Re: Pronken met je Platinums

4876
Mr.Wolf wrote: 16 Jun 2024 11:05 Congrats Marty en Fgras!
Thanks!
NTGSruler wrote: 16 Jun 2024 10:05 Proficiat Fgras!
Thanks!

En ruler ook goed bezig!
Kolm wrote: 16 Jun 2024 14:54 Proficiat! :cool:

@Marty: Ergens doet me dit wel zin krijgen in weer wat Diablo, maar... deze was toch online only dacht ik? :think:

@FGras: Deze staat ook nog in backlog :lol:
Zeker spelen, was erg leuk. Maar het is volledig offline dus er zit niet veel tijdsdruk achter qua servers die offline gaan :D

Net ook de Far Cry 6 en Deathloop platinum binnen gesleept. Daar hoefde ik enkel de online trophies nog van. Dus maar ff een maand psplus aangeschaft.

Re: Pronken met je Platinums

4879
NTGSruler wrote: 16 Jun 2024 18:02 #187 Battlefield 2042

Image


Onverwacht erin gerold en de game terug opgepikt toen ik paar weken terug een boosting sessie zag op PSNprofiles.

Kort verhaal: Gisteren 7u boosting sessie gedaan (tot 4u deze morgen) om de Hazard Zone trophies binnen te halen. Deze namiddag gelukkig de meeste zelfde personen terug beschikbaar gevonden (meeste US based natuurlijk) en de laatste extractions kunnen doen.
Zéér moeilijke platinum om te behalen de dag van vandaag omwille van dus die Hazard Zone trophies en andere multiplayer grinds.

Maar mooie platinum, vind ik zelf!
Zeker mooi!

En dat verklaart meteen waarom ik je nog online zag op een voor jou normaal onmogelijk uur :lol:
Spoiler: Ik was gisteren ook nog 1-2u later bezig dan normaal :girl:

Ik heb vanavond een coop sessie voor Dead Rising 2 en dat gaat niet lukken in 1 keer dus ik kan de game niet spelen tot die coop run klaar is, vandaar :q:
Image

Re: Pronken met je Platinums

4880
Thanks Paveman en Zenmaster.

Deze platinum herinnerde mij meteen weer waarom ik online trophies haat en waarom ik niet teveel meer van die gekke boosting sessies doe.

Hazard zone is een mode met max 32 spelers ( 8 teams van 4) waarbij je data drives moet verzamelen en dan proberen te extracten (uit de zone te ontsnappen). Er zijn alleen maar 2x extractions per game. En daar wringt dus het schoentje. De meeste teams gaan dus rond deze zone gaan campen. Ga je down tijdens de extraction telt het ook niet. Allez er zijn nog meer zaken maar dit is het belangrijkste wat je moet weten.
Je kan dan ook met of zonder crossplay spelen. Zonder crossplay (enkel Playstation) is doe mode dus dood en je hebt minimum 2 teams van 4 nodig om een game te starten. Crossplay is onmogelijk wegens pc spelers, xbox en playstation. Ik heb wat geluk gehad en op een ganse namiddag spelen 4x kunnen extracten. Echter is er een trophy HZ (hazard zone) voor clean exit (extracten met 4 zonder 1 iemand van je team die dood gaat of down gaat zelfs)., 50 data drives extracten en 25x extracten!
Aangezien de playstation only mode dood is was het dus zaak om 8 spelers te vinden en dan een lobby te "sluiten".

Echter hier kwam dus de miserie. Terechtgekomen in een boosting chat voor Bf2042 maar dus geen enkel initiatief om iets te regelen.

Ik heb dan het initiatief genomen door een fix dag en uur te zetten met 8 slots voor spelers die wilden deelnemen. Maar dan nog eens de tijdsverschillen. Er zaten Amerikznen, Australiërs, Europeanen bij en zelfs iemand van Nieuw-Zeeland. +9u achter op onze tijd. Dus vandaar zaterdagavond om 21u s'avonds begonnen en om 4u s'morgens gestopt omdat mensen begonnen te vertrekken wegens tijd en dergelijke. Aangezien de sessie redelijk goed verliep en ik bewust was dat dit waarschijnlijk maar eenmalig ging zijn dus maar doorgegaan tot de vroege uurtjes. Echter ging progressie zeer traag door allerhande redenen en had ik dus nog geen 25 extracties. Gelukkig!! kon ik zondagnamiddag bijna iedereen terug overhalen om verder te doen en heb ik de trophy kunnen behalen. Ik denk dat het mij zeker 10u boosten heeft gekost voor die ene trophy. Jammer genoeg zijn er die nog enkele extracties nodig hebben maar niemand organiseert dus weer wat. Of ja buiten: iemand die Hazard zone doet? Ik heb nu tijd! Ja zo werkt het niet omdat je dus minimum 8 personen nodig hebt.

Ik zal dan nog maar zwijgen van de voertuig T1 (tier 1) trophy die je moet halen. Door gewoon spelen kan je afhankelijk van welk voertuig je kiest dit 50-100u duren. Ik heb die ook geboost, zeker 10u bezig geweest ermee.

Ben dus weer even klaar met dit soort zaken! :q:
Image

Re: Pronken met je Platinums

4881
Pfff! Echt enorm vermoeiend...! Ik denk dat veel mensen online trophies niet heel erg vinden, mits het goed te behalen valt, ook op het moment dat er nog minder spelers over zijn. Bepaalde UC, ME en TR games hebben volgens mij trophies die je zowel online als offline kan behalen. Offline wellicht wat minder snel en/of makkelijk dan online. Wat mij betreft is dat de beste optie: ik ben absoluut niet van mp en kan het prima verkroppen dat het me wat moeilijker gemaakt wordt om een trophy te halen. Dan is natuurlijk alsnog aan mezelf om die wel/niet te halen.

Zo'n voorbeeld als BF van jou: dat is alleen maar gedoe en écht niet leuk meer. Gamen (en ja; ook trophies) moet(en) leuk zijn, niet voelen als werken...
Image

Re: Pronken met je Platinums

4882
paveman wrote: 18 Jun 2024 11:47 Pfff! Echt enorm vermoeiend...! Ik denk dat veel mensen online trophies niet heel erg vinden, mits het goed te behalen valt, ook op het moment dat er nog minder spelers over zijn. Bepaalde UC, ME en TR games hebben volgens mij trophies die je zowel online als offline kan behalen. Offline wellicht wat minder snel en/of makkelijk dan online. Wat mij betreft is dat de beste optie: ik ben absoluut niet van mp en kan het prima verkroppen dat het me wat moeilijker gemaakt wordt om een trophy te halen. Dan is natuurlijk alsnog aan mezelf om die wel/niet te halen.

Zo'n voorbeeld als BF van jou: dat is alleen maar gedoe en écht niet leuk meer. Gamen (en ja; ook trophies) moet(en) leuk zijn, niet voelen als werken...
Ik zou dat dan ook dus echt nooit (meer?) doen.
Ik ben zelf van mening dat trophies gelinkt moeten zijn aan de completion van het spel, niet hoe veel of hoe lang je het speelt. Het is natuurlijk wel verleidelijk voor de ontwikkelaar om iets als "Win 250x in matchmaking" in de trophy lijst te gooien om de levensduur van het spel wat omhoog te gooien.

De laatste keer dat ik online echt leuk vond om te spelen was met GTAV en Motorstorm Apocalypse op de PS3.

Re: Pronken met je Platinums

4886
Heb nog getwijfeld om Rise of the Ronin op release te kopen, maar bij die souls like games twijfel ik altijd wat omdat ik ze vaak te stresserend vind om 's avonds bij te ontspannen :p Heb nu ook weer hetzelfde voor dat ik twijfel voor die Wukong maar da's dan ook weer soulslike...
Congrats trouwens ;)
Image

Re: Pronken met je Platinums

4887
@Paveman: wel het probleem is dat die specifiek mode past start met minimum 8 spelers. Ik had perfect via crossplay die trophies kunnen halen, maar dan kijk je volgens mij aan een drievoud van tijd en héél wat geluk om die extractions te halen. Bovendien wordt het dan absoluut frustrerend om een game te gaan spelen wetende dat je na x-aantal uur spelen nul progressie kan maken. Voor sommige gamers maakt dit niet uit maar als je bijhorende trophies wilt halen wel vind ik.
Sommige mp grind trophies in een BF game kan ik snappen. Echter Tier 1 bereiken met voertuigen is gewoon ridicuul, zeker volgens de opgelegde objectieven om vooruitgang te boeken. Soit het is gelukt, ben er blij mee en het deed wel eens deugd om paar weken "in to" een game te zijn ;)

@Marty: proficiat!!

@Fgras: de online component bij GTA V vond ik net minder leuk. Dit gaat veruit het minste zijn aan GTA VI. Rockstar kennende zal dit zo uitgedokterd worden dat je bijna niet anders kan om MTX te kopen, ofwel zul je ellenlang bezig zijn met iets. Het online gedeelte heeft sinds GTA V de reeks voor mij eigenlijk wat verpest. Geef mij maar de singleplayer GTA's van vroeger. Fantastisch gewoon!
Image

Re: Pronken met je Platinums

4888
NTGSruler wrote: 18 Jun 2024 16:10 @Paveman: wel het probleem is dat die specifiek mode past start met minimum 8 spelers. Ik had perfect via crossplay die trophies kunnen halen, maar dan kijk je volgens mij aan een drievoud van tijd en héél wat geluk om die extractions te halen. Bovendien wordt het dan absoluut frustrerend om een game te gaan spelen wetende dat je na x-aantal uur spelen nul progressie kan maken. Voor sommige gamers maakt dit niet uit maar als je bijhorende trophies wilt halen wel vind ik.
Sommige mp grind trophies in een BF game kan ik snappen. Echter Tier 1 bereiken met voertuigen is gewoon ridicuul, zeker volgens de opgelegde objectieven om vooruitgang te boeken. Soit het is gelukt, ben er blij mee en het deed wel eens deugd om paar weken "in to" een game te zijn ;)

@Marty: proficiat!!

@Fgras: de online component bij GTA V vond ik net minder leuk. Dit gaat veruit het minste zijn aan GTA VI. Rockstar kennende zal dit zo uitgedokterd worden dat je bijna niet anders kan om MTX te kopen, ofwel zul je ellenlang bezig zijn met iets. Het online gedeelte heeft sinds GTA V de reeks voor mij eigenlijk wat verpest. Geef mij maar de singleplayer GTA's van vroeger. Fantastisch gewoon!
Oeps, vergeten je nog proficiat te wensen :p Druk hier de laatste tijd met platinum halers :smug:
Ik had graag nog de platinum behaald van BFV, maar ook hier zit nog een onnozele trophy in de online met vliegtuigen. Idem met die van Hardline waarbij je 5 keer zou moeten winnen in een bepaalde mode terwijl er wss nu enkel nog maar die hards opzitten.
Eigenlijk zouden ze die mp trophies in een dlc lijst ofzo moeten stoppen zodat een platinum behalen altijd mogelijk is :p
Image

Re: Pronken met je Platinums

4889
Mr.Wolf wrote: 18 Jun 2024 15:10 Heb nog getwijfeld om Rise of the Ronin op release te kopen, maar bij die souls like games twijfel ik altijd wat omdat ik ze vaak te stresserend vind om 's avonds bij te ontspannen :p Heb nu ook weer hetzelfde voor dat ik twijfel voor die Wukong maar da's dan ook weer soulslike...
Congrats trouwens ;)
Deze is veel makkelijker dan een Nioh of Dark Souls. Je kan zelfs de game op easy spelen, wat ik ook heb gedaan. En je hebt in 9 van de 10 missies 2 of 3 ai partners. Ga je dood switch je automatisch naar 1 van de ai partners. En dan kan je jezelf reviven en weer terug switchen.
Image
cron