Re: Voetbaltopic

138
Sanity penguin wrote:
ShAmPi wrote:----- wat een saaie wedstrijd van de rode duivels alweer...
Idd... ik vrees dat we terug korter bij de magere jaren komen...
Ik begrijp dit echt niet als je ziet naar de kwaliteit die er bij jullie rond loopt.... Met waarschijnlijk de beste middenvelder ter wereld KdB. Als je naar NL kijkt zorgt eigenlijk alleen Frenkie de Jong ervoor dat alles ineens loopt (al hebben 'wij' ook best wel wat kwaliteit in de verdediging rondlopen met Van Dijk, De Vrij en De Ligt :D )
Image

Re: Voetbaltopic

139
paveman wrote:
Sanity penguin wrote:
ShAmPi wrote:----- wat een saaie wedstrijd van de rode duivels alweer...
Idd... ik vrees dat we terug korter bij de magere jaren komen...
Ik begrijp dit echt niet als je ziet naar de kwaliteit die er bij jullie rond loopt.... Met waarschijnlijk de beste middenvelder ter wereld KdB. Als je naar NL kijkt zorgt eigenlijk alleen Frenkie de Jong ervoor dat alles ineens loopt (al hebben 'wij' ook best wel wat kwaliteit in de verdediging rondlopen met Van Dijk, De Vrij en De Ligt :D )
Goh jah
Moet nu wel zeggen dat het maar Nations League is.
Dus ze zetten niet onze toppers er op :)

Maar onze toppers beginnen ook te zagen dat ze teveel moeten spelen...

Dan denk ik zo maar eventjes ja jullie spelen 1 match per week soms 2 voor miljoenen
Ik ga 5 dagen in de week gaan werken voor belange geen miljoenen ^^
Image

Re: Voetbaltopic

140
Haha, touche!

Ik denk alleen wel dat je het in de juiste context moet zien (en iets minder in €'s): wat kan een lichaam maximaal presteren binnen een bepaald tijdsbestek? Er wordt nu om de 2/3 dagen een topprestatie van iemands lichaam gevraagd, op topniveau. Ze zullen vast wel om de paar dagen een potje kunnen voetballen (normaal gesproken trainen ze ook), maar kun je dan wel telkens een zelfde niveau aan prestaties verwachten of is het dan juist logisch dat de prestaties langzaamaan wat minder worden.
Uiteraard heeft de tegenpartij daar ook last van, maar: als dat spelers zijn die op een íets lager niveau spelen en daardoor iets minder vaak op het (voor hun) hoogste niveau hoeven spelen: wordt het verschil in niveau daardoor niet minder groot?

En dan heb je ook nog te maken met speelstijl: geen idee tegen wie ze speelden, maar als je jezelf als ploeg ingraaft om er snel op de counter uit te komen dan neemt dat (binnen de wedstrijd) ook nog eens minder energie, wat er wellicht ook nog eens voor zorgt dat het niveau (ogenschijnlijk) dichter bij elkaar ligt dan wat je qua spelersmateriaal zou mogen verwachten
Image

Re: Voetbaltopic

141
paveman wrote:Haha, touche!

Ik denk alleen wel dat je het in de juiste context moet zien (en iets minder in €'s): wat kan een lichaam maximaal presteren binnen een bepaald tijdsbestek? Er wordt nu om de 2/3 dagen een topprestatie van iemands lichaam gevraagd, op topniveau. Ze zullen vast wel om de paar dagen een potje kunnen voetballen (normaal gesproken trainen ze ook), maar kun je dan wel telkens een zelfde niveau aan prestaties verwachten of is het dan juist logisch dat de prestaties langzaamaan wat minder worden.
Uiteraard heeft de tegenpartij daar ook last van, maar: als dat spelers zijn die op een íets lager niveau spelen en daardoor iets minder vaak op het (voor hun) hoogste niveau hoeven spelen: wordt het verschil in niveau daardoor niet minder groot?

En dan heb je ook nog te maken met speelstijl: geen idee tegen wie ze speelden, maar als je jezelf als ploeg ingraaft om er snel op de counter uit te komen dan neemt dat (binnen de wedstrijd) ook nog eens minder energie, wat er wellicht ook nog eens voor zorgt dat het niveau (ogenschijnlijk) dichter bij elkaar ligt dan wat je qua spelersmateriaal zou mogen verwachten
Tuurlijk. snap ik wel hoor :)
Maar ik had ze graag zien spelen ^^

Maar zoals Sanity zegt heb ik ook het gevoel dat we terug aan het 'zakken' zijn.
Aan de andere kant wie in België had OOIT durven denken dat we #1 op de FIFA ranklijst zouden zijn :)

Red Devils de ECHTE WK winnaars (volgens vele andere landen)!
Image

Re: Voetbaltopic

142
Ze hebben hun kans gemist op het WK en ik vrees dat er niet nog zo'n kans gaat komen.
De Bruyne is top maar het is ook maar één man.

Als je zit wat een fantastische steekbal hij daar gaf aan Carasco enkel op dat die diezelfde kans vakkundig de nek om wringt.
Als die bij Lukaku terecht kwam zat er een gat in het net denk ik :D

Hazard lijkt maar niet uit de lappenmand te geraken en ik vind de jonkies in het collectief te zwak. Kan (en zal hopelijk) nog wel verbeteren maar ook de verdediging is een stevig pijnpunt. Zeker als een 36-jarige Ijslander die zomaar eventjes overhoop kan halen...
Image

Re: Voetbaltopic

143
Sanity penguin wrote:Ze hebben hun kans gemist op het WK en ik vrees dat er niet nog zo'n kans gaat komen.
De Bruyne is top maar het is ook maar één man.

Als je zit wat een fantastische steekbal hij daar gaf aan Carasco enkel op dat die diezelfde kans vakkundig de nek om wringt.
Als die bij Lukaku terecht kwam zat er een gat in het net denk ik :D

Hazard lijkt maar niet uit de lappenmand te geraken en ik vind de jonkies in het collectief te zwak. Kan (en zal hopelijk) nog wel verbeteren maar ook de verdediging is een stevig pijnpunt. Zeker als een 36-jarige Ijslander die zomaar eventjes overhoop kan halen...
Al vond ik dat de verdediging tegen engeland dan wel weer goed was.
Image

Re: Voetbaltopic

145
De laatste matchen waren inderdaad niet de meest boeiende. Kompany terug bij de Rode Duivels: eerst als 'speler-trainer' en dan doorkrijgen dat het spelen niet meer lukt, maar het trainerschap ook niet zo simpel is... :P

Re: Voetbaltopic

146
paveman wrote:
Sanity penguin wrote:
ShAmPi wrote:----- wat een saaie wedstrijd van de rode duivels alweer...
Idd... ik vrees dat we terug korter bij de magere jaren komen...
Ik begrijp dit echt niet als je ziet naar de kwaliteit die er bij jullie rond loopt.... Met waarschijnlijk de beste middenvelder ter wereld KdB. Als je naar NL kijkt zorgt eigenlijk alleen Frenkie de Jong ervoor dat alles ineens loopt (al hebben 'wij' ook best wel wat kwaliteit in de verdediging rondlopen met Van Dijk, De Vrij en De Ligt :D )
huh ? is dat dan ooit anders geweest ? :dizzy:

Re: Voetbaltopic

147
Hoewel het sinds de afwezigheid van sterche het hier over het algemeen wat rustig is, kan ik het toch niet laten om na gister hier even te posten... wat een wedstrijd van 'mijn' cluppie, zeg! Dortmund met 4-0 naar huis toe sturen, terwijl dat absoluut geen geflatteerde uitslag is. Echt genieten, vooral de manier waarop!
Image

Re: Voetbaltopic

150
NTGSruler wrote: 23 Jun 2024 21:14
Sora_Lizard wrote: 23 Jun 2024 21:07 Wij hebben een voetbalvrij huisgezin dus krijgen we die details allemaal niet mee. :lol:
We lezen hooguit wat koppen in de kranten.

Pas als of Nederland of België in de finale komt dan gaat bij ons misschien de tv aan. Voor het geval ze beide in de finale staan trekken we beiden een harnas aan. ^^
Dan denk ik niet dat jullie tv aan zal moeten :lol: Al geef ik Nederland meer kans dan België om eventueel de finale te bereiken.
Ik vind NL ook niet heel denderend om eerlijk te zijn. We missen voorin vooral echte toppers en het middenveld is redelijk dun bezet. Maar vooral onze bondscoach en zijn oogappel Wijnaldum... Nee, ik geef NL nog minder kans de finale te halen dan jij. Al laat ik me heel graag mijn ongelijk bewijzen ;)
Image