, Mercedes de prijzen daar pas starten. Ook kwa range zeker niet slecht. Ik wil hem wel nog eens vergelijken met de EC40, wat het grotere broertje is van de EX30.
Polestar is trouwens half Zweeds aangezien Volvo het zusterbedrijf is geworden.
Nadeel voor mij is wel dat er maar 4 dealers in België zijn van Polestar, de dichtste in Gent.
Re: Het auto topic
322Ik heb getwijfeld voor de i4 en in mijn nieuwe budget past ook i5, maar dan vermoedelijke met beperkte opties.
Na alles mooi naast mekaar te leggen blijf ik eigenlijk overtuigd van de polestar. Zeker na de testrit. Alles voelt even premium aan als wat ik van mijn BMW gewoon ben. Daarnaast was ook het comfort fantastisch. En nu met deze bijna full option (behalve performance pack) denk ik dat ik een goede keuze heb gemaakt.
Wat mij sinds 2 jaar tegen steekt van BMW is de styling waar ze naartoe gaan. Ik vind ze elk jaar minder mooi.
Na alles mooi naast mekaar te leggen blijf ik eigenlijk overtuigd van de polestar. Zeker na de testrit. Alles voelt even premium aan als wat ik van mijn BMW gewoon ben. Daarnaast was ook het comfort fantastisch. En nu met deze bijna full option (behalve performance pack) denk ik dat ik een goede keuze heb gemaakt.
Wat mij sinds 2 jaar tegen steekt van BMW is de styling waar ze naartoe gaan. Ik vind ze elk jaar minder mooi.
Re: Het auto topic
323Oh maar begrijp me niet verkeerd Gamerke. Ben ook fan van de Polestar. Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt!
I5 vind ik fantastisch maar de prijs is dat ook.
De grille en de koplampen vind ik inderdaad ook wennen. De i4 trouwens zegt mij persoonlijk helemaal niks, maar das allemaal smaak natuurlijk.
De Nappa lederen zetels bij de Polestar zou ik niet nemen, al geeft dit wel zeker een premium feel. Ik heb het wel voor de minimalistische standaard zetels.
In alle geval heb je zeker een goede keuze gemaakt! Zoveel zie je ze nu ook nog niet rijden en je gaat er gewoon plezier aan beleven.
Welke kleur trouwens? Ik vind Storm wel een schitterend kleur.
I5 vind ik fantastisch maar de prijs is dat ook.
De grille en de koplampen vind ik inderdaad ook wennen. De i4 trouwens zegt mij persoonlijk helemaal niks, maar das allemaal smaak natuurlijk.
De Nappa lederen zetels bij de Polestar zou ik niet nemen, al geeft dit wel zeker een premium feel. Ik heb het wel voor de minimalistische standaard zetels.
In alle geval heb je zeker een goede keuze gemaakt! Zoveel zie je ze nu ook nog niet rijden en je gaat er gewoon plezier aan beleven.
Welke kleur trouwens? Ik vind Storm wel een schitterend kleur.
Re: Het auto topic
324Ik ben voor aluminium gegaan.NTGSruler wrote: 03 May 2024 11:00 Oh maar begrijp me niet verkeerd Gamerke. Ben ook fan van de Polestar. Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt!
I5 vind ik fantastisch maar de prijs is dat ook.
De grille en de koplampen vind ik inderdaad ook wennen. De i4 trouwens zegt mij persoonlijk helemaal niks, maar das allemaal smaak natuurlijk.
De Nappa lederen zetels bij de Polestar zou ik niet nemen, al geeft dit wel zeker een premium feel. Ik heb het wel voor de minimalistische standaard zetels.
In alle geval heb je zeker een goede keuze gemaakt! Zoveel zie je ze nu ook nog niet rijden en je gaat er gewoon plezier aan beleven.
Welke kleur trouwens? Ik vind Storm wel een schitterend kleur.
Bedoel je thunder? Want die is inderdaad ook zeer mooi. Maar in de showroom zag ik aluminium en was ik meteen verkocht.
Re: Het auto topic
326Oeps foutje. Magnesium bedoelde ikNTGSruler wrote: 03 May 2024 15:13 Ah ik vermoed dat Storm een kleur is voor de Polestar 4.
Aluminium, nice!
Re: Het auto topic
328Ik meende altijd dat Polestar vanuit Volvo is ontstaan, maar dat klopt dus niet...?NTGSruler wrote: 03 May 2024 07:45 Ik heb het verkeerd voor, maar ik dacht dat je de BMW opnieuw ging bestellen wegens niet de juiste specs?
Ben zelf BMW fan, maar ben de laatste tijd zelf wat aan het inlezen/kijken/dromen kwestie EV's en de Polestar bevalt mij enorm. De Polestar 3 vind ik fantastisch maar das een ander budget. De Polestar 4 daarentegen is "betaalbaarder" en enorm innoverend. De assists daarentegen zijn blijkbaar wel ondermaats. Pilot assist en lane assist zijn nogal buggy. Maar dat zou de komende tijd moeten opgelost worden met een nieuw besturingssysteem.
Wist je trouwens dat Polestar de helft goedkoper is in China? Daar betaal je voor een Polestar 4 een 33000 euro terwijl in de EU het meer dan 60000 euro is. Heeft te maken met de markt en de vele verschillende Chinese EV merken dat de prijs daar zo gedrukt wordt. Mag hier ook wel eens gebeuren. Ook de invoertaxen van China worden hier doorgerekend.
Verder bevalt de Volvo EX30 mij ook enorm. Kleinere wagen, vooral minder plaats achteraan, maar de looks en het minimalistisch design zijn een voltreffer. Deze is ook de enigste van de "luxemerken" wat enigszins betaalbaar is. Een full spec EX30 brengt je ergens rond de 50000 euro terwijl bij vele merken zoals Audi, BMW, Mercedes de prijzen daar pas starten. Ook kwa range zeker niet slecht. Ik wil hem wel nog eens vergelijken met de EC40, wat het grotere broertje is van de EX30.
Polestar is trouwens half Zweeds aangezien Volvo het zusterbedrijf is geworden.
Nadeel voor mij is wel dat er maar 4 dealers in België zijn van Polestar, de dichtste in Gent.
Congrats gamerke, veel plezier ermee alvast!
Re: Het auto topic
329Het is eerder een samenwerking.paveman wrote: 13 May 2024 14:32Ik meende altijd dat Polestar vanuit Volvo is ontstaan, maar dat klopt dus niet...?NTGSruler wrote: 03 May 2024 07:45 Ik heb het verkeerd voor, maar ik dacht dat je de BMW opnieuw ging bestellen wegens niet de juiste specs?
Ben zelf BMW fan, maar ben de laatste tijd zelf wat aan het inlezen/kijken/dromen kwestie EV's en de Polestar bevalt mij enorm. De Polestar 3 vind ik fantastisch maar das een ander budget. De Polestar 4 daarentegen is "betaalbaarder" en enorm innoverend. De assists daarentegen zijn blijkbaar wel ondermaats. Pilot assist en lane assist zijn nogal buggy. Maar dat zou de komende tijd moeten opgelost worden met een nieuw besturingssysteem.
Wist je trouwens dat Polestar de helft goedkoper is in China? Daar betaal je voor een Polestar 4 een 33000 euro terwijl in de EU het meer dan 60000 euro is. Heeft te maken met de markt en de vele verschillende Chinese EV merken dat de prijs daar zo gedrukt wordt. Mag hier ook wel eens gebeuren. Ook de invoertaxen van China worden hier doorgerekend.
Verder bevalt de Volvo EX30 mij ook enorm. Kleinere wagen, vooral minder plaats achteraan, maar de looks en het minimalistisch design zijn een voltreffer. Deze is ook de enigste van de "luxemerken" wat enigszins betaalbaar is. Een full spec EX30 brengt je ergens rond de 50000 euro terwijl bij vele merken zoals Audi, BMW, Mercedes de prijzen daar pas starten. Ook kwa range zeker niet slecht. Ik wil hem wel nog eens vergelijken met de EC40, wat het grotere broertje is van de EX30.
Polestar is trouwens half Zweeds aangezien Volvo het zusterbedrijf is geworden.
Nadeel voor mij is wel dat er maar 4 dealers in België zijn van Polestar, de dichtste in Gent.
Congrats gamerke, veel plezier ermee alvast!
De nieuwe modellen zullen los van Volvo bestaan en dan zal Volvo enkel nog maar aandeelhouder zijn.
Re: Het auto topic
330Ah dat kon ook Paveman! Geen idee hoe het juist zit eerlijk gezegd. Maar van ver lijkt het wel een Volvo