Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

11464
---- Toch wel wat geschrokken vandaag. En kan het hier wel perfect delen denk ik qua doelgroep, maar ik ben er vandaag wat achter gekomen dat een kameraad van mij een serieuze gameverslaving heeft. Hij heeft altijd wel obsessief met de hobby beziggeweest waardoor ik er al wel vraagtekens bij had. Nu hebben we voor school deze dinsdag een erg grote deadline waar we nog aan vastzitten. Plots kreeg ik gisteren te horen dat hij vandaag nog kon meewerken eraan en of we dit zondag konden doen. Oké goed, hij leek niet thuis te zijn want hij was niet actief op playstation. Maar toch vond ik het redelijk vaag en op psnprofiles had ik gezien dat hij doorheen de namiddag allerlei trophies behaald heeft van sea of thieves. Ik denk dus dat hij zichzelf op offline heeft gezet zodat ik het niet kon bekijken. Ook als ik via de playstation doorklik op zijn profiel, zie ik dat hij zoveel uur geleden bepaalde games heeft opgestart.
Ik heb hem geconfronteerd erover, maar hij blijft ontkennen en zeggen dat hij niet thuis was.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

11467
Met meerdere kameraden aanspreken helpt niet, aangezien ik zijn enige kameraad ben in real life. Zijn andere vrienden zijn enkel online via Destiny. Dus ik snap het wel dat het een plek is om zijn vrienden te spreken, maar als twintiger zou je toch ook niet dagelijks 12 uur je vrienden moeten horen?
Ik heb hem al meermaals erover aangesproken, want er waren best veel red flags. Hogwarts Legacy op 3 dagen tijd volledig uitspelen, 2 dagen voor een examen om 4 uur 's ochtends nog aan het gamen zijn (en weliswaar buizen op het examen dan) en ik denk door deze dingen dat hij ook zichzelf wat verwaarloosd qua uiterlijk.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

11469
Kolm wrote: 18 May 2024 22:43 Is er mogelijk thuis of zo een probleem bij hem of is hem of iemand dicht bij hem iets overkomen?
Vaak is een verslaving een manier om een ander probleem te 'vergeten' of even er niet aan te hoeven denken.
Yup, hij heeft de laatste jaren inderdaad erg veel meegemaakt. Seffens hoor ik hem opnieuw, dus ik ben benieuwd wat hij te zeggen heeft.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

11471
zenmaster wrote: 01 May 2024 16:01 Welke optredens, met0t0?
Crouch, Slow Crush en Amenra op De 41 uur van Studio Brussel in Gent. Als metalliefhebber ben ik heel blij dat ze nu toch al 2 jaar op rij zeer sterke bands hebben geprogrammeerd. Dat het ook nog eens dicht bij de deur is, maakt het nog handiger :)

+++ Buurtfeesten zijn gezellig
+++ Gisteren heel ontspannen dag gehad, was al lang geleden
--- Nog altijd heel erg moe na 3 weken bijna non-stop gewerkt te hebben
+++ Morgen nog een vrije dag
cron